Σελίδες

21.11.16

Γιατί δεν φτιάχνω advent calendar για τα παιδιά μου!

Το advent calendar ή ελληνιστί ''ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης'' είναι ακριβώς αυτό: ένα ημερολόγιο -συνήθως 24 ημέρων που ξεκινάει από την 1η Δεκεμβρίου- με το οποίο μετράμε αντίστροφα μέχρι την ημέρα της Γέννησης του Χριστού. Συνηθίζεται πολύ τα τελευταία χρόνια και έχει μεγάλη επιτυχία ιδίως από την στιγμή που οι απανταχού μαμάδες το υιοθέτησαν σαν ένα χριστουγεννιάτικο έθιμο που καθιέρωσαν για τα παιδιά τους. Έτσι κάθε χρόνο, τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε και στην Ελλάδα ευφάνταστες κατασκευές και δημιουργίες που περιέχουν μικροδωράκια για τα παιδιά. Σκοπός είναι καθημερινά το παιδάκι να ανοίγει τον φάκελο/κουτάκι/κάλτσα και ό,τι άλλο έχει δημιουργήσει η μαμά, για να πάρει το δωράκι που εκείνη επιμελώς έχει κρύψει, μετρώντας ταυτοχρόνως έτσι αντίστροφα για τα Χριστούγεννα.

advent calendar

Και κάπου εδώ έρχεται η υποφαινόμενη ξινή μαμά (=moi) να αμφισβητήσει το ξενόφερτο (όπως και τόσα άλλα) έθιμο, ελπίζοντας ότι θα ακουστεί και η δική της φωνή. Όχι δεν είναι ότι βαριέται να φτιάξει advent calendar ούτε ότι της λείπει η φαντασία (ο χρόνος σίγουρα, η φαντασία όχι). Άλλοι είναι οι λόγοι για τους οποίους επιλέγει να μην φτιάξει advent calendar για τα παιδιά της:

1ος λόγος: Ο Παραδοσιακός!
Είμαστε Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί, και μπορεί να λέω και να επιμένω ότι είμαι πρώτα άνθρωπος και μετά Ελληνίδα, αλλά κάποια πράγματα σαν Έλληνες οφείλουμε να τα σεβόμαστε και να τα διατηρούμε. Το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης λοιπόν, δεν είναι ούτε ελληνικό ούτε ορθόδοξο έθιμο. Το ίδιο θα μου πεις δεν είναι και το χριστουγεννιάτικο δέντρο! Και θα συμφωνήσω! Το θέμα όμως είναι ότι σαν γενιά το χριστουγεννιάτικο δέντρο, το βρήκαμε, δεν το εντάξαμε εμείς στις συνήθειες και τα έθιμά μας. Μεγαλώσαμε με αυτό το έθιμο γιατί μια άλλη γενιά το ενσωμάτωσε μέσα στα ορθόδοξα έθιμα. Και σίγουρα δεν είμαι η αρμόδια να απολογηθώ για τα καμώματα μιας άλλης γενιάς. Ωστόσο, είμαι αρμόδια να προσέξω τι θα εντάξω εγώ και βασικά αν πρέπει να εντάξω κάτι μέσα στα δικά μας έθιμα. Τέλεια η ανθρωποκεντρική ιστορία, καλή η παγκοσμιοποίηση (οκ έχω επιφυλάξεις) αλλά καλό είναι να έχουμε και ένα μέτρο. Πάντως, στο δικό μας σπίτι στολίζουμε και καράβι, έτσι για την ιστορία.

2ος λόγος: Ο Διδακτικός!
Τα Χριστούγεννα γιορτάζουμε την γέννηση του Θεανθρώπου. Και ο Θεάνθρωπος ήρθε στον κόσμο για να διδάξει αγάπη, συλλογικότητα, αυταπάρνηση για το κοινό καλό. Συνηθίζουμε μάλιστα να ανταλλάσσουμε δώρα, σαν συμβολική κίνηση που αντανακλά τα δώρα που έδωσαν οι 3 Μάγοι όταν προσκύνησαν τον νεογέννητο Χριστό: Λιβάνι, Σμύρνα και Χρυσό. Σε άλλες περιπτώσεις πάλι τα δώρα έρχονται την Πρωτοχρονιά μέσα από το έθιμο του Άγιου Βασίλη που σε άλλες χώρες καλείται Άγιος Νικόλαος. Είτε Χριστούγεννα σαν συμβολική κίνηση για τα δώρα των 3 Μάγων είτε Πρωτοχρονιά σαν συμβολική κίνηση του Άγιου Βασίλη, το σίγουρο είναι ότι τα παιδιά μας εκείνη την περίοδο θα πάρουν κάποιο δώρο. Το οποίο δώρο με το πέρασμα των χρόνων και με την έμφυτη επιθυμία των γονιών να προσφέρουν πάντα το καλύτερο στα παιδιά τους, έχει χάσει το συμβολικό του νόημα και έχει μετουσιωθεί στην πανάκριβη τάδε κούκλα μαζί με το παλάτι της ή στον αιμοβόρο δείνα σουπερ ήρωα για τα οποία  μας έχουν ζαλίσει τα πιτσιρίκια! Πιστέψτε με, εκ πείρας μιλάω γιατί ουδείς αναμάρτητος! Και μέσα σε όλη αυτή την εξτραβαγκάνζα δώρων (προσθέστε και τα δώρα από παππουδογιαγιάδες, θείες κλπ) ερχόμαστε εμείς να προσθέσουμε άλλο ένα έθιμο που αντί να αντανακλά το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων, αντανακλά και μεγιστοποιεί τον υλικό και ανταποδοτικό κόσμο που ζούμε! Γιατί, κακά τα ψέμματα, περί αυτού πρόκειται. Ύλη και μόνο ύλη! Δεν έχω δει κανένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης καλών πράξεων ή προσφοράς! Ποιό είναι το διδακτικό νόημα αυτού του τύπου advent calendar λοιπόν? Και τι μαθαίνουμε στα παιδιά μας μέσα από αυτό το έθιμο? Τα μαθαίνουμε μήπως να προσφέρουν και να αγαπούν? Ή μήπως τα μαθαίνουμε να περιμένουν μόνο ένα υλικό δώρο χάνοντας έτσι την ουσία και το πραγματικό νόημα?

3ος λόγος: Ο Υγιεινός:
Τα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης αποτελούνται συνήθως από μικροδωράκια, είτε αυτά είναι παιχνίδια μικρής αξίας είτε γλυκίσματα. Εδώ θα σταθώ στα γλυκίσματα.  Και ενώ όλη την χρονιά προσπαθούμε να κάνουμε καλή διατροφή, ξεψαχνίζουμε το διαδίκτυο για να δούμε πως θα κρύψουμε το παντζάρι μέσα στο κεικ, έρχονται εκείνες οι μέρες όπου κάθε μα κάθε μέρα κρύβουμε ένα γλύκισμα μέσα σε ένα ωραίο αμπαλάζ, και καλούμε το παιδί να φάει αυτό για το οποίο έχουμε μοχθήσει να μην φάει όλο τον υπόλοιπο χρόνο! Και όλο αυτό σε μια εποχή που τα γλυκίσματα, έτσι και αλλιώς δεν λείπουν από κανένα σπίτι!

