10.3.15

Σαλάτα δυναμίτης υγείας!


Η σημερινή μας ανάρτηση αφορά σε μια σαλάτα πραγματικό δυναμίτη υγείας. Αγαπάμε πολυ τις σαλάτες αν και με τα παιδιά έχουμε περιοριστεί αρκετά σε χωριάτικη και αγγουροντομάτα. Όμως αυτή τη σαλάτα την τιμούν δεόντως και τα πιτσιρίκια και τους τελευταίους μήνες έχει γίνει must στο τραπέζι μας.


Τα συστατικά της: ρόκα, σαλάτα (σγουρό μαρούλι), μαιντανός, κρεμμυδάκι φρέσκο, τριμμένη παρμεζάνα, cranberries και για την sauce: ελαιόλαδο, μηλόξιδο, ξύδι, μελάσσα.

Η συνταγή:
Κόβουμε και πλένουμε καλά τα χορταρικά μας. Προσοχή: δεν τα ψιλοκόβουμε για να μην χάσουν τα πολύτιμα συστατικά τους. Τρίβουμε από την χοντρή μεριά του τρίφτη την παρμεζάνα εκτός και αν μας αρέσει σε κομμάτια οπότε απλά την τεμαχίζουμε. Τοποθετούμε σε σαλατιέρα τα χορταρικά μας και ρίχνουμε από πάνω μπόλικη παρμεζάνα καθώς και τα cranberries (από κατάστημα βιολογικών ή στα βιολογικά είδη των super markets). 
Για την sauce τοποθετούμε σε σεικερ ένα φλυτζάνι τσαγιού ελαιόλαδο, 3 κουταλιές της σούπας μηλόξιδο, δύο κουταλιές της σούπας ξύδι και τέλος μια κουταλιά σούπας μελάσσα (από κατάστημα βιολογικών ειδών). Ανακινούμε καλά και περιχύνουμε την σαλάτα μας.

Πάμε να δούμε τα συστατικά της αναλυτικά:

Ρόκα: Μπορεί να πικρίζει αλλά να θυμάστε ότι το πικρό είναι σύμμαχος της υγείας μας. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία ενώ έχει ισχυρή αντικαρκινική δράση. Μια κούπα ρόκας περιέχει 19 μικρογραμμάρια φυλλικού οξέος. Γενικότερα αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμινών Α,Β,C και Κ. Και αν αυτά σαν βιταμίνες δεν σας λένε τίποτα να σας υπενθυμίσω πόσο ανάγκη έχει ο οργανισμός μας την βιταμίνη C -ιδιαίτερα τον χειμώνα- για να ανταπεξέρχεται σε ιώσεις και κρυολογήματα αλλά και το γεγονός ότι όλες οι κρέμες ματιών -ιδίως αυτές που στοχεύουν στην καταπολέμηση μαύρων κύκλων- περιέχουν βιταμίνη Κ.
Από μέταλλα περιέχει ασβέστιο, σίδηρο, χαλκό, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, κάλλιο. Και να μην ξεχάσουμε το γεγονός ότι είναι light για όσους προσέχουν την διατροφή τους, μια κούπα ρόκας περιέχει μόνο 5 θερμίδες.

Σαλάτα (σγουρό μαρούλι): ιδιαίτερα ολιγοθερμιδικό τρόφιμο. Περιέχει βιταμίνες Α,C και Ε (γι αυτο και έχει καρδιοπροστατευτική δράση), Β1 (βοηθά στην ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος) και από μέταλλα ασβέστιο και μαγνήσιο. Είναι στα καλύτερα του τώρα τον Μάρτη και καλό είναι να μην το ψιλοκόβουμε γιατί χάνονται τα πολύτιμα συστατικά του.

