10.9.15

Πρώτη φορά στο σχολείο!

Αύριο το κουδούνι θα χτυπήσει. Για πολλά παιδιά το κουδούνι θα ξαναχτυπήσει, για κάποια άλλα όμως θα χτυπήσει για πρώτη φορά!

Σε αυτά τα ''κάποια άλλα'' ανήκει και η κόρη μου. 

via

Για την ιστορία, η ταλιμπανούλα πήγε πέρυσι για πρώτη φορά παιδικό σταθμό. Όμως τελικά δεν τα καταφέραμε. Πολλά έπαιξαν το ρόλο τους σε αυτό: η ταυτόχρονη επιστροφή μου στην δουλειά μετά την άδεια ανατροφής του μαχαραγιού, το γεγονός ότι ένιωθε παραγκωνισμένη που το μωρό έμενε σπίτι ενώ η ίδια πήγαινε σχολείο -γεγονός που ''γέννησε'' ερωτήματα του τύπου ''εμένα γιατί με διώχνετε, δεν με αγαπάτε?''- η κακή της ψυχολογία που σωματοποιήθηκε με αποτέλεσμα το παιδί να χάσει 4 κιλά σε ένα μήνα μέσα, να έχει συνεχώς διάρροιες και να τρέχουμε για εξετάσεις καθόλο το διάστημα. Αυτά και κάποια άλλα, πιο προσωπικά γεγονότα, οδήγησαν στην απόφασή μου να την σταματήσω. Ίσως σε κάποιον να φανεί ότι έχασα το παιχνίδι, όμως όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος.

Και έτσι ερχόμαστε στο σήμερα, ή καλύτερα στο αύριο, όπου η ταλιμπανούλα θα πάει πρώτη φορά προνήπιο. Έχοντας αυτήν την άσχημη περσινή εμπειρία, έχω εντρυφήσει σε κάθε κείμενο, ανάρτηση, μελέτη που υπάρχει διαδικτυακά σχετικά με την προσαρμογή. Αν με βοήθησαν όλα αυτά; θα φανεί από Δευτέρα μάλλον...

Αυτά που εφάρμοσα μέχρι στιγμής με βάση αυτά που διάβασα είναι:

1. Όταν κάναμε την εγγραφή, την πήρα μαζί μου. Είδαμε τον χώρο, κάτσαμε λίγο με τα παιδάκια στις αίθουσες, παίξαμε στα παιχνίδια της αυλής. Από αυτή μας την επίσκεψη είχε θετικές εντυπώσεις, ωστόσο φεύγοντας μου είπε πως αφού θα είμαι και εγώ μαζί της θα περνάμε τέλεια (??). Της εξήγησα ότι δεν θα είμαι μαζί της και εκεί άρχισαν τα δύσκολα ξανά: κλάμματα, παράπονα κλπ

2. Ξαναπήγε στο προνήπιο πριν τελειώσει η περσινή χρονιά με την γιαγιά της και τον αδερφό της, ήταν μια ιδέα της δντριας του παιδικού η οποία είναι ενημερωμένη για τα περσινά περιστατικά στον παιδικό σταθμό. Και πάλι θετική αντίδραση μέχρι την ώρα που η γιαγιά της τής υπογράμμισε οτι δεν θα είναι μαζί της όταν θα ξεκινήσει...

3. Και πάλι με παρότρυνση της διευθύντριας, παρακολουθήσαμε την παιδική παράσταση που είχαν ετοιμάσει τα παιδάκια για το τέλος της περσινής χρονιάς. Η ταλιμπανούλα έχει μια ροπή προς τα θεατρικά, ''ανεβάζει'' παραστάσεις στο π&φ μόνη της στο σπίτι. Σκεφτήκαμε λοιπόν να αξιοποιήσουμε την ροπή αυτή για να...της χρυσώσουμε το χάπι. Κατά την διάρκεια της παράστασης η μικρή ήταν κατενθουσιασμένη! ''Και θα κάνω και εγώ θεατρικά μαμά, όπως έκανα και στο άλλο σχολείο'' (παρακολουθούσαμε θεατρικό παιχνίδι πέρυσι αλλά και εκεί ήταν με ενεργή συμμετοχή της μαμάς!), ''και θα φοράω και εγώ αυτά τα ωραία ρούχα'' κλπ.

Φυσικά ο σκοπός που έγιναν τα τρία παραπάνω ήταν για να εξοικειωθεί το παιδί με τον χώρο. Προτεραιότητα τώρα είναι ο δεσμός, το δέσιμο τόσο με την δασκάλα -η οποία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην προσαρμογή- όσο και με τα άλλα παιδάκια.
 