4ος λόγος: Ο Οικονομικός!
Καθόλου ευκαταφρόνητος λόγος! Σε μια εποχή που η κάθε ελληνική οικογένεια πιέζεται και μοχθεί να καταφέρει να επιβιώσει, εντάσσουμε ένα ακόμη κοστοβόρο έθιμο! Γιατί όσο μικρά σε αξία και αν είναι τα δωράκια, κάποιο τίμημα το έχουν! Και αυτό το οικονομικό τίμημα έρχεται να προστεθεί σε ένα κάρο έξοδα τα οποία λόγω των ημερών και των γιορτών είναι αυξημένα! Για παράδειγμα και με απλά ελληνικά, ακόμη και αν έφτιαχνα ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης που το κάθε δωράκι θα ήταν της τάξης του ενός ευρώ, θα ήθελα 24 ευρώ για το κάθε παιδί μου, σύνολο 48 ευρώ για εμένα που έχω δυο παιδιά. Και μπορεί σαν αριθμός τα 48 ευρώ να μην είναι ένα τρελό ποσό, ωστόσο ναι, υπάρχουν οικογένειες που στερούνται ακόμη και αυτών των λίγων ευρώ. Για να μην μιλήσω για το τεκμαρτό κόστος: τι άλλο θα μπορούσε να κάνει μια οικογένεια με 48 ευρώ! Σίγουρα θα μπορούσε να πάει μια βόλτα με τα παιδιά της, και οι αναμνήσεις που θα τους έμεναν θα ήταν πιο ισχυρές και δεν θα ξεθώριαζαν τόσο εύκολα όσο το γλύκισμα του περιπτέρου ή το ένα αυτοκινητάκι που θα προστεθεί στην ντάνα με τα υπόλοιπα και θα ξεχαστεί!

5ος λόγος: Ο Οικογενειακός!
Πέρα από το τι διδάγματα δίνω στα παιδιά μου με αυτό το έθιμο, πέρα από το πόσο υγιεινό ή κοστοβόρο είναι, στην δική μας οικογένεια, οι γιορτές ξεκινάνε από τον Νοέμβριο που γιορτάζει η Κατερίνα μου, συνεχίζονται με τα δικά μου γενέθλια και γιορτή, ακολουθεί η γιορτή του Χρήστου μου τα Χριστούγεννα και τον Φεβρουάριο έχει γενέθλια η κόρη μου. Σκεφτείτε λοιπόν να αγόραζα ένα δώρο στην Κατερίνα για την γιορτή της (τα δικά μου τα προσπερνάμε, δεν μένουν ευρώ για την μαμά), να έφτιαχνα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με δωράκια και για τα δυο παιδιά μου καθημερινά μέχρι να φτάσει 25 του Δεκέμβρη που ο Χρήστος θα πάρει δώρο για την γιορτή του και μετά την Πρωτοχρονιά όλο και κάποιο δωράκι πάλι και τέλος τον Φεβρουάριο πάλι δώρο για τα γενέθλια της μικρής! Είναι απλά ανέφικτο! Χώρια που στο τέλος με τόσα δώρα, τα δώρα γενεθλίων και γιορτής χάνουν το νόημα τους!

6ος λόγος: Ο Προσωπικός!
Προσωπικά προσέχω πάρα πολύ τι έθιμα και συνήθειες εντάσσω στα παιδιά μου. Πέρα από το ότι προσέχω τι προσφέρει στα παιδιά μου το κάθε τι, και σαν προσφορά δεν εννοώ την  υλική, εννοώ τι αποκομίζουν σαν αξία-ανάμνηση, προσέχω πάρα πολύ κατά πόσο θα μπορώ εγώ να το διεκπεραιώνω στο διηνεκές ώστε να καθιερωθεί σαν έθιμο. Το να μπορέσεις να κάνεις advent calendar την πρώτη, δεύτερη χρονιά και να μην μπορέσεις να το κάνεις την τρίτη, μόνο προβλήματα δημιουργεί! Αφενός γιατί αισθάνεσαι άσχημα εσύ και πιέζεσαι να καταφέρεις να το κάνεις ακόμη και όταν δεν μπορείς! Αφετέρου δημιουργείς δεδικασμένο στα παιδιά, τα οποία δεν μπορούν να κατανοήσουν γιατί αυτή τη χρονιά δεν μπορούν να έχουν το έθιμο τους και το απαιτούν! Και η απαίτηση αυτή μετά δημιουργεί συγκρούσεις και κατήφειες! 

Αυτοί είναι οι δικοί μου λόγοι για τους οποίους επιλέγω να μην υιοθετήσω αυτό το ξενόφερτο έθιμο. Ξέρω ότι πολλοί θα αντιδράσουν, και πολύ καλά θα κάνουν, γιατί είναι ένα θέμα εντελώς προσωπικό-οικογενειακό. Ωστόσο, θεώρησα καλό να εκφράσω αυτή την οπτική γιατί ξέρω και άλλες μαμάδες που συζητώντας το μαζί τους, κατάλαβα ότι αισθάνονται περίπου σαν και εμένα! Και αν και δεν φτιάχνω ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης, έχω βρει άλλους τρόπους να κάνω μαγικά τα Χριστούγεννα των παιδιών μου και να χτίζουμε μαζί αναμνήσεις! Ίσως στην επόμενη ανάρτηση...


53 σχόλια:

  1. Μαχουλα ο καθενας κανει για την οικογενεια του οτι καλυτερο μπορει και φυσικα οτι πιστευει οτι ειναι καλυτερο. Σεβαστη η αποψη σου .. Εγω ξέρεις ειμαι φαν του advent calendar..!! :) Βεβαια ο Νικολας ειναι 1 οπότε και η τσεπη μας το αντεχει... Και προσπαθω τα γλυκακια να ειναι λιγα.. Τωρα για να κανω και λιγο το δικηγορο του διαβολου...Θα μπορουσες να κανεις advent μόνο με δραστηριοτητηες αν ηθελες.. ή και με χριστιανικου περιεχομενου ή με πραξεις καλοσυνης.. η κατι τετοιο... Πιο πολυ για τη χαρα σας... Αλλα οπως λες.. υπαρχουν τοσοι τροποι για να κανεις μαγικά τα Χριστουγεννα για τα παιδια... Αυτος δεν χρειαζεται να ειναι ενας!!! πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίδα δεν κάνεις τον δικηγόρο του διαβόλου, την έχω σκεφτεί αυτή την εκδοχή, και την κάνουμε έτσι και αλλιώς, είναι μέσα σε αυτά που κάνουμε και κάνουν μαγικα τα δικά μας χριστούγεννα. Το θέμα μου με το advent είναι οτι συνηθίζει τα παιδιά στα υλικά, τουλάχιστον κατά μεγάλο ποσοστό, γιατί όσα τέτοια ημερολόγια έχω δει, τα περισσότερα δίνουν υλικά ανταλλάγματα, μόνο 1-2 παραδείγματα θυμάμαι που αφορούσαν δραστηριότητες ή κάτι άλλο.

      Διαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω με όσα λες περί έθίμων, πίστης..
    Προσωπικά το έχω βρει ως μια 'τσαχπινιά' και το έχω διαφοροποιήσει όπως με εξυπηρετεί.
    Π.χ. δεν έχω μέσα λιχουδιές, κάθε μέρα αναγράφει τη δραστηριότητα που έτσι κι αλλιώς θα κάναμε
    Μετράμε αντίστροφα ως την Πρωτοχρονιά γιατί τότε περιμένουμε τα δώρα.
    Μέχρι τώρα το πως το στήνω το έχω καταφέρει πολύ πολύ οικονομικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς έγραψα παραπάνω, ότι ελάχιστα από οσα έχω δει έχουν δραστηριότητες ή κάτι αλλο πέρα από υλικά ανταλλάγματα! Εύγε λοιπόν!

      Διαγραφή
  3. Μου αρέσει η άποψή σου και μου αρέσει ακόμα περισσότερο που την εκφράζεις! Φέτος έφτιαξα, μάλλον το τελειώνω... ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης που θα παρουσιάσω κάποια στιγμή. Για να σου είμαι ειλικρινής "ψάχνοντας" μέσα μου είδα ότι το κάνω περισσότερο για εμένα και λιγότερο για την κόρη μου... επειδή εγώ δεν έζησα παιδικά χρόνια με χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις, όχι όπως θα έπρεπε. Θα μου πεις, είναι μέγα λάθος δικά μας κενά να τα αναπληρώνουμε με αυτό το τρόπο. Θα συμφωνήσω... Όμως δεν θεωρώ πως ενώ εις βάρος της κόρης μου που κάνω αυτή την ενέργεια θα την βλάψει και τόσο. Σίγουρα δεν συμπεριλαμβάνω γλυκίσματα...γιατί επίσης είμαι αντίθετη και γενικώς...δεν σου κρύβω και τον δικό μου προβληματισμό επάνω στο θέμα. Απλώς υπερισχύει στο τέλος η ανάγκη μου "ας περάσουμε καλά όπως μπορούμε και βλέπουμε..." Μου άρεσε η ανάρτησή σου λοιπόν, έχει καθαρότητα και ειλικρίνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ορμώμενη από το δικό σου σχόλιο και επειδή βλέπω λίγο απολογητικά σχόλια, να διευκρινίσω ότι δεν επικρίνω ή κατακρίνω τους γονείς που το υιοθετούν. Σίγουρα, ακόμη και αν ισχύουν και γι αυτους τα αρνητικά που εγώ βρίσκω, θα βρίσκουν κάτι καλό για να το κάνουν. Ωστόσο, για εμένα ο ποιο σημαντικός λόγος και αυτός που με αποτρέπει από το να το υιοθετήσω είναι: α) το καταναλωτικό στυλ του όλου θέματος και το γεγονός οτι με αυτό τον τρόπο δεν περνάμε μηνύματα αγάπης που είναι το πνεύμα των Χριστουγέννων, β) ότι όλο αυτό προυποθέτει μια δέσμευση εκ μέρους της μαμας και κανείς δεν μου λέει οτι σε ΄1-2 χρόνια θα μπορούσα να το συντηρήσω.

      Διαγραφή
  4. Επιτέλους μια μανούλα που σκέφτεται όπως και εγώ!!!!!
    Μαίρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν μπορώ να έχω άποψη για το πια προβλήματα θα φέρει στα παιδιά μελλοντικά.. σίγουρα όμως τα γλυκά είναι ένας σοβαρός λόγος αφού ετσι και αλλιώς θα φάνε μελομακάρονα και κουραμπιέδες σε σπίτια, γιορτές, θείες και πάει λέγοντας. Εγώ όταν αγόραζα έτοιμο (για εμένα) το έπαιρνα για την πλάκα και τα σοκολατάκια πάντως! χαχαχα
    Το οικονομικό κόστος για τις εποχές που ζούμε είναι μεγάλο θέμα και βέβαια εκεί κανονίζει η τσέπη αλλά όταν τα περισσότερα παιδιά το έχουν, θα μου πεις ότι το ζητάνε και τα υπόλοιπα.. Είναι το ίδιο που συμβαίνει με το τι σου έφερε ο Άγιος Βασίλης.. όταν κάποια παιδιά έχουν λάβει 'φθηνότερα' δώρα με αποτέλεσμα την σύγκριση.. Παλιότερα παίρναμε πάνω κάτω παρόμοια δώρα όλοι μας γιατί ήταν τρία τα δώρα όλο το χρόνο (γιορτή, γενέθλια και Χριστούγεννα) τώρα το παρακάναμε λίγο και αυτό έχει μπερδέψει τα παιδιά.
    Από την άλλη η αδερφή μου το έχει καθιερώσει για τον άντρα της!! Βάζει από κανένα γλυκό όμως συνήθως του γράφει μηνύματα που θα ήθελε να του πει και να ξέρει ή κρύβει πράγματα που φτιάχνει και για αυτούς έχουν νόημα. Συμφωνώ πως δεν έχουν όλα τα ξενόφερτα έθιμα νόημα όμως αν το φτιάξεις όπως εσύ θες σίγουρα μπορείς να περάσεις μηνύματα στα παιδιά, ακόμα για το νόημα των Χριστουγέννων, που σε άλλη περίπτωση μπορεί να μην κάτσουν να ακούσουν. Σήμερα με προβλημάτισες για το αν είναι καλό ή κακό τελικά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την αλήθεια αυτο που κάνει η αδερφή σου μου φαίνεται πολύ γλυκό! άλλωστε απευθύνεται σε ενήλικα άνθρωπο που σίγουρα δεν θα συνδέσει την πράξη αυτή με την εμπορευματοποίηση

      Διαγραφή
  6. Απλώς συμφωνώ απόλυτα!!!! Καλές Άγιες μέρες να έχουμε, με Υγεία & Αγνά Χαμόγελα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ... και εγώ προσέχω πολύ τα έθιμα που θέλω να "μαθουν" τα παιδιά μου. Υπάρχουν τόσες ελληνικές παραδόσεις.
    Και-προσωπική μου άποψη είναι ότι- με όλες αυτές τα ἁστραφτερές" κατασκευές και δράσεις, επισκιάζεται το αληθινό μεγαλείο της Γέννησης του Χριστού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ίδια άποψη έχω και εγώ αλλά από ότι εισπράττω από διάφορα σχόλια κυρίως στο φβ μάλλον είμαστε οι περίεργες

      Διαγραφή
    2. Να σου πω, Μάχη μου... ας μας λένε""περίεργες, αλλά ας είμαστε σωστές-
      για χάρη των παιδιών μας, πρώτα απ΄όλα.
      Εξάλλου, έχουμε ελευθερία λόγου και απόψεων.
      Ας υπάρχει σεβασμός σε κάθε άποψη.
      Γιατί να μην τολμούμε να διαφέρουμε, αν δεν ενοχλούμε;...

