6.11.13

Τι σκαρφίζεται η μαμά? (χρώματα-αριθμοί-ημέρες εβδομάδας)

Η περίοδος αυτή είναι πολύ δύσκολη για εμάς. Κάτι που αποφεύγουμε να βγάλουμε τον μικρό έξω, κάτι που -δεν ξέρω πως- αρρωσταίνει το ένα μετά το άλλο και ξανά από την αρχή, τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας τις περνάμε..εσώκλειστοι!

Ο χρόνος είναι πολύ περιορισμένος, ο καιρός αρχίζει και κρυώνει, η ταλιμπανούλα δεν πήγε παιδικό φέτος κατόπιν υπόδειξης της παιδιάτρου για να γλυτώσουμε (ανεπιτυχώς) την ...εισροή ιώσεων προκειμένου να προστατευτεί και το μωρό και ένα σωρό άλλες συγκυρίες αναγκάζουν την μαμά να σκαρφίζεται συνεχώς τρόπους για να κρατάει απασχολημένη δημιουργικά την μικρή ταλιμπάν.

Στόχος μας η εκμάθηση των χρωμάτων, των αριθμών, των ημερών της εβδομάδας. 

Τα χρώματα τα ξέρουμε ήδη αλλά ξέρουμε πως η επανάληψη είναι η μητέρα των μαθήσεων. Πέρα λοιπόν από τα τετριμμένα του στυλ πως λέγεται το χρώμα που ζωγραφίζεις κλπ. σκαρφίστηκα ένα παιχνίδι που φαίνεται να διασκεδάζει  και να αποδίδει. 

Βάζουμε δυνατά μουσική και χορεύουμε γύρω γύρω. Κάποια στιγμή λέω ''stop'' και στην συνέχεια λέω δυνατά ένα χρώμα. Η μικρή θα πρέπει να βρει στον χώρο και να ακουμπήσει γρήγορα ένα αντικείμενο που να φέρει το χρώμα που της είπα, διαφορετικά χάνει την σειρά της. Αν το βρει, τότε αρχίζει και πάλι ο χορός με την ταλιμπανούλα να λέει stop και ένα χρώμα που πρέπει να βρω εγώ. Πολλές φορές για να μην ψαχνόμαστε και χασομεράμε με την εύρεση αντικειμένων, τοποθετώ τους μαρκαδόρους πάνω στο τραπέζι επομένως θα πρέπει να πιάσει το σωστό χρώμα μαρκαδόρου.


Με τους αριθμούς τα πράγματα είναι πιο δύσκολα! ενώ ξέρει εδώ και καιρό να μετράει μέχρι το είκοσι, ωστόσο δυσκολεύεται να κατανοήσει την πραγματική έννοια των αριθμών. Δηλαδή, αν της δώσεις δυο καραμέλες και τις κρατάει στα χεράκια της και μετά της δώσεις μια τρίτη και την ρωτήσεις πόσες καραμέλες έχει τώρα, δυσκολεύεται να πει ότι έχει 3 καραμελίτσες. Αν την βάλεις να τις μετρήσει από την αρχή το πιθανότερο είναι ότι μπορεί να μετρήσει μια από αυτές διπλή φορά και να σου πει ότι είναι 4 ή και 5! Πιθανώς τα μαθηματικα να μην είναι το δυνατό μας σημείο! 

Της αγόρασα και ένα βιβλίο δραστηριοτήτων με αριθμούς που βρήκα σε πολύ καλή τιμή. Περιέχει αριθμούς σε μαγνητάκια καθώς και εικονίτσες που πρέπει να τοποθετούν στην σωστή θέση. Δεν μπορώ να πω ότι καταχάρηκε αλλά μέρα με την μέρα το ανοίγει όλο και περισσότερο.


Με τις μέρες της εβδομάδας σκαρφίστηκα το εξής: γνωρίζοντας ότι ξέρει να λέει τις μέρες απέξω λόγω ενός dvd της Minnie που έχει, ξεκίνησα κάθε πρωί την ώρα που την έντυνα να της λέω τι ημέρα έχουμε. Σήμερα, λοιπόν, της είπα ότι εχτές είχαμε Τρίτη και την ρώτησα ποια μέρα είναι μετά την Τρίτη. Προς έκπληξή μου, μου απάντησε Τετάρτη και ότι σήμερα είναι Τετάρτη. Θα το συνεχίσω έτσι να δούμε πως θα πάει.

Εξαιρετικό βοήθημα μας σε αυτές τις δραστηριότητές μας ο πίνακας. Βάζουμε καρεκλάκια στην σειρά, τοποθετούμε τα κουκλάκια μας και ενίοτε και τον μπέμπη και το παίζουμε δασκάλες.

Βέβαια, όσο εγώ προσπαθώ να γράφω αριθμούς μήπως και τους συνηθίζει το μάτι της, τόσο το Κατερινιώ παριστάνει τον καλλιτέχνη της αφηρημένης τέχνης τραβώντας γραμμές και μουτζουρώνοντας τα χέρια της. Το μόνο που παραμένει σταθερή αξία είναι η αδυναμία της στα παραμύθια.

Όλα αυτά προσπαθώ να της τα περνάω παίζοντας και χωρίς καθόλου ζόρισμα. Επίσης αν την δω να βαριέται ή να θέλει να παίξουμε κάτι άλλο, εννοείται ότι δεν την πιέζω γιατί δεν θέλω να έχω τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Αν έχετε βρει άλλους τρόπους για να απασχολήσουμε δημιουργικά και να εκπαιδεύσουμε τα μικρά μας παίζοντας, περιμένω τα σχόλια σας!


