Σελίδες

27.5.15

Εύκολο sensory play με χοντρό αλάτι!

Όλες όσες έχουμε παιδιά ξέρουμε πλέον την χρησιμότητα του sensory play, ελληνιστί παιχνίδι αισθήσεων, για τα μικρά μας. Πρόκειται για δραστηριότητες που όχι μόνο κρατούν τα μικρά μας απασχολημένα -και έτσι έχει και η μαμά λίγο χρόνο να φτιάξει έστω ένα φαγητό- αλλά που -κυρίως- φέρνουν τα παιδιά μας σε επαφή με απλά υλικά και με οδηγό την φαντασία και την δημιουργικότητα τα βοηθούν να εξερευνήσουν τον κόσμο και να μάθουν.

We all know how important  sensory play is for our kids and their development! There are many ''recipes'' in the network, some of them with simple ingredients, some others with more complex ingredients, and some which demand cooking! But what if we don't have those ingredients in handy or have no time for cooking?
Οι ''συνταγές'' πολλές στο διαδίκτυο, άλλες με πιο απλά υλικά άλλες με πιο δυσεύρετα και άλλες που απαιτούν μαγείρεμα και άρα παραπάνω χρόνο. Τι γίνεται όμως όταν δεν έχουμε αυτά τα υλικά ή χρόνο για μαγειρέματα?

salt sensory play, momma's daily life

Αυτές τις συγκεκριμένες περιπτώσεις έρχεται να καλύψει η δραστηριότητα αυτή. 
Τα υλικά μας πολύ απλά:
1. χοντρό αλάτι
2. λάδι
3. χρώματα ζαχαροπλαστικής

Για κάθε κούπα χοντρό αλάτι προσθέτετε μια κουταλιά λάδι και 2,3 σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής. Ανακατεύετε καλά και είναι έτοιμο! 

For those times that we have either the time or the ingredients, we can use the following ''recipe'':
1. coarse salt
2. oil
3. food coloring
For every cup of coarse salt add a tablespoon of oil and 2-3 drops of food coloring! 

salt sensory play
 Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας! 
Τα υλικά αυτά προέκυψαν γιατί ο μαχαραγιός έβαζε τα πάντα στο στόμα του! αρχικά έκανα την συνταγή με ζάχαρη -και μπορείτε να το κάνετε και εσείς έτσι αν δεν σας βρίσκετε χοντρό αλάτι. Όμως με την ζάχαρη ο μικρός λόγω της γλύκας κατέληγε να τρώει το υλικό αντί να παίζει! Έτσι χρησιμοποίησα χοντρό αλάτι, μια που το έβαλε στο στόμα και μια που δεν το ξανάβαλε ποτέ!




Let me be honest with you! Initially I used this recipe with sugar and not salt. But my 21-months-old son, who tends to bring everything into his mouth, found sugar so tasty that we ended up eating the hall bowl instead of playing! And of course his 4 yrs old sister always complained. So I switched to salt, he tasted once and never again, and now we are all happy! If you don't have such problems you can use sugar instead of salt!

Αφού φτιάξουμε το μείγμα το τοποθετούμε σε διαφορετικά μπολάκια ανά χρώμα και τα δίνουμε στα παιδιά μαζί με διάφορα άλλα ''κουζινικά''. 
Mix the ingredients and give them to kids along with several utensils!


Και φυσικά αρχίζει ο πανικός! Μην περιμένετε να δείτε σπίτι καθαρό μετά γι αυτό καλύτερα τώρα που ο καιρός το επιτρέπει να στρώσετε κάτι στην βεράντα και να παίξουν εκεί!

Be ready to get messy! Your house will probably need deep cleaning afterwards, so if you have a balcony is better to take the activity outdoors!


sensory salt play
''Είμαι ο μαχαραγιός και δημιουργώ την μόδα της μιας κάλτσας!''

Εννοείται ότι το παιχνίδι τους κράτησε ποοολύ ώρα όπως ποοοολύ ώρα κράτησε και το καθάρισμα μετά! Όχι, για να μην πείτε ότι δεν προειδοποίησα!!

Αν θέλετε να δείτε και άλλες τέτοιες δραστηριότητες μας, πατήστε τους συνδέσμους κάτω από τις φωτο:
If you wish to see more from our playing, please visit the links below:


Οδηγός δημιουργικής απασχόλησης

Παγωμένες τέμπερες

H πόλη των γραμμάτων

Σπιτική βρώσιμη πλαστελίνη


Παιχνίδια στο τζάμι

Αναγνωσμάτων συνέχεια

Τι σκαρφίζεται η μαμά

Μεταμφιέζοντας φωτογραφίες


Αναγνώσματα/a>

Βόλτες,παιχνιδια,νοστιμιές

Στα άκρα με δωράκια

Όλα σε ένα


Φυλακίζοντας στιγμές

Η κόρη μου η θεατρίνα

Μπαλονοδρομίες

Η καθημερινότητά μας


Τιμωρία και μαιευτική Σωκράτη

Η κουκουβάγια μας η Αθηνούλα

Παιχνίδια για παιδιά

Κάντο όπως στις Μικρές Ιστορίες


31 σχόλια:

  1. Αυτό το βρώμικο αισθητηριακό παιχνίδι είναι όντως το καλύτερο, έχεις δίκιο Μάχη μου. Και τα παιδιά διασκεδάζουν πάρα, μα πάρα πολύ!!! Σε χαίρομαι που δεν φοβάστε να λερωθείτε. Μπράβο σας! Άντε και στα επόμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από βρώμικο παιχνίδι αλλο τίποτα Μάγδα μου!