      με την αγάπη μου προς όλους

      Διαγραφή
  8. Μαχη τις ιδιες σκεψεις εχω κανει και εγω .το ημερολογιο το βλεπω απο τα φοιτητικα μου χρονια να το κανουν καποιοι.περσυ τολμω να πω οτι ηθελα να φτιαξω ενα μονο με δραστηριοτητες γιατι οπως λες απο δωρο ηταν φουλ τα παιδια.τελικα δεν εκανα ουτε και αυτο γιατι με την δουλεια δεν προλαβα.ομως καναμε ολες αυτες τις δραστηριοτητες μεχρι να ανοιξουν τα σχολεια.επισης προσπαθω να περασω αυτο το πνευμα ολο το χρονο αν ειναι δυνατο ειδικα της προσφορας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς είναι το νόημα, η προσφορά πρέπει να είναι πάντα και παντού, στο μέτρο του δυνατού τουλάχιστον

      Διαγραφή
  9. Συμφωνώ! (αν εξαιρέσεις ότι με το "ξενόφερτο" έθιμο δεν έχω θέμα, εννοώ δεν είναι και κάτι τόσο τραγικό το συγκεκριμένο!) όλα τα άλλα απλά δεν χρειάζονται! όχι άλλο ξεπαράδιασμα, όχι άλλη ζάχαρη, όχι άλλη σύνδεση Χριστουγέννων με δώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτο το τελευταίο που είπες, όχι άλλη σύνδεση Χριστουγέννων με δώρα, νισάφι πια

      Διαγραφή
  10. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που θα φτιάξω τέτοιο ημερολόγιο με τη διαφορά όμως ότι η κάθε μέρα θα αντιστοιχεί σε μία δραστηριότητα που ούτως ή άλλως θα κάναμε με τα παιδιά αν όχι από πρώτη Δεκεμβρίου τουλάχιστον από τις δέκα, σχετική όμως με τα Χριστούγεννα. Αλλά το πόσο με εκνευρίζουν όσοι προσπαθούν να μας ενμοντερνίσουν, όπως πρόσφατα με το Halloween. κάνουν όλα τα έθιμα σχετικά με αυτό. Αν είναι έτσι πρέπει να ψήσουν γαλοπούλα για τις ευχαριστίες και γιατί όχι να μην έχουν και τη Χάνουκα!! Όλα χρειάζονται αλλά με μέτρο. Όσοι θέλουν να λέγονται Ελληνες ορθόδοξοι για ποιο λόγο να υιοθετούν έθιμα που ανήκουν σε άλλες θρησκείες. Άσε Μάχη μου τα ίδια με εσένα λέω και με λένε και εμένα ξινή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τουλάχιστον είμαστε παρέα και ας είμαστε ξινές :)

      Διαγραφή
  11. Μάχη σεβαστή η άποψή σου δεν το συζητώ!Είναι ωραίο που ακούγονται όλες οι απόψεις! Το δικό μας φετινό ημερολόγιο δεν έχει κανένα δωράκι μέσα..όλα είναι δραστηριότητες και παραδόσεις που τηρούμε..οπότε δεν μαθαίνω στα παιδιά μου να εκτιμούν τα υλικά δώρα μόνο αλλά τις δικές μας οικογενειακές στιγμές! Επίσης, έχουμε κάνει ημερολόγιο καλής συμπεριφοράς από πέρυσι , μια ιδέα που μου την έδωσε η δασκάλα μας ώστε να το καλοπιάνω για το σχολείο!! Επειδή διάβασα σχόλια επικριτικά, εγώ θέλω να πως ο καθένας έχει την δική του άποψη και τον δικό του τρόπο ζωής..δεν ξέρουμε που έχει ζήσει και τι έθιμα έχει φέρει μαζί του στην Ελλάδα..εμείς το Χάλοουιν για παράδειγμα το γιορτάζουμε λόγω του άντρα μου!..δεν είναι καθόλου κολακευτικό να μιλάμε έτσι για όσους όμως το γιορτάζουν.. Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύη ο καθένας υιοθετεί και κάνει αυτά που έμαθε από μικρός, με ότι δηλαδή γαλουχήθηκε. Τώρα αν η οικογένεια σας έχει γαλουχηθεί έτσι, πολύ καλά κάνεις και το εφαρμόζεις. Αυτό όμως δεν εκμηδενίζει το γεγονός οτι τα τελευταία χρόνια πολλοί άνθρωποι υιοθετούν ξενικά έθιμα, έθιμα που δεν είναι στην κουλτούρα μας μόνο και μόνο από μιμητισμό. Οκ στην δική σου περίπτωση το έθιμο υπήρχε, ωστόσο τις προηγούμενες μέρες το τι ποστς ανέβηκαν με το συγκεκριμένο ξενόφερτο έθιμο δεν λέγεται, αδυνατώ να πιστέψω ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι γιόρταζαν το haloween εκ γενετής ή το έμαθαν απο την οικογένεια τους. Και σε κάθε περίπτωση αν ήταν έτσι θα είχαν αντίστοιχα ποστς και τις προηγούμενες χρονιές έτσι δεν είναι? Οσο για το ημερολόγιο καλής συμπεριφοράς μπράβο στην δασκάλα σας, κάτι τέτοιο σαν ποστ θα ήταν έμπνευση

      Διαγραφή
  12. Ζηλεύω όσες έχουν την προσήλωση να το κάνουν κάθε χρόνο. Αλλά προτιμώ το δώρο να το πάρουν από τον Άγιο Βασίλη τη Πρωτοχρονιά και τα γλυκά που θα φάνε να είναι τα παραδοσιακά της εποχής... Και νισάφι με τα δώρα πια μπουχτησαμε!Με τόσα πολλά δεν εκτιμούν κανένα!
    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Μάχη!Είναι παρήγορο να σκέφτομαι ότι δεν ειμαι η μόνη που έχω αυτή την άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μαθαίνουν να εκτιμούν! Αυτό ακριβώς! Συνηθίζουν σε έναν κόσμο υλιστικό, θεωρούν την παροχή δώρων δεδομένη και υποχρεωτική και δεν εκτιμούν! Τα είπες όλα!

      Διαγραφή
  13. Μάχη μου ,δεν με ξέρεις και κρατιέμαι να μην ανοιξω τη στοματάρα μου και γινει ρημαδιό εδω μέσα μετά στα σχόλια. Όχι με αυτά που γραφεις ,γιατί συμφωνώ απολύτως ,αλλά και για εμάς που αρνουμαστε να ακουλουθησουμε τετοια ξενόφερτα έθιμα και το δηλώνουμε ,ορίστε ,τους κακοφαίνεται και ειμαστε ''επικριτικές'' λεει!Καλά κάνουμε και είμαστε αφού μας μοστραρετε όλη την ωρα τα σουαρέ ,μπραντς ,τα θεματικά πάρτι ,βαφτισια ,γάμους ,αρραβώνες και πινιάτες! Να μην τα μοστραρατε να μην τα κρίναμε!Βέβαια , εχω βρει και ένα καλό σε αυτά τα εθιμάκια και θα το πω : ασχολούνται μερικές μαμάδες ,μια -δυο φορές το χρόνο λίγο και με τα παιδιά τους -μέχρι να φωτογραφισουν όλα αυτά και να μας τα δείξουν,μην φανταστείς για περισσότερο . Ε ,δεν άντεξα ,το άνοιξα!
    Εγω επειδη ειμαι ανεπρόκοπη και ζηλιάρα θα παρακαλεσω όπια δεν θίχτηκε να μου φτιάξει κι εμένα 2 ημερολογιάκια να μου τα στείλει να ασχοληθω κι εγω με τα παιδάκια μου!
    Καλά Χριστούγεννα Μάχη και μπράβο γι αυτήν την ανάρτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ - για την γκρίνια σου και μόνο - θα σου επισημάνω το ορθογραφικό σου λάθος - μουαχαχαχαχαα: "όποια" όχι "όπια" ! :-p Μη γκρινιάζεις, μαρή ! Θα κάνεις ρυτίδες !!! xxx

