Σελίδες

27.6.14

Φτιάχνω με το παιδί μου: Σαπούνια!

Πάμε να φτιάξουμε σαπούνια?

Όχι όμως μόνες μας αλλά με την βοήθεια των παιδιών μας!


Δεν θα χρησιμοποιήσουμε χημεία και καυστικά υλικά, θα χρησιμοποιήσουμε την επιστημονικότατη μέθοδο ''κόψε-λιώσε-χρωμάτισε-πάγωσε''!  Στα σοβαρά τώρα, η μέθοδος αυτή ονομάζεται θερμή μέθοδος.

Τα υλικά που χρειαζόμαστε είναι:
- βάση σαπουνιού γλυκερίνης (πήρα αρκετή ποσότητα διάφανης γλυκερίνης γύρω στα 6 ευρώ)
- χρώματα ζαχαροπλαστικής για να χρωματίσουμε τα σαπούνια μας
- καλούπια: δεν αγόρασα καλούπια, χρησιμοποίησα τα φορμάκια σιλικόνης για maffins, καθώς και φορμάκια που χρησιμοποιούν τα παιδιά στην παραλία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ακόμα και παγοκύστες-παγοθήκες
- αιθέρια έλαια για άρωμα, δεν χρησιμοποίησα αυτή την πρώτη φορά αλλά το έχω στο νου για επόμενη φορά



-Κόβουμε την γλυκερίνη σε μικρά κομμάτια για να λιώσει εύκολα και γρήγορα και την τοποθετούμε μέσα σε γυάλινο σκεύος κατάλληλο για τον φούρνο μικροκυμάτων


Εμείς βάζαμε λίγη λίγη ποσότητα γλυκερίνης να λιώσει γιατί θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε πολλά χρώματα, έτσι η λίγη ποσότητα γλυκερίνης έλιωνε πολύ γρήγορα στο φουρνάκι, σε 30 δεύτερα είχε λιώσει. Στην συνέχεια προσθέταμε σταγόνες από χρώμα ζαχαροπλαστικής.


Και ρίχναμε το υγρό χρωματισμένο πλέον σαπούνι στα καλούπια μας.



Τα τοποθετήσαμε στον δίσκο από τα κουζινικά της ταλιμπανούλας και τα τοποθετήσαμε στο ψυγείο για να πήξουν γρηγορότερα γιατί κάποιος δεν είχε υπομονή να περιμένει...



Μετά τον μεσημεριανό μας ύπνο (....λέμε τώρα...) ήταν επιτέλους έτοιμα!


Βγήκαν πολύ όμορφα και το μετάνιωσα που δεν βάλαμε άρωμα και που φτιάξαμε μόνο έξι κομμάτια αλλά ήταν η πρώτη φορά και αν δεν έβγαιναν καλά δεν ήθελα να πάει χαμένη η γλυκερίνη! Πάντως ήταν τόσο ωραία διαδικασία που βλέπω μια νέα έξη να γεννιέται...


Διαβάζοντας σχετικά μετά έμαθα ότι για να μην κάνουν φυσαλίδες όταν τα βάζουμε στα καλούπια θα πρέπει να τα ραντίζουμε με οινόπνευμα. Βέβαια και που έκαναν φυσαλίδες την ώρα του γεμίσματος όταν τελικά πάγωσαν ήταν μια χαρά, αλλά την επόμενη φορά θα τα ραντίζω και με οινόπνευμα!


Φυσικά το λιώσιμο της γλυκερίνης το κάνουμε εμείς οι μεγάλοι και αφήνουμε τα μικρά να ρίχνουν τα χρώματα και να ανακατεύουν μόνο.


Αυτά ήταν λοιπόν και τα εύκολα σαπούνια μας! Να είστε επιεικείς για τις φώτο, η μπαταρία της φωτογραφικής μας άφησε χρόνους και οι φωτο είναι από το κινητό!

Αν φτιάξετε και εσείς σαπουνάκια περιμένω φώτο σας!


