5.1.15

Tabula rasa

Πάνε λίγες μέρες που μια απίστευτα κουραστική και στενάχωρη χρονιά έφυγε...και μια καινούργια ήρθε. Για τους αισιόδοξους πολλά υποσχόμενη, για τους μεμψίμοιρους απλά η συνέχεια της κατήφιας. Και τώρα που τα σπίτια ξεστολίζονται σιγά σιγά και τα φωτάκια σβήνουν, τι; τι θα απογίνει τώρα;


Κοιτάζω δεξιά και αριστερά στα blogs. Ευχές για μια καλή χρονιά, λίστες για πράγματα που ενδόμυχα ξέρουμε ότι ποτέ δεν θα κάνουμε, υποσχέσεις που και πάλι δεν θα τηρήσουμε και θα συνεχίσουν να είναι και στην λίστα της επόμενης χρονιάς και της μεθεπόμενης και πάει λέγοντας...

Κοιτάζω και στα ειδησεογραφικά portals. Καταστροφές, θάνατοι, βιασμοί, αγνοούμενοι...μια σωρία δυσάρεστων καταστάσεων που πολλές φορές περνάνε στο ντούκου, απογυμνωμένες από την ουσία τους γιατί ουσία έγινε το χρέος, η βιωσιμότητα της χώρας, οι επικείμενες εκλογές, η τυχαία χρονικά σύλληψη του ντεκαπαρισμένου κατάδικου...

Στέκεσαι ανάμεσα σε όλα αυτά και προσπαθείς να βρεις το δικό σου στίγμα, την δική σου πορεία. Λες να φτιάξεις και εσύ μια λίστα για όλα όσα επιθυμούσες να κάνεις και ας γνωρίζεις πως καλό θα είναι να την φυλάξεις για την επόμενη χρονιά γιατί και πάλι τα ίδια θα έγραφες. Μόνο που δεν μου βγαίνει να φτιάξω λίστες, δεν μου βγαίνει να χτίσω ελπίδες και να χαράξω πορείες γιατί νιώθω το μέσα μου βομβαρδισμένο και ανάκατο.

Όχι δεν είναι καιρός για λίστες, είναι καιρός για ξεκαθάρισμα. De-clutter το λένε στα ξένα. Και αν σου φαίνεται δύσκολο να ξεσκαρτάρεις στο σπίτι σου, αναλογίσου πόσο δύσκολο είναι να κάνεις ξεκαθάρισμα στην ψυχή σου. Όμως είναι απαραίτητο. Η προηγούμενη χρονιά βάρυνε πολύ την ψυχή. Απώλειες σημαντικές που θα κουβαλάω πάντα μέσα μου, άνθρωποι που αγαπούσα και εκτιμούσα έφυγαν βάναυσα και με πόνο, προσωπικές απώλειες που με πλήγωσαν, όνειρα που έμειναν για καιρό ανεκπλήρωτα μέχρι που έγιναν εφιάλτες...

Δεν θέλω λίστες, δεν θέλω να κτίσω. Να γκρεμίσω θέλω. Αυτά που με στοίχειωσαν την προηγούμενη χρονιά, αυτά που με στεναχώρεσαν, αυτά που κάνουν τα μάτια μου να τρέχουν. Να κρατήσω αυτά που με δίδαξαν έστω και με πίκρα και να πετάξω τα υπόλοιπα. Να ξεχορταριάσω το οικόπεδο και να πετάξω τα μπάζα. Να μην μείνει τίποτα, ούτε ένα σκουπιδάκι. 


Tabula rasa. Blank slate. Άγραφος πίνακας.

Πες το όπως θες και σε όποια γλώσσα. Το νόημα είναι ίδιο. 

Να μείνει η ψυχή σου καθαρή από όλα όσα σε τρώνε για να μπορέσεις να οικοδομήσεις ξανά. Να τελειώσεις με συνήθειες που σε πεθαίνουν, ανθρώπους που σου βαμπιριάζουν την ζωή, καταστάσεις που σε πάνε πίσω, πρακτικές που δεν θυμίζουν εσένα ή  που σε κρατάνε πίσω από αυτό που θα ήθελες να είσαι. Για να γίνεις καλύτερος για το σύνολο πρέπει πρώτα να γίνεις καλύτερος για εσένα. 

Tabula rasa.

Αυτό είναι το σύνθημα για την νέα χρονιά. 
Αυτό είναι και το μοναδικό bullet της λίστας μου. 
Ξεκαθάρισμα για να  μπορέσω να ξαναχτίσω. Να αποθησαυρίσω και να φυλάξω τα καλά. Να ξεσκαρτάρω και να αποτινάξω τα άχρηστα, τα ανούσια, τα ψυχοφάγα.