Μαϊντανός ο παρεξηγημένος: πολυ παρεξηγημένο φυτό! αν γνωρίζαμε πόσο ωφέλιμο είναι θα το τρώγαμε συνεχώς και φυσικά δεν θα του αποδίδαμε αρνητική χροιά χαρακτηρίζοντας κάποιον που βρίσκεται παντού και πάντα "μαϊντανό"!! Καταρχήν περιέχει χλωροφύλλη η οποία -χάρη στην αντιβακτηριακή της δράση- αποτρέπει τον πολλαπλασιασμό των βλαβερών βακτηριδίων και περιορίζει σημαντικά την κακοσμία του στόματος. Περιέχει λιμονένιο και  ευγενόλη, αιθέρια έλαια τα οποία είναι αντιοξειδωτικά και αντικαρκινικά. Είναι εξαιρετικά διουρητικό συμβάλλωντας έτσι στην καλή λειτουργία των νεφρών. Πλούσιο σε βιταμίνη C αλλά και εξαιρετικό σαν έλαιο για το τριχωτό της κεφαλής και την επιδερμίδα. Μην ξεχνάμε ότι ακόμα και οι γιατροί για την αντιμετώπιση της αντρικής υπογονιμότητας συστήνουν την κατάποση αφεψήματος μαιντανού ο οποίος ''καθαρίζει'' και δυναμώνει το σπέρμα (μειώνει την κατάτμηση).

Παρμεζάνα: πρόκειται για ώριμο τυρί που περιέχει ελάχιστη ή καθόλου λακτόζη ενώ αντίθετα πρόκειται για το πιο πλούσιο τυρί σε ασβέστιο. Έχει χαμηλά λιπαρά γι αυτό και προτιμάται από αυτούς που προσέχουν την διατροφή τους.

Cranberries: τώρα τι να πρωτοπώ για τα cranberries!! πόσα και πόσα ωφέλη! O κόκκινος θησαυρός, πλούσιος σε αντικαρκινικά στοιχεία, έχει αποδεικτεί ότι είναι καλή πηγή κηκιδικού οξέος, μιας ουσίας που εμποδίζει τον εκφυλισμό του dna μας και μας προστατεύει από την δημιουργία και εξάπλωση όγκων. Θεωρείται ότι καταπολεμά την νόσο όσο και τις μεταστάσεις της. Πλούσια πηγή φλαβονοειδών, βιταμινών B, C και D και από μέταλλα περίεχουν σίδηρο και κάλιο. Γνωστά για την θεραπευτική τους δράση σε περιπτώσεις ουρολοιμώξεων και με μικρό θερμιδικό δείκτη μπορούν να καταναλωθούν άφοβα και μόνο καλό προσφέρουν.



Και πάμε στην sauce. Δεν θα σταθώ στις ιδιότητες του ελαιόλαδου, του μηλόξιδου και του ξυδιού, νομίζω ότι είναι γνωστές σε όλους μας. Θα σταθώ όμως στην μελάσσα, που ήταν η αιτία για την δημιουργία αυτής της σαλάτας και που έχει μπει τους τελευταίους μήνες στην διατροφή μας και έχει πάρει μια πολύ σημαντική θέση στην κουζίνα μου.

Μελάσσα:πρόκειται για έναν παχύρευστο χυμό που παρασκευάζεται από ζαχαροκάλαμο και όχι ζαχαρότευτλο. Περιέχει σίδηρο, μαγνήσιο, νάτριο, φώσφορο και ασβέστιο καθώς και ολικές πολυφαινόλες που είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά γνωστά για την αντικαρκινική τους δράση. Βοηθάει τα άτομα με χαμηλό σίδηρο, χαμηλό αιματοκρίτη, πρόβλημα δυσκοιλιότητας και είναι ιδανική για παιδιά αφενός λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη της (55) αλλά και της ενίσχυσης των ιστών και των οστών κατά την ανάπτυξή τους. Μπορεί να καταναλωθεί άφοβα από έγκυες και βρέφη και δίνει όλη την γλύκα της ζάχαρης χωρίς τα μειονεκτήματά της. Μπορείτε να αντικαταστήσετε εντελώς την ζάχαρη με μελάσσα ώστε να έχετε όλη την γλύκα χωρίς όμως τα μειονεκτήματα της κατεργασμένης ζάχαρης μόνο που θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στην αντικατάσταση αφού η μελάσσα είναι πολύ πιο γλυκιά. Η αντικατάσταση γίνεται με την μισή ποσότητα μελάσσας από αυτήν που αναφέρεται σε ζάχαρη, δηλαδή αν η συνταγή σας λέει δυο κούπες ζάχαρης τότε θα βάλετε το πολύ μια κούπα μελάσσας. Την μελάσσα θα την βρείτε σε καταστήματα βιολογικών ειδών και μπορείτε να την καταναλώνετε και έτσι, χωρίς καν να την προσθέτετε σε σαλάτες και γλυκίσματα, μέχρι δυο κουταλάκια την ημέρα. Προσωπικά την ανακάλυψα όταν προσπαθούσα να βρω κάτι φυσικό για να αντικαταστήσω τα χάπια του σιδήρου που μου προκαλούσαν πληθώρα προβλημάτων. Με την μελάσσα είδα επιτέλους τα μάτια  μου χωρίς αυτούς τους μαύρους κύκλους ολόγυρά τους.