49 σχόλια:

  1. πολύ ομορφα Μάχη μου!! Εχω μια απορία και μια ερωτηση:
    Απορία : τα χρωματα ζαχαροπλαστικής δεν βγαινουν στα χερια οταν τα χρησιμοποιείς ;;;
    και Ερώτηση: Απο που την πηρες τη γλυκερινη ;;
    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eλπίδα μου όχι δεν ξεβάφουν στα χέρια, άλλωστε και αυτοί που φτιάχνουν σαπούνια προτείνουν για βαφή τα χρώματα ζαχαροπλαστικής για μεγαλύτερη ασφάλεια, φυσικά υπάρχουν και χημικές βαφές! μου άρεσε τόσο η διαδικασία που έχω ψαχτεί πολύ και διαβάζω ακόμα γι αυτό γιατί θέλω να φτιάξω και άλλα για άλλο σκοπό. Την γλυκερίνη την αγόρασα απο το Orestis craft center.

      Διαγραφή
  2. Υπέροχα σαπουνάκια!! Τέλια χρώματα και σχέδια..και πολύ όμορφες και οι ΄φώτο ..
    δεν φαίνεται πως είναι από κινητό!!
    Πραγματικά ξεχωριστή ιδέα ..ειδικά τώρα το καλοκαίρι που ψάχνουμε τρόπους να τα απασχολήσουμε..!!
    (ερώτηση άσχετου: από που παίρνουμε την βάση γλυκερίνης..τα χρώματα...και τα αρώματα?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την γλυκερίνη όπως είπα και στην Ελπίδα την παράγγειλα απ΄το Orestis craft center, τα χρώματα ζαχαροπλαστικής τα παίρνω απο τον σκλαβενίτη γιατί τα χρησιμοποιούμε πολύ στα παιχνίδια μας και μπουκαλάκια με αιθέρια έλαια μπορείς να βρεις επίσης στο Orestis αλλά ακόμα και σε φαρμακείο έχω βρει και σε μαγαζιά με ένα ευρώ αλλά δεν ξέρω τι ποιότητα έχουν οπότε εκείνα που πήρα από το ΄''ολα ενα'' τα χρησιμοποιώ μόνο για να αρωματίσω τα δοχεία που καίμε τα ρεσω

      Διαγραφή
  3. Πολύ όμορφα έγιναν τα σαπουνάκια σου!! Είμαι σίγουρη ότι θα ξετρελάθηκαν τα παιδιά!!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι τέλεια!! Ξετρελάθηκα!! Μπράβο Μάχη μου πολύ όμορφη ιδέα! Θα πλένουν και χεράκια χωρίς διαμαρτυρίες :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η γλυκερινη που πηρες και εχει 6ευρω ποσα σαπουνια φτιαχνει; Ενα κομματι ειναι αυτο που αγορασες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To πόσα σαπούνια θα φτιάξει εξαρτάται από το μέγεθος των σαπουνιών, τα καλούπια που χρησιμοποίησα εγώ είναι πολύ μεγάλα, ιδίως αυτά για τα μαφινς ειναι ιδιαίτερα βαθιά. Δεν ήταν ένα κομμάτι, ήταν δυο μεγάλα κομμάτια και με αρκετό πάχος, φαντάσου σαν το πακέτο της φαριναπ, και δυο μικρότερα μέσα, τα είχα παραγγείλει το Πάσχα και αν θυμάμαι καλά ήταν γύρω στο κιλό, αν πάρεις στο κατάστημα θα σου πουν πόση ποσότητα αντιστοιχεί στα 6 ευρώ. Πάντως χρειάζονται αρκετή γλυκερίνη, επίσης μια γνωστή μου είπε ότι γλυκερίνη έχουν και τα φαρμακεία, δεν ξέρω βέβαια αν την έχουν σε στερεή μορφή.

      Διαγραφή
  6. Ξετρελάθηκα εγώ, φαντάζομαι πόσο η μικρή!!!
    Είναι και για τη βάπτιση ωραία ιδέα, έχουν γίνει πολύ όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. α γεια σου! για την βάπτιση τα σκέφτηκα και εγώ! και ψάχνω φορμάκια αντίστοιχα με το θέμα της βάπτισης! τα μεγάλα πνεύματα...