Και αν εσύ που διαβάζεις αυτές τις γραμμές νιώθεις  να ταυτίζεσαι, είναι καιρός να σκίσεις τις λίστες. Δεν χρειάζεται άλλο γράψιμο ο πίνακας, σβήσιμο χρειάζεται, να γίνει πάλι καθάριος και φωτεινός για να γράψεις μετά. Με γνώση, με επίγνωση, με μέτρο. 

Καλή χρονιά.



photos via pinterest

14 σχόλια:

  1. Καλημέρα, καλή χρονιά !! Εύχομαι ολόψυχα η νέα χρονιά να σου φέρει καταρχήν υγεία για σένα και τους δικούς σου ανθρώπους! Κυριότερα ελπίζω το 2015 να κλείσει με αισθήματα αισιοδοξίας και ελπίδας για όλους μας!! Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή Χρονιά Μάχη μου! Πόση δύναμη χρειάζεται αυτό που λες; Σβήσιμο, ξεκαθάρισμα.. και πόσο δίκιο έχεις :-) Σαν αυτό το τραγούδι της Ε. Ζουγανέλη που μου αρέσει "Μετακομιση τώρα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλη χρονια Μαχουλα!! Κι εγω σβήνω απο φετος!! Και μετα γράφω... :) Ξεκαθαρισμα τωρα..χεχε... Πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή χρονιά Μαχούλα και χρόνια πολλά!!
    Έχεις δίκιο....ταυτίζομαι απόλυτα μαζί σου.Πρέπει πρώτα να σβήσουμε...
    Πολλά φιλιά!!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μμμμμ, κάτι σχετικό με ταλανίζει τελευταία. Όταν μπορέσω θα γράψω γι αυτό. Πάντα με εντυπωσιάζει πως πόσοι άσχετοι μεταξύ τους βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει λόγος είτε με είτε χωρίς de-clutter να μην ευχηθούμε και προσπαθήσουμε να έχουμε μια πολύ καλύτερη χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευτυχισμένο το νέο έτος, κούκλα μου!
    Πάντα να είσαι γερή και δυναμική και το tabula rasa να είναι παιχνιδάκι για σένα!
    Θέλει σθένος και εσύ το έχεις!
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά κ' ζαχαρένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. με αυτή την ανάρτησή σου ομολογουμένως με έπιασε μια μελαγχολία..θυμήθηκα τη δική μου δύσκολη χρονιά του 2007, η οποία ευτυχώς έφυγε και δεν ξαναγύρισε..όσον αφορά τις λίστες και τα ξεκαθαρίσματα..εγώ παλεύω με αυτά όλο το χρόνο..δεν περιμένω να αλλάξει το έτος..δυστυχώς οι συγκυρίες μας αναγκάζουν να κάνουν ξεσκαρτάρισμα συχνά πυκνά..όσο για το νέο αυτό χρόνο απλά ευελπιστώ να μη μου πάρει τίποτα πίσω από όλα αυτά τα υπέροχα και μοναδικά που μου χάρισε ο παλιός..Καλή χρονιά με ευτυχία, αγάπη και υγεία στην οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ξεκαθάρισμα από τις μικρότητες και τις κακίες μου....Αυτό θα έθετα ως στόχο για τον εαυτό μου,εκεί έχω καταλήξει. Έτσι βελτιώνεται και το περιβάλλον μου.
    Δύσκολος στόχος ,καθημερινός και αναγκαίος κατ εμέ.

    Καλή χρονιά Μάχη μου,με άγγιξε το κείμενό σου.
    Την αγάπη μου
    Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια χαρά τα λες! Καλό ξεκαθάρισμα και μια χρονιά όπως την επιθυμείς!!!
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Tabula rasa Λοιπόν..καλή χρονιά να έχουμε με υγεία,ευτυχία και πιο καθαρή ψυχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πόσο σε νιώθω φέτος... Καλή χρονιά, με πολύ κουράγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλή χρονιά με υγεία και χωρίς τεφτέρια!!!!
    Το κείμενό σου με εκφράζει απόλυτα Μάχη μου!!
    Μακάρι να εισακουστεί και να εδραιωθεί απ' όλους μας, όσο δύσκολο κι αν είναι!!
    Φιλιά!!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αχ βρε Μαχάμα μου. Φέτος που έκανα πρώτη φορα εγώ λίστα μου λες να τη σκίσω;; Χα χα χα
    Πραγματικά υπέροχη ανάρτηση. Αφυπνιστική. Και βέβαια συμφωνώ απόλυτα με το ξερκατάρισμα!! Όχι άλλο άγχος, πρέπει και κανόνες. Ελευθερία, ευτυχία, ηρεμία.
    Φιλάρες πολλές

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...