22 σχόλια:

  1. Αχ πόσο μου αρέσουν οι σαλάτες!!!!Κάνω την ίδια χωρίς τα cranberries και την μελάσσα....Θα πάω σήμερα κιόλας να τα προμηθευτώ να την δοκιμάσω και έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δείχνει νοστιμότατη! Για το πόσο υγιεινό πιάτο είναι, τα έχεις πει ήδη εσύ. Εμένα πάλι τα δικά μου δεν τρώνε πράσινα, οπότε όταν κάνω τέτοιου τύπου σαλάτες, τις απολαμβάνω μόνη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τρελαίνομαι για τέτοιες σαλάτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου αρέσει που μαζί με τα υλικά σημειώνεις και όλες αυτές τις διατροφικές πληροφορίες - έτσι κάνεις τη σαλάτα διπλά ζηλευτή!

    Καλημέρα
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να που συμφωνούμε για άλλη μια φορά συμπεθέρα!Και στις γεύσεις και στο περιεχόμενο των αναρτήσεων ( ανέβασα σαλάτα σήμερα χιχι!! )
    Τρελαίνομαι για σαλάτες και τις φτιάχνω σε όλες τους τις εκδοχές.Τα Cranberries τα χρησιμοποιώ εδώ και λίγο καιρό και ενθουσιάστηκα!Νόμιζα ότι ανακάλυψα την Αμερική!Τη μελάσα όμως δεν την έχω δοκιμάσει ακόμη.Αυτό με τους μαύρους κύκλους πολύ με άρεσε!Για πες?Πασαλείβεις το πρόσωπο ή απλώς την τρως?Ο σίδηρος είναι στο ανάθεμα και κάπως πρέπει να τον επαναφέρουμε.
    Σούπερ ενημερωτική ανάρτηση,ευχαριστούμε και για τις τόοοσες πληροφορίες!
    Φιλί γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΟΟΟχι μην πασαλειφτείς! φάτην! δυο κουταλάκια την ημέρα σκέτα ή αν θες βάλε την σε γιαουρτι μεσα! παω να δω την σαλατα σου!σμουτς!

      Διαγραφή
    2. Έλα, ρε 'συ Μάχη... Τί μου το χαλάς?!
      Και ήθελα να προσφερθώ να την πασαλείψω???!!!
      :-p
      -Επανέρχομαι στην τάξη και πάω πιο κάτω να σχολιάσω...!-