4. Αγόρασα σχετικά παραμύθια. Αυτό το οποίο η ίδια ξεχώρισε και ζήταγε να διαβάζουμε συχνότερα είναι το Πρώτη φορά στον παιδικό σταθμό που είχαμε πάρει από παλιότερα. Άλλο ένα που της άρεσε ήταν το ''Σήμερα πηγαίνουμε στο νηπιαγωγείο'' από τις εκδόσεις Πατάκη.

5. Φυσικά κατά καιρούς και σε ώρες που η μικρή βρίσκεται σε χαλαρή φάση, ξεκινούσα συζήτηση γύρω από το θέμα. Συζήτηση που φυσικά ήταν θετική για το νέο της ξεκίνημα του τύπου: τώρα που μεγάλωσες και θα πας σχολείο και θα έχεις δικές σου φίλες και θα τις καλούμε στο σπίτι να κάνουμε φροζεν πάρτι (τι να κάνω η μάνα?), και μπράβο που μπορείς να ξεφλουδίζεις την μπανάνα μόνη σου και δεν θα ανησυχώ αν την έφαγες στο σχολείο κλπ. Όλες αυτές τις συζητήσεις τις αντιμετώπιζε όμορφα και μάλιστα λάμβανε μέρος και έλεγε ''ναι μανούλα και όταν πάω σχολείο θα είμαι αρκετά μεγάλη να κάνω αυτό ή εκείνο..''. Μέχρι που κατάλαβε ότι η ώρα έχει κοντοζυγώσει επικίνδυνα! και τότε τα πράγματα δυσκόλεψαν πολύ και οι ατάκες αυτές αντικατάσταθηκαν από τις εξής:

- Εγώ μαμά πότε θα παίρνω άδεια από το σχολείο?

- Γιατί οι μαμάδες δεν πάνε σχολείο με τα παιδάκια τους; πως τα αφήνουν σε ξένους ανθρώπους; και να πάθουν κακό, είμαστε μικρά μαμά χρειαζόμαστε προστασία (αντε αντέκρουσε το τώρα αυτό!)

- (απευθυνόμενη στον αδερφό της) Χρήστο θες να πας εσύ σχολείο που έχει ωραία παιχνίδια καινούργια να παίζεις και εγώ να κάτσω με την γιαγιά; ε δεν θα κάνουμε κάτι σημαντικό, όλη μέρα κλεισμένες θα μαστε!!!

- Μαμά ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΩ ΣΧΟΛΕΙΟ!!! Εχω και εγώ δικαίωμα να λέω ΟΧΙ (τι της τα έμαθα αυτά???)

- Δεν μπορείς να με αναγκάσεις να πάω, δεν το θέλει ο Θεούλης να με πιέζεις (επιστρατεύσαμε και τα Θεία τώρα)

- Καλά, (με κλάμα) εγώ θα πάω σχολείο αλλά αν πάθω κάτι, εσύ τι θα κάνεις χωρίς την κόρη σου? (χειριστικό να το πω τώρα αυτό?)


Όπως καταλάβατε περνάμε ήδη δύσκολες ώρες...και όσο και αν το παίζω άνετη και κουλ μπροστά της, μέσα μου είμαι αγχωμένη. Και ναι, ξέρω οτι τον σημαντικότερο ρόλο θα τον διαδραματίσει η δική μου σταθερή και πάγια στάση, αλλά ομολογώ μεταξύ μας ότι επιστρατεύω κάθε θεατρικό ταλέντο που έχω (ή δεν έχω) για να δείχνω ατρόμητη και αποφασιστική σε αυτά τα ξεσπάσματα. Είναι από τις ελάχιστες φορές που δεν θέλω να βιώσω μια κατάσταση, θα ήθελα να κλείσω τα μάτια και να ξυπνήσω στην μέρα που θα θέλει με χαρά να πηγαίνει σχολείο μόνη της. Αν υπάρξει ποτέ τέτοια μέρα....