      Διαγραφή
  2. Kάποτε το λέγαμε : "βγαίνω στην αυλή και παίζω με τα χώματα"! ααααχ αλλάξαν οι καιροί και πρέπει να εφευρίσκουμε λύσεις για να έρχονται τα παιδάκια μας σε επαφή με τις αισθήσεις του. Εξαιρετική η πρότασή σου Μάχη μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακαρι να μπορουσαμε να τα βγαζουμε καθημερινες στα χωματα αλλα ειναι ζορικο το προγραμμα. αυτα μονο σκ

      Διαγραφή
  3. χαμός! και μόνο που το βλεπω αγχωνομαι χαχα! Θα το τολμούσα μονο στη βεράντα αλλα μάλλον το μωρο μου ειναι λίγο μικρο ακόμα (μόλις έγινε 1)! Πάντως είμαι σιγουρη πως αν μεγαλωσει λιγο και το δοκιμάσουμε θα ξετρελαθεί! Σε ευχαριστουμε για την υπέροχη ιδεα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ειναι νωρις ακομη για εσας, αν ειναι να αρχισεις θα σου προτεινα να αρχισεις με την σπιτικη βρωσιμη πλαστελινη που εχω, εχει βαση τον πουρε πατατας και ειναι ακινδυνη να την βαλει στο στομα, αν θες μην βαλεις και χρωμα ζαχαροπλαστικης, μπορεις να την χρωματισεις με φραουλες για ροζ και κακαο για καφε, οποτε γινεται εντελως ακινδυνη!

      Διαγραφή
  4. Δεν την ήξερα αυτή τη συνταγή!Ενδιαφέρουσα φαίνεται, δε λαδώνει στα χέρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οχι δεν λαδώνει γιατι θα βάλεις λιγο λαδι, ισα ισα να κραταει το υλικο μαζι και να μην σκορπιζεται

      Διαγραφή
  5. Ένα σου λέω μόνο, κρίμα που δεν έχω άλλο ένα παιδάκι να μεγαλώσω!!!!!
    Από τότε που ανακάλυψα τα μπλογκς, έχω δει , έχω θαυμάσει και έχω μάθει τόσα πολλά πράγματα που αφορούν τα παιδιά, που με κάνουν να αναρωτιέμαι αν άραγε εγώ τα ικανοποίησα με τα παιχνίδια που παίζαμε!!!!!
    Μπράβο βρε Μαχούλα μου για τις ιδέες σου, την όρεξή σου και κυρίως για την υπομονή σου!!!!

    Την καλημέρα μου και φιλιά πολλάαααααααααααα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου προετοιμάσου εσύ, θα ρθούν εγγόνια κάποια στιγμή! :)
      Φυσικά και τα ικανοποίησες! κάθε εποχή έχει τα δικά της, και αυτά που κάνω εγώ τώρα σίγουρα αργότερα όταν τα δικά μου παιδιά θα παίζουν με τα δικά τους θα φαίνονται ίσως παρωχημένα, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι τα παιδιά δεν το εκτιμούν! η δική μου η μαμά έπαιζε μαζί μας στην γειτονιά κουτσό και μήλα, ήταν η μοναδική μαμά που έβγαινε και έπαιζε, ξέρεις πόσο υπερήφανη αισθανόμουν??

      Διαγραφή
  6. Πωπωπωπω χαμός ε??!!! Αλλά μπράβο βρε Μαχούλα που δεν φείδεσαι κόπων προκειμένου να διασκεδάσουν τα παιδάκια σου! Όσο για την μόδα της μιας κάλτσας σε πληροφορώ πως 26 χρόνια πριν ο γιος μου είχε λανσάρει την μόδα του ενός παπουτσιού παντού και πάντα και για σχεδόν ένα χρόνο. Φιλιά και καλή συνέχεια σε ότι κάνετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. α ωραία! κυκλοφορούσε με ένα παπούτσι παντού?? αχαχαααχ

      Διαγραφή
  7. Αχ δεν το ήξερα όταν ήταν η κόρη μου μικρή. Πάντως όσο πιο μεγάλος είναι ο χαμός τόσο μεγαλύτερη είναι η διασκέδαση και η απόλαυση των παιδιών, και με αυτό το παιχνίδι πρέπει να διασκέδασαν πάρα πολύ!! Καλή συνέχεια, πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη ότι και εσύ κάνεις το καλύτερο δυνατό και ανάλογο με την ηλικία της μικρής σου παιχνίδι!