      Υ.Γ.: Ούτε εγώ φτιάχνω advent calendar κι ας είμαι έξω. Βαριέμαι. Αλλά φέτος - μάλλον απηύδησε το παιδί - έφτιαξε μόνος του ο μικρός από ένα κουτί κορν φλέικς κι έβαλε πίσω από τις πορτούλες ... ... ... healthy snacks - ένα φουντούκι, ένα αμύγδαλο, μια σταφίδα (χαχαχαχαχαα !) κτλ. και το πήγε να το δείξει και στην τάξη του με καμάρι. Τα άλλα παιδιά δεν πολυεντυπωσιάστηκαν, η αλήθεια είναι, αλλά ο Ορέστης το 'χει και το καμαρώνει - χαχαχαχααα !

      Διαγραφή
    2. καλό ειναι να συνειδητοποιησουμε πως όσα δημοσιευουμε σε κοινή θέα θα υποστούν κριτική .Και σιγά την κριτική που κάνουμε ,δεν τις είπαμε και καμπούρες για να εναντιωθούν!Προκομένες τις είπαμε!!!!!!!
      Εγω γι'αυτό δεν κάνω advent calendar ,μαζευω ευρουλάκια για μπότοξ,οπότε θα γκρινιάζω ,γιατί αρκετά με την ευγένεια του τύπου :'' τι ωραία ,τι καλά που τα φτιάχνετε όλα κ.τ.λ.'' Άνοιξε το μπλογκ σου να γκρινιαζω και σ'εσένα!

      Διαγραφή
    3. Νάσια νομίζεις ότι δεν σε ξέρω! Για την ακρίβεια σε διάβαζα και σε έχασα όταν είχες κάνει το blog σου ιδιωτικό! Μόλις τώρα είδα ότι το βλέπω και πάλι κανονικά! Στο προκείμενο τώρα, δεν έχω κανένα θέμα με αυτούς που τα υιοθετούν αν το κάνουν τεκμηριώμενα, αν μέσα τους έχουν βρει τον λόγο, ανεξάρτητα από το αν τον φανερώσουν σε εμένα την ξινή ή όχι! Με ενοχλούν αυτοί που το κάνουν από μιμητισμό! Όσο για την φωτογράφιση, προσωπικά ζηλεύω τις μαμάδες που έχουν τον χρόνο αλλά κυρίως την δεξιότητα να κάνουν πράγματα και να φωτογραφίζουν παράλληλα! Στο δικό μου σπίτι απλά αδύνατο με τον μαχαραγιό τριγύρω! Κάτι που μου δίνει πάσα για την επόμενη διαπίστωση: παίζει ρόλο ο χαρακτήρας του παιδιού σε όλο αυτό! Με την κόρη μου κάνουμε άπειρες κατασκευές μια χαρά, της αρέσει πολύ όλο αυτό και μάλιστα έχει το μικρόβιο της φωτογραφίας, φωτογραφίζει δηλαδή μόνη της ότι φτιάχνουμε και ας είναι μόλις 5,5 ετών. Ο γιος μου αντίθετα δεν αφήνει τίποτα όρθιο! τίποτα όμως! είναι ο βασικός λόγος που δεν βλέπετε πλεον πολλές κατασκευές από εμένα!Τις κάνουμε στα κλεφτά όταν ο μικρός κοιμάται και στα γρήγορα! Τολμώ να αποκαλύψω ότι έχω ανεβάσει ανάρτηση με φωτογραφίες της κόρης μου!
      Η κριτική τώρα είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του blogging! Από την στιγμή που επιλέγω να γράφω δημόσια, έχω αποδεχτεί ότι θα υποστώ κριτική. Αν δεν το έχω αποδεχτεί τότε:α)είτε δεν θα γράφω β) είτε θα γράφω μόνο mainstream πηγαίνοντας με το ρεύμα για να είμαι αρεστή και αποδεκτή. Ούτε το ''αρεστή'' ούτε το ''αποδεκτή'' με ενδιαφέρουν προσωπικά! Το αληθινή ναι, μάλιστα! Εδώ τόλμησα και ανέβασα ανάρτηση για το τι περάσαμε στις διακοπές σε μεγάλο ξενοδοχείο ενώ θα μπορούσα κάλλιστα -και ιδίως από την στιγμή που οι υπεύθυνοι επανόρθωσαν- να παρουσιάσω τις τέλειες διακοπές! Πέρυσι εκεί γύρω στα Χριστούγεννα πάλι, βγήκε ο γκρινιάρης από μέσα μου και άρχισα και πάλι να γκρινιάζω για το νόημα των Χριστουγέννων! Επομένως, μάλλον μαζί θα τα φάμε στα botox!

      Διαγραφή
    4. Respect!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    5. να εξηγήσω πως δεν ειμαι αντίθετη σε ξενόφερτα στοιχεία ,όλες τα χρησιμοποιουμε ,δεν έχουμε ασπαστει τη ζωή των Amish .Απλά σατυρίζω το γεγονός πως όλα αυτά γινονται για το θεαθήναι στις 9 απο τις 10 περιπτωσεις.Αν δεν ειχαν μπλογκς μερικες ,ινσταγκραμ ,φέις κ.τ.λ. ούτε το όνομα του παιδιού τους δεν θα ήξεραν! Αυτό τονιζουν και οι κοπέλες παραπάνω ,νομίζω ,λέγοντας πως αφου μας δειχνεις το ημερολόγιο δείξε μας και το χάνουκα ,και την περιτομη του παιδιου σου ,γιορτασε και την Μερα Ανεξαρτησίας,τη Μερα της Κολοκύθας και της Τηγανίτας! Γιατί αφήνετε παραπονεμένα τα υπόλοιπα εθιμάκια;
      Στο μεταξύ γελάω τόσο όταν βλέπω πως έχει βαλει στο ημερολόγιο ''θα φτιαξουμε μελομακαρονα''.Μόνο γι'αυτο αξίζει να τα βάζουν να τα βλεπουμε να κανουμε καινουριο συκώτι! Δηλαδή αν δεν ειχαν το ημερολόγιο ,δεν θα εφτιαχναν ουτε μελομακάρονα!Άσε οι επισκεψεις στα μουσεία! Εδω κι αν γελάω!