 

32 σχόλια:

  1. Καλή αρχή Μάχη μου....εύχομαι η ταλιμπανούλα να προσαρμοστεί όσο τον δυνατόν γρηγορότερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κάθε αρχή και δύσκολη έτσι δεν λένε;..
    είμαι σίγουρη όμως - και δεν το λέω παρηγορητικά - πως δεν θα της πάρει πολύ χρόνο να συνηθίσει.. είμαι σίγουρη!
    καλή αρχή Μάχη μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το χάπι δεν ''χρυσώνεται'' Μάχη μου,εκτός αν το χρυσώσει η ίδια της από μόνη της...
    Η αλήθεια είναι ότι αν είναι προνήπια και δεν θέλει να πάει ,άστην και από μόνη της θα θελήσει αφού όλο το χειμώνα θα βαρεθεί κλεισμένη με τον αδερφό της στο σπίτι .Φυσικά τότε θα της τονίζεις ότι αν είχε πάει στο σχολείο δεν θα βαριόταν και θα είχε πολλά πράγματα και φίλες για να ασχοληθεί.Επίσης στα γενέθλια μπορείς να της κάνεις το κόλπο με τους καλεσμένους που δεν υπάρχουν γιατί δεν έχει συμμαθήτριες και συμμαθητές για να καλέσετε.Σε κάθε περίπτωση πάντως, πες της ότι θα είναι βοηθός δασκάλας στο νέο σχολείο και θα κάνει αυτή ''κουμάντο'' στα παιδάκια.Κάθε επιτυχία εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή αρχή να έχετε! Εύχομαι το κοριτσάκι σου να προσαρμοστεί με τον καλύτερο δυνατό τροπ! Σίγουρα αυτό το θα χρειαστεί λίγο χρόνο αλλά με προσπάθεια και υπομονή θα τα καταφέρετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είπες μόνη σου την πιο σωστή κουβέντα.Όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος!
    Εσύ ξέρεις πως θα φερθείς και πως θα αντιδράσεις σ'αυτό το πρόβλημα.Άλλωστε το κάθε παιδί είναι διαφορετικό στο πως αντιλαμβάνεται τα πράγματα με τον δικό του ψυχικό κόσμο.Είσαι σε καλό δρόμο με όλα αυτά που εφάρμοσες στο παιδί και πιστεύω θα το δεχτεί.Μια συμβουλή θα σου δώσω.Να μιλάς γι'αυτό φυσιολογικά και αδιάφορα χωρίς να καταλαβαίνει και να νιώθει την αγωνία σου.Σε φιλώ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλή αρχή. Θα έρθουν οι ημέρες που θα της ζητάς ένα φιλί στην αυλή του σχολείου και θα σου λέω φύγε πήγαινε στην δουλειά σου (ναι! η Δώρα!).. τότε θα αρχίσεις εσύ τα κλάμματα..
    Υπομονή και θα δείς ότι όλα σιγά σιγά θα φτιάξουν. οι αλλαγές πάντα είναι τρομακτικές.. κι εμείς έτσι δεν νιώθουμε;; πόσο μάλλον τα παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μάχη κατάφερα να σε διαβάσω κι εγώ! Σε νιώθω και το ξέρεις... Εμείς αρχίσαμε εδώ και λίγες μέρες να ακούμε τα διάφορα του τύπου "Αν βρέχει και έχει κρύο δεν θα πηγαίνω για να μην αρρωστήσω" ή "Δεν θέλω να πάω γιατί η σάκα μου είναι η αγαπημένη μου και δεν θέλω να την χαλάσω" και κάτι τέτοια κουλά... Κάνω πως δεν ακούω αλλά είμαι πραγματικά πολύ αγχωμένη... Εύχομαι να πάνε όλα καλά να είναι μόνο η αρχή δύσκολη...! Καλή σχολική χρονιά σε όλα τα παιδάκια και κουράγιο στις μανούλες εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι εμένα κατευθείαν προνήπιο πήγαν τα παιδιά μου, καθόλου παιδικό πριν. Ήταν δική μας επιλογή. Η μικρή μου είχε την δυσκολία της τον πρώτο καιρό, έκλαιγε και δεν με άφηνε να φύγω. Σιγά σιγά το συνηθίζουν όλα τα παιδιά και στο τέλος τους αρέσει κιόλας, κάνουν φιλίες, παίζουν, αισθάνονται ότι μεγάλωσαν. Πάντως οι ατάκες της με έχουν στείλει! Δείχνει μεγάλη πνευματική ωριμότητα, πράγμα που σημαίνει ότι θα προσαρμοστεί μια χαρά και σε σύντομο χρόνο. Καλή χρονιά λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλή αρχή και καλό κουράγιο!! Όλα θα πάνε καλά!! ! Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ταλιμπανούλα όνομα και πράγμα!!! χαχα!
    Καλό ξεκίνημα σε όλα τα παιδάκια και κυρίως στα πρωτάκια και καλό κουράγιο σε δασκάλους και γονείς!
    ;-)
    Φιλί γλυκό, Μαχούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή αρχή Μάχη μου... Σε νιώθω και ας αργούμε πολυ εμείς.. Οι ατάκες της δεν υπάρχουν... Εύχομαι να αγαπήσει την εμπειρία. Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καλο κουραγιο! εμενα και τα δυο ξεκινησαν παιδικο οταν ηταν 10μηνων οποτε δεν ειχατε τετοιες καταστασεις, αλλα τις ειχαμε παντα μετα απο διακοπες. οποτε επιστρατευσα το αγαπημενο παιχνιδι...ειδια στη μεγαλη. επερνε καθε μερα μαζι της την αγαπημενη της κουκλα να της δειξει πως ειναι να πηγαινει κανεις σχολειο. το καναμε αυτο περιπου μια βδομαδα και μετα την αφησε σπιτι γιατι λεει τα ειδε ολα και την κουραζε να την κουβαλαει! τωρα ειμαστε στην ιδια φαση με τον μικρο...οτι μηχανη και αμαξι, το κουβαλαμε! χαχαχαχα