      Διαγραφή
  6. Φτιάχνω κι εγώ ανάλογη σαλάτα, εκτός από τη μελάσα. Με αυτά που διάβασα όμως θα πάω να πάρω σήμερα κιόλας και θα την εντάξω στη διατροφή μας! Ως άνθρωπος που λαχταράει τις σαλάτες πιο πολύ από το φαγητό, την ζήλεψα τη σαλάτα σου με αυτές τις φωτογραφίες! Μιαμ μιαμ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ω ναι!!Τις αγαπάμε αυτές τις σαλάτες και όταν τις φτιάχνω για μεσημεριανό βάζω μέσα και φιλετάκι κοτόπουλο!Πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσουμε την μελάσα μετά από όσα μας είπες.
    Και να σου πω.Να κάνεις πιο συχνά τέτοιες αναρτησεις γιατί σου πάνε και μ'αρέσεις!!♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα κανονικά δεν είναι ο niche μου οι συνταγές αλλά όταν κάτι είναι θρεπτικό και εύγευστο το βάζω! ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  8. Μάχη μου και εμένα μου αρέσουν πολύ οι σαλάτες, κράνμπερυ βάζω και εγώ!! Ευχαριστώ επίσης που μου επισημαίνεις για άλλη μία χρήση της μελάσας !! Την καλημέρα μου και φιλιά !! Εξαιρετικό και το makeover του blog σου!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα την δοκιμάσω χωρίς τον μαϊντανό βεβαίως βεβαίως γιατί έχουμε σχέση μίσους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. λατρευω τις σαλατες και ειδικα αυτες με περιεργα υλικα. γκρανα βεβαια δεν εχω βαλει στη σαλατα, αλλα εχω βαλει ροδι. θα τη δοκιμασω!

    ευχαριστω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πόσο λαχταριστή φαίνεται!!! Μμμμμ, τρελαίνομαι για τέτοιου είδους σαλάτες! Εγώ πάλι την μελάσα δεν την έχω χρησιμοποιήσει ποτέ... Κι ούτε γνώριζα πόσο σημαντική είναι! Χάρη σ'αυτή την ανάρτησή σου Μαχούλα, οφείλω να τη δοκιμάσω μιας και ανήκω στην ομάδα των ανθρώπων με πολύ χαμηλό αιματοκρίτη, σίδηρο κτλ... Σ'ευχαριστώ πολύ, φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. τρελαίνομαι για σαλάτες με ρόκα....θα τη δοκιμάσω κι αυτή, σίγουρα θα μου αρέσει!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπάμε σαλάτες!!! Φαίνεται υπέροχη η πρότασή σου, Μαχούλα!!
    Θα τη δοκιμάσω οπωσδήποτε!!!
    Φιλάκια πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λατρεύω τις σαλάτες αν και οι υπόλοιποι της οικογένειας και ιδιαίτερα τα κορίτσια όχι τόσο. Πάντα όμως υπάρχουν στο τραπέζι, έστω και μια πιρουνιά να φάνε καλό θα τους κάνει. Αυτή τη βινεγκρετ με τη μελάσα θα τη δοκιμάσω, πρέπει να είναι πολύ καλή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λατρευω τα Cranberries, υπάρχουν πάντα στο ψυγείο μου και δεν τα έχω βάλει ποτέ σε σαλάτα! Δεν μου είχε περάσει καν από το μυαλό... Το βράδυ λοιπόν!
    Φιλιά πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μου αρέσουν πολύ οι σαλάτες με ρόκα και παρμεζάνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μου αρέσουν πολύ αυτές οι σαλάτες! Φτιάχνω πάρα πολύ συχνά, με διάφορες παραλλαγές! Βάζω και ξηρούς καρπούς μέσα, αμύγδαλα ή κάσιους, μερικές φορές κοτόπουλο, σταφίδες, κρανμπερις ή άλλο αποξηραμένο φρούτο, αβοκάντο, κτλ. Μόνο μελάσσα δεν έχω δοκιμάσει, αλλά θα πάω να πάρω σίγουρα! Να σε ρωτήσω όμως Μάχη μου, γιατί βάζεις και ξύδι κανονικό και μηλόξυδο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την αλήθεια αν την έτρωγα μόνο εγώ θα έβαζα σκέτο μηλόξυδο, στον άντρα μου όμως αρέσει η οξύτητα του ξυδιού, προτιμάει βέβαια το μπαλσάμικο, αλλά το δοκίμασα και δεν ταιρίαζει με την μελάσσα. Μπορείς να το παραλείψεις και να βάλεις μόνο μηλόξυδο.

      Διαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...