      Διαγραφή
  7. φοβερη ιδεα και καταπληκτικα και για δωρακια. τη βαση σαπουνιου που τη βρηκες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γραφω παραπάνω στην Ελπίδα απο που την παρήγγειλα, ουτε διαφήμιση να του εκανα αχαχαχα

      Διαγραφή
  8. Ειναι πάρα πολύ όμορφααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπράβο βρε Μάχη!!! Σε ζηλεύω που αρέσει της ταλιμπανούλας σου κι ασχολείται μαζί σου! Τα έδειξα στο Δημήτρη για να του τραβήξω το ενδιαφέρον, με ρώτησε αν τρώγονται (αναγνώρισε τις φόρμες), του είπα ότι είναι σαπουνάκια, έκανε πφφφφφ κι έφυγε... αγόρια παιδί μου... Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία το ίδιο παράπονο έχω κι εγώ! Ο μικρός θα ασχοληθεί λίγο , αλλά ο μεγάλος είναι αλλού τελείως!

      Διαγραφή
  10. Πολύ ωραία τα σαπουνάκια σου Μάχη μου, εγώ από το φαρμακείο είχα πάρει κάποτε υγρή γλυκερίνη, αν της ανακατεύαμε με ζελατίνη λες να έκανε δουλειά; Χι χι... Φαντάζομαι οτι θα του έλειπε το υλικο του σαπουνιού...
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αχχχ πόσες φορές έχω σκεφτεί να φτιάξω κι ακόμα τίποτα...
    Βγήκαν υπέροχα Μάχη και σίγουρα θα κάνουν και καταπλητικά δωράκια, ειδικά αν τα αρωματίσεις κιόλας.
    Καλά να περνάτε & καλό Σαββατοκύριακο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μάχη μου σε ευχαριστώ!!! Ήθελα να κάνω σαπούνια αλλά όχι με καυστική ποτάσα που μου λέγανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπράβο!Πολλά πολλά μπράβο!Έχω απορίες κυρία δασκάλα! Όταν λες ραντίζουμε με οινόπνευμα, καθαρό οινόπνευμα?Και πώς ραντίζουμε? Σε βαποριζατέρ? Και πόσο άρωμα σε 1 κουπάκι τύπου φλιτζανάκι του καφέ? 2-3 σταγόνες αιθέριο έλαιο?Φιλάκια στην ταλιμπανούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπέροχη ιδέα!!! Θα την δοκιμάσω σίγουρα για να τ'απασχολήσω!
    Καλημέρα! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καταπληκτικά τα σαπουνάκια! Προμηθεύομαι άμεσα την γλυκερίνη και .ξεκινάμε. Ωραία ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Είναι σαν επαγγελματικά. Εσυ εψαχνες κάτι για την βαπτιση. Μηπως να βάλεις μπροστά να τα φτιάξεις; Βγαινουν τόσο ομορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α τωρα ειδα οτι το εχεις σκεφτει ηδη. Επειδη θυμάμαι τι ηθελες θα δω το βραδυ που εχω καπου υποψη μου και θα σου πω.

      Διαγραφή
  17. Καλα. Δεν ειχα φανταστει ποτε οτι ειναι τοσο ευκολο να φτιαξεις σαπουνια!!!
    Μαχαμα εισαι φοβερη!!! Και πραγματικα τελεια ιδεα για μπομπονιερα βαπτισης.
    Παντα φουλ οφ εμπνευση εισαι γυναικαρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λοιπόν χρώμα έχουμε, αιθέρια έλαια έχουμε, βουρ για γλυκερίνη!
    Υπέροχα τα σαπουνάκια σας!
    Πολλά Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν τη είχα δει αυτή την ανάρτηση Μάχη....έχω ξετρελαθεί! Θα αγοράσω οπωσδήποτε γλυκερίνη & αιθέρια έλαια και θα πειραματιστώ μαζί με το Γιώργο μου! φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολυ όμορφα τα σαπουνακια σας! Πως τα βγαζεις απο τα καλούπια που είναι πλαστικά και μάλλον άκαμπτα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα καλουπια τριανταφυλλαμια ειναι σιλικονης οποτε ειναι ευκαμπτα. Τα αλλα που ειναι απο τα κουβαδακια βαζεις σε ενα ταψακι ζεστο νερο και τα τοποθετεις (δεν τα βουλιαζεις) και μετα βγαινουν πιο ευκολα οπως βγαζεις τα παγακια.