      Διαγραφή
    6. Είναι λίγο τρομακτικό Νασια μου να κρίνεις τόσο σκληρά και απόλυτα μητέρες που αγαπούν τα social media και το μοίρασμα μέρους της ζωής τους σε αυτή. Πραγματικά. Εγώ αγαπώ να μοιράζομαι να εμπνέω και να εμπνεομαι, δεν εργάζομαι - έτσι έχω χρόνο το βράδυ που κοιμάται το μαιμουδι να μοιραστώ όσα θέλω. Το όνομα του παιδιού μου σίγουρα το ξέρω και ακόμα και αν στις δραστηριοτητες λογου χάριν του advent γράφω να φτιάξουμε μπισκότα - μην αμφιβαλλεις πως φτιάχνουμε μια φορά την βδομάδα, πάντα! Μιλάω σε προσωπικό επίπεδο όμως είμαι σίγουρη πως εκφράζω και άλλες μητέρες που πιθανον να προσβληθηκαν από το σχόλιο. Η ειλικρίνεια είναι μεγάλο προσόν όταν δεν μετατρέπεται σε αγένεια και έλλειψη ενσυναισθησης!

      Διαγραφή
    7. me glosofagate kai mou xalase to laptop gi afto grafo me latinikous xaraktires xaxa
      ipervoli einai pos den kseroun to onoma tous gia na deikso pos den asxolountai ton perissotero xrono me ta paidia tous...exo polla paradeigmata gia na to leo,to egrapsa pos den genikevo alla to megalitero pososto gonion poy exoyme internet sto spiti kai blogs den asxoloumaste me ta paidia opos tha eprepe...exoume ksexasi na leme ta pragmata me to onoma tous kai mas fainontai sklira afta pou leo kai den vgazo ton eafto mou apekso.Dexomai tin kritiki sou Yianna ,den onomatisa kanenan ,kai einai diaforetiko na exeis moro ,diaforetiko 1 paidi ,diaforetiko 2 kai 3 ,min prosvaleste oles kai den mou koimitheite ta vradia,tha to exo varos kai oses eiste evgenikes kai sinaisthimatikes den tha to thelate!

      Διαγραφή
  14. Ήταν μια πολύ όμορωη ανάρτηση για να προβληματιστούμε και να αναρωτηθούμε για τα κίνητρα και τις συνέπειες των όσων ιυοθετούμε! Προσωπικά σ' ευχαριστώ για την τροφή για σκέψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ ευχαριστώ που όχι απλά την διαβάσατε αλλά προβληματιστήκατε, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα που θα καταλήξει και θα υιοθετήσει ο καθένας, αυτό ήταν το νόημα, να προβληματιστούμε, να σκεφτούμε!

      Διαγραφή
  15. Είμαι κ εγώ μια ξυνη μαμά που αποφεύγω πολλά από τα έθιμα που έχουν καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια και κυρίως τις ξένες ορολογίες τους. Εμπεριστατωμενη κ σαφέστατη η ανάρτηση σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν ξέρω πώς μου ξέφυγε η ανάρτησή σου αυτή βρε Μάχη, τώρα την είδα. Λοιπόν εδώ ανοίγεις ένα μεγάλο θέμα προβληματισμού, που σίγουρα δεν αφορά μόνο το advent, αλλά όλα όσα κατά καιρούς οι μαμαδομπλόγκερς κάνουμε και παρουσιάζουμε. Αλλά θα μείνω στο advent, γιατί αυτό είναι το θέμα εδώ. Εδώ και δυο χρόνια κάναμε κι εμείς advent, χωρίς γλυκά, αλλά με χαρτάκια δραστηριοτήτων. Ποτέ δεν έχω καταφέρει να το ανεβάσω, γιατί δεν είναι ποτέ κάτι ιδιαίτερο, συνήθως είναι τελείως εκ των ενόντων, γιατί ποτέ δεν προλαβαίνω. Φέτος λοιπόν αποφάσισα κι εγώ να μην ετοιμάσω τίποτα τέτοιο. Αρκετά άγχη έχω φορτωθεί, να μου λείπει ένα ακόμα. Επίσης είδα ότι δεν μας προσέφερε κάτι επιπλέον, εμείς αυτά έτσι κι αλλιώς τα κάνουμε, ,μη σου πω κάνουμε και περισσότερα πράγματα από όσα εγώ αρχικά είχα σκεφτεί. Καθόλου ξινή δεν είσαι. Παρασυρόμαστε από υπέροχες εικόνες στο πιντερεστ και στα μπλογκς, εντυπωσιαζόμαστε από φαντασμαγορικά σπίτια και στολισμούς και βασικά ξεχνάμε τι είναι τα Χριστούγεννα. Κάθε χρόνο τα γράφω και τα ξαναγράφω και βλέπω ότι σε μια κατασκευή με αγγελάκια έχω ένα σωρό σχόλια, ενώ σε μια ανάρτηση για τα ΧΡΙΣΤΟΥγεννα, σχεδόν κανένα... Τα Χριστούγεννα είναι ακριβώς αυτά που έγραψες , αλλά επειδή ζούμε σε μια κοινωνία όπου όλα μεταφράζονται σε αριθμούς, το ξεχνάμε. Κάνεις πολύ καλά που επιλέγεις ποια έθιμα θα μάθεις στα παιδιά σου, άλλωστε εδώ δεν ξέρουμε τα δικά μας έθιμα, θα μάθουμε των ξένων; Απλά ίσως τα δικά μας φαίνονται ντεμοντέ; Χαίρομαι πάρα πολύ που έγραψες αυτή την ανάρτηση. Είναι ίσως μια ευκαιρία τα μπλογκς μας να γίνουν αφορμή να θυμηθούμε και να ξαναγυρίσουμε στις ρίζες μας. Προσωπικά φέτος έχω προγραμματίσει όλες οι κατασκευές μας να είναι μέσα από την παράδοση, με μερικές πινελιές της εποχής μας. Και πάλι μπράβο Μάχη μου γι' αυτή την ανάρτηση. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα για το τόσο ειλικρινές σχόλιο! Έθιξες και ένα άλλο θέμα που ξέχασα να βάλω στην ανάρτηση: το άγχος της μαμάς! Πόσα ποια θα επωμιστούμε νομίζοντας ότι μας κάνουν καλύτερες ως μητέρες; είναι το advent που θα μας κάνει καλύτερες ή ο χρόνος ο ποιοτικός που θα κάτσουμε να ασχοληθούμε με τα παιδιά μας? Παλιότερα εγώ πρώτη από όλους είχα πέσει στην λούμπα -ας μου επιτραπεί η τόσο λαϊκή έκφραση- να θεωρώ ότι κάνοντας όλο και περισσότερα για τα παιδιά μου αυτομάτως ανεβαίνω βαθμίδα, πόσο λάθος! Δεν είναι το ''όλο και περισσότερα για τα παιδιά μου'' αλλά το ''όλο και περισσότερα ΜΕ τα παιδιά μου'' που έχει αξία τόσο για τα παιδιά όσο και για την μαμά!