11 σχόλια:

  1. Μάχη σε ζηλεύω! Εγώ προσπαθώ να βρω τους ρυθμούς μου με το νεογέννητο και τον μεγάλο γιο μου! Μεγάλος...Ο καημένος αμέσως του κόλλησα και το τίτλο του, είναι 2 ετών. Η αποδοχή του νέου μωρού πήγε πολύ καλά αλλά τώρα έχουμε πρόβλημα στο ότι στο σπίτι ουρλιάζουμε και παίζουμε κάνοντας φασαρία και το μωρό "λαχταράει" κάθε φορά...Για να δούμε. Σε φάση αναδιοργάνωσης είμαι και εγώ στΟ μπλογκ. Ελπίζω σύντομα να ξαναγράψω, μου έχει λείψει....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό με τα χρώματα πολύ μου άρεσε! Πάω να το πω στη δικιά μου να το παίξουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ωραίες ιδέες!! Μπράβο Μαχούλα!! φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ να'ρθω να παίξω και εγώ?Εσύ όμως θα με αντικαταστήσεις στην ιστορία,θρησκευτικά,γλώσσα,μαθηματικά,αγγλικά κλπ σύμφωνοι?Πολύ μου άρεσαν τα μαθητοπαιχνίδια σας κορίτσια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχ το Κατερινάκι πώς μεγάλωσε! Μια χαρά τα καταφέρνεις μανούλα! Όσο γι αυτό που περιμένεις από το ταλιμπανάκι το μικρό με τους αριθμούς βιάζεσαι πολύ. στα τέλη των 5 περίπου θα μπορεί να το κάνει αυτό! φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είσαι εφευρετικότατη!!!
    Μεγάλο προσόν αυτό!!!
    ;-)
    Φιλάκια, κοριτσάκι μου!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βρε Μάχη μου χαράς το κουράγιο σου να βρίσκεις συνέχεια τρόπους να απασχολείς το κοριτσάκι σου!Είναι αναγκαίο το ξέρω και μπράβο σου που το κάνεις και δεν το αποβλακώνεις με την τηλεόραση και τα παιδικά.
    Πολύ όμορφες και οι αλλαγές σου εδώ!
    Αυτή η ανάρτηση μου ήρθε και σε μέιλ..τι καινούρια πράγματα έχεις κάνει πάλι!!!
    Το δικό μου μειλ το πήρες?
    Σε φιλώ κοριτσάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολυ ωραιο το παιχνιδι με τα χρωματα. Θα το κανω και με τον μεγαλο για τα χρωματα στα αγγλικα! Οσο για τα νουμερα σιγα σιγα.
    Φιλακια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είσαι καταπληκτική μανούλα Μάχη μου! Τα παιδάκια σου είναι πολύ τυχερά! Το παιχνίδι με τα χρώματα εφευρετικότατο και πανέξυπνο! Θα το πω σε μια φίλη μου που είναι στην ίδια ηλικία ο γιόκας της με την ταλιμπανούλα! φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παραθέτω εδώ το σχόλιο της Μαρίας κατόπιν αδείας της, που ήρθε στο Inbox μου, γιατί μας δίνει μια ακόμα πρόταση για παιχνίδι με τα μικρά μας:
    ''Καλησπέρα, ονομάζομαι Μαρία και έχω έναν γιο 25 μηνών και ήδη περιμένω τον δεύτερο μου γιο σε περίπου 3 1/2 μήνες...χαίρομαι πάρα πολύ που εδώ και έναν χρόνο περίπου έχω ανακαλύψει αυτή την σελίδα, αν και δεν είμαι fun του internet από άποψη χειρισμού...πραγματικά κάθε φορά που ανοίγω την σελίδα, νιώθω ότι θα διαβάσω τα νέα ενός κοντινού μου προσώπου! Πραγματικά αρκετές φορές έχω βρει τα θέματα σου τόσο ενδιαφέροντα όσον αφορά το παιδί, τις δραστηριότητες, τις φοβίες της μαμάς και γενικά τον πολύ όμορφο χειρισμό σου πάνω από όλα στην ψυχολογία ενός παιδιού.Όσον αφορά στο θέμα δραστηριότητες με το παιδί (επειδή δεν γνωρίζω πως να απαντήσω μέσα στα σχόλια "τι σκαρφίζεται η μαμά"), προχτές θυμήθηκα ένα παιχνίδι που παίζαμε εμείς σαν παιδιά ΚΡΥΟ - ΖΕΣΤΗ.. τύλιξα ένα μικρό παιχνίδι του γιού μου σε αλουμινόχαρτο για να αναγνωρίζει ότι αυτό το παιχνίδι ψάχνουμε..το έκρυβα (βέβαια ο μικρός μου κρυφοκοίταζε) και τον έβαζα να ψάχνει (δήθεν) όταν ήταν μακρυά του έλεγα ότι κάνει κρύο ενώ όταν πλησίαζε του έλεγα Ζέστηηη!Ελπίζω να βοηθήσει κάπως και αυτή η ιδέα. Χάρηκα πολύ που επιτέλους αποφάσισα να στείλω μήνυμα.''

    Και εγώ χάρηκα Μαρία πάρα πολύ που άφησες μήνυμα και εύχομαι με το καλό να υποδεχτείς και τον δεύτερο πρίγκιπά σου! Ευχαριστώ πολύ για την πρόταση παιχνιδιού, θα το δοκιμάσω με την ταλιμπανούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...