      Διαγραφή
  21. Καλημέρα !!!!! Πολύ ωραία τα σαπουνάκια!!!! Αυτη την περίοδο φτιάχνω σαπουνάκια για τη βαπτιση του μικρόυ μου αλλά δεν ξερω πως θα τα συσκευάσω, γνωρίζεις κάποιο τρόπο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπαρχουν πλεξιγκλας κουτακια αλλα κοστιζουν αρκετα. Αντ αυτου θα σου προτεινα κατι διαφανα κουτακια που πουλανε στα ειδη συσκευασιας. Η μπορεις να τα τυλιξεις με σελοφαν και να τα βαλεις μεσα σε πουγκακια που θα παρεις απο τον Μπαρκα η το Σωφρονα.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστω πολύ !!!! Θα το ψαξω .

      Διαγραφή
  22. Υπαρχει καποια. Διαφορα αν αντι να ζεστανω την βαση γλυκερινης βαλω γλυκερινη σε μορφη υγρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι νομίζω ότι δεν θα σου πήξει μετά. Η υγρή γλυκερινη δεν θα πήξει ώστε να σου δώσει στέρεο σαπούνι.

      Διαγραφή
  23. Είναι φανταστικά!!!!Μου έβαλες ιδέες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Για πιο ματ αποτέλεσμα τι πρέπει να κάνω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Για πιο ματ αποτέλεσμα τι πρέπει να κάνω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς δεν γνωρίζω στα σίγουρα. Σκέφτομαι όμως ότι έχει να κάνει με την βάση γλυκερινης. Μήπως υπάρχει βάση με ΜΑΤ αποτέλεσμα οποτε δεν θα πάρετε την διαφανή. Ρωτήστε εκεί που θα αγοράσετε την βάση για πιο σίγουρα.

      Διαγραφή
  26. Μπορώ να τα χρησιμοποιήσω αμέσως μετά το ψυγείο?? Δεν βλέπω την ώρα 💜💜💜

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Η ΥΓΡΗ ΓΛΥΚΕΡΙΝΗ ΤΑ ΚΆΝΕΙ ΣΤΕΡΕΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η γλυκερίνη μόλις κρυώσει γίνεται στερεή

      Διαγραφή
  28. εχω φτιαξει παρα πολλα σαπουνακια γλυκερινης ομως δεν μου κανουν αφρο και με στεναχωρουν :( εσενα σου κανουν; υπαρχει καποιο μυστικο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι κάνουν αφρό! Μη φανταστείς τόσο αφρό όσο ένα αφρόλουτρο ας πούμε αλλά κάνουν! μήπως έχει να κάνει με την γλυκερίνη? εγώ αγοράζω γλυκερίνη από κατάστημα με είδη σαπωνοποιίας.

      Διαγραφή
  29. KALHMERAΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΜΟΝΕΣ ΜΑΣ ΣΑΠΟΥΝΟΜΑΖΑ ΓΛΥΚΕΡΙΝΗΣ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πολυ ομορφα εγω παρηγγειλα γλυκερινη με γαλα γαιδαρας για να φτιαξω!
    Ελπιζω να γινουν τοσο ομορφα οσο τα δικα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήξερα ότι υπάρχει τέτοια γλυκερινη! Θα την ψάξω!

      Διαγραφή
  31. Πολυ ομορφα εγω παρηγγειλα γλυκερινη με γαλα γαιδαρας για να φτιαξω!
    Ελπιζω να γινουν τοσο ομορφα οσο τα δικα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...