      Διαγραφή
  8. Υπεροχή ιδέα!!!θα το δοκιμασω και στη θυγατέρα ;) έρχομαι απο το καφεδακι!!! Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα, Μάχη!
    Πολύ ωραία και αυτή σου η ιδέα.... λέω να την εφαρμόσω soon!
    Είμαι σίγουρη ότι το Αγγελάκι μου και θα ξετρελαθεί και μαντάρα θα τα κάνει όλα. Τι καλύτερο;!!!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εφάρμοσε την αλλά στρώσε κάτι από κάτω εεε;; μην τα ακούσω εγώ μετά για την ακαταστασία! εγώ προειδοποίησα!

      Διαγραφή
    2. Λοιπόν... τα υλικά είναι έτοιμα! Λέω να στρώσω στη βεράντα την μεγάλη ψάθα που της πέρνω και στην παραλία για το παιχνίδια στην άμμο. Να σε ρωτήσω, όμως.... από όσα πέσουν τριγύρω στο πάτωμα(πολύ τριγύρω, τοίχους-έπιπλα κλπ σίγουρα!!!) και από τα ρούχα, τα χρώματα αυτά με το λάδι με τι τα καθαρίζουμε μετά? ή δεν καθαρίζουν???

      Διαγραφή
    3. Μια χαρά καθαρίζουν, εννοώ δεν ποτίζει τίποτα από αυτα. Το πιο πιθανό αν δεν καθαρίσεις καλά είναι να ακους κρατς κρατς απο το αλατι, γι αυτο μετα΄απλά θα βάλεις ηλεκτρική σκούπα να τα ρουφηξει όλα

      Διαγραφή
    4. οκ, super λοιπόν!!! thank you!!!!!!!!

      Διαγραφή
  10. Μπορεί να θέλει μετά ΤΟ καθάρισμα.. αλλά αλήθεια είναι ότι απασχολούνται για ώρα τα παιδιά με τέτοια παιχνίδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ελα μωρε, τιναζεις το αφρωδες, βαζεις ηλεκτρική, ξεπλένεις τα συμπράγκαλα, τα χωνεις πλυντηριο πιατων, τέλος!

      Διαγραφή
  11. βασικα ειναι μια παρα πολλη καλη ιδεα για παιχνιδι στο μπαλκονι! οποτε θα το δω απο βδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χμμμμ αν και φαίνεται τέλειο δεν θα το έκανα για την ψυχική μου υγεία και μόνο χα χα!! Πάντως είναι εντελώς πρωτότυπη ιδέα και εύκολη στην υλοποίησή της!! Είναι πολύ ωραίο παιχνίδι για έξω!! Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ένα από τα πράγματα που έχω αγαπήσει στο καινούριο μας σπίτι (μην φανταστείς ολοκαίνουριο, τον Σεπτέμβριο κλείνουμε χρόνο!) είναι η τεράστια βεράντα του που μας δίνει την δυνατότητα να παίξουμε όσα βρώμικα παιχνίδια θέλουμε ελεύθερα!!
    Την σημειώνω και την δική σου ιδέα Μάχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ αυτες οι τεραστιες βεραντες, απωθημένο! οκ δεν εχω μικρή βεράντα αλλά θα ηθελα ακομη μεγαλύτερη!

      Διαγραφή
  14. Αχ αυτά τα γλυκά χεράκια και τα ακόμα γλυκύτερα ποδαράκια!!! Ομορφότερα κι από τις προτάσεις σου Μάχη!!!
    Μπράβο για την πρωτότυπη ιδέα, σίγουρα τα παιδιά θα το απόλαυσαν με την ψυχή τους!...
    Φιλιά
    Μαρίνα - Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μάχη, όλα αυτά τα Sensory games τα λετρεύω! Χαίρομαι τόσο πολύ να βλέπω τη μικρή μου να παίζει, να ανακατεύει, να ζυμώνει, να αγγίζει κτλ κτλ Μπορεί να μείνει εκεί και να παίζει για ώρες... Εννοείται ότι παίζω κι εγω μαζί της, γιατί όχι; Τι μόνο καθάρισμα; - αυτό έτσι κι αλλιώς δεν το γλιτώνω με τίποτα. Τη συνταγή με χοντρό αλάτι δεν την ήξερα και σίγουρα μπαίνει στη λίστα! Καλή σου μέρα,
    Νίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου δεν την ήξερες γιατι δεν την είδα κάπου, από την κλάβα μου την κατέβασα ενα απόγευμα που είχα ξεμείνει από υλικά, όπως και την άλλη με τον πουρε πατάτας για δημιουργια βρωσιμης σπιτικης πλαστελίνης!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...