    θα δεις, θα μπειτε σε ρυθμους και θα ξετρελαθει κιολας η μικρη σου. Καλη αρχη λοιπον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να δούμε πως θα τα βγάλουν πέρα οι δασκάλες με αυτό το πανέξυπνο πλασματάκι!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλή αρχή και στην ταλιμπανούλα και στη μαμά!
    Κάποιες φορές, εκ των υστέρων ,διαπίστωσα ότι άδικα αγχονώμουν για το σν θα τα καταφέρουν τα παιδιά με νέα δεδομένα. Γιατί με εξέπληξαν ευχάριστα.
    Αν προσπαθήσουμε να είμαστε ήρεμοι,τους μεταδίδουμε ηρεμία και δύναμη.
    Όλα θα πάνε μια χαρά!
    Την αγάπη μου,
    Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλή αρχή και στην ταλιμπανούλα και στη μαμά!
    Κάποιες φορές, εκ των υστέρων ,διαπίστωσα ότι άδικα αγχονώμουν για το σν θα τα καταφέρουν τα παιδιά με νέα δεδομένα. Γιατί με εξέπληξαν ευχάριστα.
    Αν προσπαθήσουμε να είμαστε ήρεμοι,τους μεταδίδουμε ηρεμία και δύναμη.
    Όλα θα πάνε μια χαρά!
    Την αγάπη μου,
    Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλη αρχη και ευκολη προσαρμογη Μαχουλα μου!! Ελπίζω να περναει ομορφα και και να μην σε δυσκολεψει πολυ!! κι εμεις προνηπιακι φετος!! πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. καλή αρχή κοπέλα μου!Πολλά παιδιά ζορίζονται στην αρχή,αλλά θα συνηθίσει και θα της αρέσει τελικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλή αρχή και στις δυο! Στο λέω εκ πείρας: σε μια εβδομάδα δεν θα ξεκολλάει και περιμένω να γράψεις μια ανάρτηση γι' αυτό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Με το καλό να πάτε, καλή αρχή να έχετε Μάχη μου και σιδεροκέφαλες να είστε και οι δύο! Οπλίσου με υπομονή και όλη τη θετική σου διάθεση και που θα πάει, θα συνηθίσει. Έπειτα, μπορεί να κάνει αμέσως φίλους που δεν θα θέλει να αποχωριστεί κι έτσι να ανυπομονεί κάθε μέρα να πάει στο σχολείο της.