      Διαγραφή
  17. Σε ευχαριστώ πολύ γι' αυτή σου την ανάρτηση!!!
    Φυσικά εγώ δεν έχω κάνει ποτέ αυτό το ημερολόγιο, γιατί πολύ απλά φέτος είναι τα πρώτα Χριστούγεννα της Ιωάννας και ακόμη δεν καταλαβαίνει...
    Το θέμα ξέρεις όμως ποιο είναι; Πως ενώ έχω ακριβώς τις ίδιες απόψεις με εσένα, τα τελευταία χρόνια μέσα από την blogoσφαιρα μπήκα στο τρυπάκι να σκέφτομαι πότε θα έρθει η ηλικία να κάνω κάτι από όλα αυτά που έχω δει...
    Και όπως σχολιάστηκε και πιο πάνω όχι μόνο αυτό με το ημερολόγιο, αλλά όλα αυτά που βλέπω...και συνειδητοποιώ τι έχει τελικά πραγματικά ουσία...όλα αυτά που θέλω να τα κάνω επειδή τα ζήλεψα και θέλω να τα κάνω για να τα βγάλω φωτογραφίες και να τα δημοσιεύσω ή για να περάσουν καλά τα παιδιά, ή να μάθουν πραγματικά κάτι...
    Οπότε σήμερα με αυτό σου το άρθρο...με επανέφερες στην πραγματικότητα...
    Ναι δεν έχει κανένα νόημα όλο αυτό...τουλάχιστον όχι έτσι ακριβώς όπως το περιέγραψες και έχει την αρχική μορφή...ο καθείς βέβαια στο σπίτι του κάνει ότι θέλει και με όποιες παραλλαγές θέλει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευαγγελία κατάφερες σε ένα σχόλιο να ενσωματώσεις όλη την ουσία! Αυτό ακριβώς είναι, να κοιτάξουμε μέσα μας ο καθένας και να δει τι ακριβώς μετράει γι αυτόν και τι μηνύματα θέλει να περάσει στα δικά του παιδιά! Από εκεί και πέρα σαφώς ο καθείς αποφασίζει για τα του οίκου του και είναι σεβαστά.

      Διαγραφή
  18. Μάχη μου ο καθένας κάνει το καλύτερο δυνατό για την οικογένειά του και τα παιδιά του. Σημασία για εμένα έχει το πως θα εφαρμόσεις κάθε ιδέα, τι μήνυμα θα περάσεις και να κρατήσεις τα καλά στοιχεία κι όχι τα κακά. Για παράδειγμα: 1)μπορείς να κάνεις ένα ημερολόγιο όχι με δώρα αλλά κάτι όπως αυτό: http://www.aspaonline.gr/xristougenniatiko-imerologio-antistrofis-metrisis/ που έχει διδακτικό χαρακτήρα καθώς βοηθάει τα παιδιά να εξοικειωθούν με την έννοια του χρόνου και των ημερών, είναι ευχάριστο και θα μιλήσεις εσύ στα παιδιά για το νόημα των Χριστουγέννων,
    2) δεν χρειάζεται να βάλεις μέσα γλυκά (εκτός κι αν είναι κάτι που έχεις φτιάξει εσύ και που έτσι κι αλλιώς θα τους το έδινες) 3) είναι ευκαιρία να μάθουν τα παιδιά ότι και μια έξοδος με το μπαμπά και τη μαμά είναι δώρο, ένα ρούχο είναι δώρο και γενικώς κάτι που έχουν ανάγκη και θα το αγόραζες έτσι κι αλλιώς και τις υπόλοιπες ημέρες μπορείς να βάλεις μπαλόνια, αυτοκόλλητα, μαρκαδόρους, υλικά χειροτεχνίας που όταν συγκεντρωθούν όλα θα φτιάξετε κάτι όλοι μαζί (που ούτως ή άλλως θα το κάνατε από όσο σε διαβάζω) και 4) εξίσου σημαντικό είναι ότι μαθαίνουν να γίνονται εγκρατή, δηλαδή βλέπουν τα κουτάκια, πουγκάκια,κτλ και μαθαίνουν ότι δεν μπορούν να τα ανοίξουν όλα μαζί αλλά πρέπει να περιμένουν την σωστή ημέρα. Θα το κάνω και φέτος το ημερολόγιο γιατί μου αρέσει να δημιουργώ αναμνήσεις στα παιδιά μου και γενικώς να κάνω τον κόσμο τους όσο πιο μαγικό και ιδανικό μπορώ τώρα που είναι ακόμα μικρά και τα έχω κάτω από τα φτερά μου χωρίς να σημαίνει ότι θα παραβλέψω το νόημα της γιορτής των Χριστουγέννων (θα πάμε εκκλησία, θα κοινωνήσουμε, θα διαβάζουμε σχετικά βιβλία, θα πούμε σχετικές ιστορίες, θα ακολουθήσουμε τα έθιμα της ευρύτερης οικογένειάς μας και του τόπου καταγωγής μας, κ.α.). Σε φιλώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις μου έδωσες το μόνο ίσως θετικό που θα μπορούσα να βρω σε αυτό το έθιμο: την εγκράτεια! όλα τα άλλα που λες είναι σωστά, ωστόσο εξακολουθώ να επιμένω πως τα περισσότερα τέτοια ημερολόγια που βλέπω τριγύρω έχουν υλικό/ανταποδοτικό χαρακτήρα! Δεν έχω κανένα θέμα με το συγκεκριμένο έθιμο αν αποχωριστεί την χροιά της υλικής ανταπόδοσης. Ξέρω ότι στον πρώτο λόγο που ανέφερα είπα ότι δεν είναι ελληνικό ούτε ορθόδοξο έθιμο και επιμένω σε αυτό, ωστόσο θα το έβλεπα πιο συμπαθητικά αν η πλειοψηφία αυτών των ημερολογίων περιελάμβανε κάτι από τα 4 σημεία που ανέφερες!

      Διαγραφή
  19. Εγω χαίρομαι που ήρθα απο δω!!!
    Τα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης μου αρέσουν πολύ!!!! και κάνουμε σχεδόν κάθε χρόνο!!
    Και φέτος τα παιδιά ζητάνε!! μόνο που δεν έχω σκεφτεί τι θα κάνουμε φέτος....
    Όμως.... Όμως καλό μου Μαχούλι... πιο πολύ απ' όλα μου αρέσει να ακούω άλλες απόψεις!! μπορεί σε κάποια να διαφωνώ μαζί σου αλλα μου αρέσει που υπάρχει αυτή η πλευρά!!! και μου αρέσιε που την εκφράζεις!!!!
    Θεωρώ πως μέσα στις διαφορετικές απόψεις κρύβεται μέρος της γνώσης!!!
    Τα φιλιά μου από τα νότια της χώρας!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ναι! διάλογο κάνουμε ακόμη και αν διαφωνούμε! και θεωρώ μεγάλο δείγμα πολιτισμού να συζητήσαμε ειλικρινά και με ουσία, ιδίως όταν διαφωνούμε! Άλλωστε το νόημα αυτής της ανάρτησης δεν ήταν να βρω οπαδούς αλλά να εντρυφήσω μέσα στην διαφορετική άποψη. Να καταλάβω και εγώ, μήπως κάνω λάθος. Η Σωτηρία πιο πάνω έθεσε το θέμα της διδαχής της εγκράτειας, κάτι που εγώ δεν είχα σκεφτεί!

      Διαγραφή
  20. Και συμφωνώ και διαφωνώ! Εγώ, αν με παρακολουθείς έστω και ελάχιστα, ξέρεις πως είμαι αρκετά Αμερικανακι- αφού έχω ζήσει και στην ξενιτιά και όλα αυτά μου κάνουν φυσιολογικά. Εγώ εννοείται πως κάνω advent του μαϊμουδιου και πολλά πολλά ακόμη- ότι δω και μου αρέσει θα το υιοθετήσω. Όσον αφορά τον καταναλωτισμο, θα συμφωνήσω φυσικά - ωστόσο για μένα τουλάχιστον που δεν του αγοράζω παιχνίδια καθολη την διάρκεια του χρόνου, παρά μόνο βιβλία, το να του πάρω μερικά μαζεμένα μέχρι το "μεγάλο" Χριστουγεννιατικο δώρο που είναι μόνο ένα δεν μου φαίνεται τραγικό και σίγουρα δεν του προκαλώ καταναλωτικο εθισμό - το βλέπω από το ίδιο το παιδί που ποτε δεν λέει λόγου χάριν οπότε πάμε σούπερ μάρκετ ή βόλτα (και ξέρεις πως πάμε παντού μαζί), θέλω αυτό και αυτό και αυτό! Αντίθετα έχει τύχει να του δείξω παγούρι και να μου πει "Έχω μαμά δεν χρειάζομαι άλλο" ! (μόνο στα τρένα έχουμε αδυναμία και πάλι όμως ποτέ δεν θα κάνει σκηνή στο όχι). Αυτό νομίζω δεν καλλιεργειται μόνο από τα δώρα μα και από τους ίδιους τους γονείς. Εφόσον ούτε εμείς είμαστε καταναλωτικα όντα - αυτό μιμείται! Όσον αφορά την θρησκεία διαφωνώ κάθετα διότι μπορείς να τα ενσωματώσεις και τα δύο. Άλλωστε και πάλι - όταν η θρησκεία είναι μέρος της ζωής σου σε καθημερινή βάση όλο τον χρόνο και έχεις βαθιά πίστη που την μεταδίδεις, δεν πρόκειται να την "απειλήσουν" όλες αυτές οι ξενοφερτες εθιμοτυπιες! Όσον αφορά τις πράξεις καλοσύνης και συμπόνιας και πάλι θα πω πως αυτά είναι μέρος της ζωής ενός Χριστιανού, όλο τον χρόνο και όχι μόνο τα Χριστούγεννα. Ωστόσο, πάντα θαυμάζω τους ανθρώπους που υπερασπιζονται την άποψη τους και τολμούν να διαφέρουν! Και για αυτό επίσης θα συμφωνήσω μαζί σου! Φιλιά πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε μερικά συμφωνώ, σε μερικά διαφωνώ αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως διατυπώνεις εμπεριστατωμένα και κόσμια την άποψη σου χωρίς να προσβάλλεις κανέναν!

      Διαγραφή
    2. Γιάννα μου το θέμα της ανάρτησης δεν ήταν να πει η καθεμιά τι κάνει προσωπικά ή να απολογηθεί και αισθάνομαι λίγο άσχημα που έτσι κατέληξε ως έναν βαθμό! Το δικό μου θέμα ηταν να τονίσω ότι το έθιμο έχει λάβει εντελώς καταναλωτικό χαρακτήρα σε γενικές γραμμές,δηλαδή έτσι όπως το βλέπω εγώ στην blogoσφαιρα, ελληνική και ξένη, τα περισσότερα τέτοια ημερολόγια, αυτό δείχνουν! Τώρα το τι κάνει ο κάθε γονιός με το δικό του παιδί είναι δική του υπόθεση, και σίγουρα ούτε όλα τα παιδιά είναι τόσο εγκρατή, ούτε όλοι οι γονείς σκέφτομαι πριν πράξουν. Τα δικά μου παιδιά ας πούμε σίγουρα δεν είναι εγκρατή, ο μαχαραγιός ιδίως, ο οποίος ακόμη και στο περίπτερο να πάμε θα σφαδάσει για παιχνίδι! Η θρησκεία δεν απειλείται από ξενόφερτα έθιμα, ανάλογα με τον αποδέκτη, κατά την γνώμη μου. Δηλαδή υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξέρουν τι ακριβώς γιορτάζουμε σε κάθε εθνική επέτειο, δεν νομίζω ότι θα κάτσουν να αναλύσουν το βαθύτερο νόημα κάθε εθίμου που υιοθετούν, ιδίως όταν αυτό το έθιμο τους πλασάρετε από παντού.

      Διαγραφή
  21. Εγώ πάλι συμφωνω μαζί σου.
    Ενώ ξέρω για τα παιδιά θα ήταν κάτι ωραίο...
    Άλλωστε όπως είπες υπάρχουν τρόποι να γίνουν αξέχαστες οι γιορτές!!
    Καλά χριστούγεννα λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δεν έχω μπεί ακόμα σε αυτή τη διαδικασία δηλαδή στο φτιάξω το συγκεκριμένο ημερολόγιο γιατί ακόμα είναι μικρό το παιδί μου. Όμως οφειλω να ομολογήσω πως υπάρχει στο μυαλό μου όταν θεωρήσω ότι ηλικιακά είναι έτοιμος γι' αυτό. Φυσικά αυτό που θέλω να περάσω μέσα από κάτι τέτοιο ή γενικά για κάποιο δωράκι που θα ήθελα να του κάνω είναι πως για να κερδίσεις κάτι σε αυτή τη ζωή ίσως θα έπρεπε να το αξίζεις και να έχεις προσπαθήσει γι' αυτό. Προσωπικά όπως έχω σκεφτεί ένα τέτοιο ημερολόγιο θα ήθελα να τον παρακινήσω κάθε μέρα να κανει μια ωραία πράξη για να πάρει το δωράκι στο τέλος της ημέρας. Δηλαδή θα ήθελα να μάθει να βάζει στόχους , στην αρχή για ένα μικρό δωράκι και μεγαλώνοντας για κάτι αλλο πιο σημαντικό.
    Επειδή ήθελα να σχολιάσω το "ξινή". Η κάθε μανούλα είναι διαφορετική, έχει τη δική της γραμμή που θα ήθελε να ακολουθήσει. Ποια είμαι εγω που θα κρίνω την καθε γυναίκα που προσπαθεί να κανει αυτό που θεωρεί καλύτερο για τα παιδιά της. Αυτός είναι ο λόγος που δεν έδωσα και δεν πήρα ποτέ συμβουλές από τότε που έγινα μητέρα.
    Καλά Χριστούγεννα και μαγικά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή τοποθέτηση σε όλα! Ειδικά προς το τέλος αυτα που γράφεις με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνη. Τώρα ως προς το advent όπως ήδη είπες είναι προσωπική υπόθεση απλά ήθελα να εκφράσω και την άποψη του "δεν φτιάχνω advent για αυτόν και αυτόν τον λογο"

      Διαγραφή
  23. Το θέμα είναι να κάνουμε πράγματα επειδή τα αισθανόμαστε κι όχι επειδή είναι έθιμο (εγχώριο ή ξενόφερτο)κι από την στιγμή που εσύ δεν το "νοιώθεις" δεν υπάρχει λόγος και να το κάνεις. Όσο για τυχόν κατακρίσεις επί των απόψεών σου, καθένας έχει δικαίωμα στη γνώμη του και πάντα υπάρχει το μαγικό κουμπάκι Χ άνω δεξιά ;) Καλές Γιορτές Μάχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...