    Θα περιμένουμε ενημέρωση για τις εξελίξεις!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλή αρχή στη μικρούλα σου! Εύχομαι όλα να πάνε καλά!
    Είχα κι εγώ τέτοια θέματα και δεν πήγα τελικά στα προνήπια! Αλλά μετά στα Νήπια ήμουν εντάξει, απ' όσο θυμάμαι!
    Θετικές σκέψεις και όλα θα γίνουν!
    Φιλάκια πολλά!
    xo,
    ohmydarlingdeer.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αχ Μαχάμα καλή χρονιά στο κοριτσάκι σου!!! Όλα θα πάνε καλά, στην πορεία, θα το δεις. Η αρχή είναι δυσκολη, αλλά θα την θυμάσαι και θα γελάς:)
    Πέθανα με τις ατάκες της κοράκλας σου! Ειδικά με αυτή προς τον αδελφό της για να την αντικαταστήσει:))) Απίθανη!!!
    Η μόνη συμβουλή που έχω να σου δώσω είναι να μην της δείχνεις (όσο γίνεται) την αγωνία κ το άγχος σου. Μιλάω εκ πείρας κ όχι έξω απ'το χορό γιατί ξέρω πόσο εύκολα το λέμε αλλά στην πράξη θέλει οσκαρικές ερμηνείες:))
    Μπορεί να νομίζουμε πως δεν το μεταφέρουμε στα παιδιά κ είμαστε άνετες, αλλά τα παιδιά είναι πανέξυπνα και ρουφήχτρες. Μας ξέρουν πολύ καλά, κάθε χαμόγελο, κάθε ματιά, κάθε γκριμάτσα μας, καταλαβαίνουν τι υποδηλώνει. Επειδή πέρασα πρόσφατα με το γιο μου διάφορα (όχι σχετικά με το σχολείο), συνειδητοποίησα πως τα παιδιά μας είναι ο καθρέφτης μας.
    Οπότε φόρα το μεγαλύτερο χαμόγελό σου, διώξε το άγχος σου και θα δεις πόσο καλά θα τα πάει η ταλιμπανούλα και θα γίνει πρώτη φίρμα στο προνήπιο:)
    Καλή χρονιά με χαρά λοιπόν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλή αρχή Μάχη μου...όσο είναι εφικτό αυτό. Συνταγή δεν υπάρχει γιατί κάθε παιδί και κάθε μαμά λειτουργεί διαφορετικά. Απλά αν δεν συντρέξει λόγος υγείας αυτή την φορά θα πρέπει να κάνεις την καρδιά σου πέτρα και να μην λυγίσεις. Όπως και να γίνει εύχομαι τα καλύτερα για την πριγκίπισσα σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ξέρεις, πολλές φορές υποσυνείδητα τους μεταδίδουμε το δικό μας άγχος χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Νομίζω ότι όλα τα παιδιά προσαρμόζονται εύκολα, το θέμα είναι εμείς κατά πόσο αποδεχόμαστε το γεγονός ότι μεγαλώνουν και πρέπει να τα αποχωριστουμε. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μάχη είναι δύσκολο, αλλά κάνε την καρδιά σου πέτρα που λένε...
    Τα δικά μου πέρασαν αυτή τη φάση στον παιδικό με κλάμματα και τα λοιπά για λίγες μέρες και μετά συνήθησαν. Ο μικρός ποτέ δεν το αποδέχτηκε βέβαια. Στο νηπιαγωγείο τον έπιανε η κοιλιά του κάθε πρωί που πηγαίναμε. Ελπίζω να μην επιδεινωθεί αυτή η κατάσταση τώρα στη πρώτη γιατί αγχωνεται σε υπερβολικό βαθμό το παιδί. Είναι μια παρόμοια περίπτωση με τη κόρη σου, πάρα πολύ δεμένος μαζί μου και καθε πρωί με χαιρετούσε απο το παράθυρο. Φαντάσου, μια φορά ξέφυγε της προσοχής της νηπιαγωγού και βγήκε στο δρόμο, με τη δικαιολογία οτι δεν με είχε χαιρετήσει αρκετά. Με κάλεσαν στο τηλέφωνο για να παω και να ... ολοκληρώσω ότι άφησα μισό!
    Υπομονή και επιμονή! Δε θα το μετανιώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Θα δεις που θα έρθει η μέρα που θα σε χαιρετάει άνετη κι ωραία και δεν θα το πιστεύεις :-) Επιμονή κι υπομονή λέω κι εγώ! Κουράγιο Μαχάμα, θα τα καταφέρετε! Άλλωστε, δεν υπάρχει άλλη επιλογή :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Σας ευχαριστώ όλες τόσο πολύ για τα σχόλια σας! Συγγνώμη που δεν μπόρεσα να απαντήσω έγκαιρα, ο θάνατος της αγαπημένης μας γιαγιάς και η επερχόμενη κηδεία συν την προσαρμογή της ταλιμπανούλας, δεν άφησαν καθόλου χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλή αρχή.Όλα θα πάνε καλά.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Νομίζω ότι όλα στο τέλος παίρνουν τον δρόμο τους και ειδικά αν τα παιδάκια παρουσιάζουν τέτοια συμπεριφορά στην αρχή .Είναι κάτι που το ακούω πολύ συχνά απο τις μαμάδες αλλά βγαίνουν κερδισμένες όσες έχουν υπομονή και φυσικά διάλογο γιατί έτσι πάντα βρίσκονται λύσεις....εύχομαι τα καλύτερα και στα δύο σου παιδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Είμαι σίγουρη πως με τον καιρό θα συνηθίσει και όλα θα πάνε καλα. Σίγουρα βέβαια θα πρέπει να κάνεις πολύ υπομονή μέχρι τοτε! εύχομαι σύντομα να λέει μονη της "θέλω να πάω σχολείο"! φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...