11.9.13

Η Ελλάδα της ταλαιπωρίας...

Και ήρθε η ώρα η λεχώνα να αρχίσει την γκρίνια...την επιείκεια σας παρακαλώ, αν και είμαι σίγουρη ότι όλοι και όλες ανεξαιρέτως έχουμε γίνει μάρτυρες και πρωταγωνιστές τέτοιων περιστατικών.

Όλοι ξέρουμε ότι το ευχάριστο γεγονός της γέννησης συνδέεται με περισσή γραφειοκρατία! Τρέχα να δηλώσεις το παιδί στο ληξιαρχείο που ανήκει το μαιευτήριο (ευτυχώς στο Ρέα γίνεται εσωτερικά η όλη δουλειά), τρέχα να το δηλώσεις στο δήμο που μένεις, τρέχα να του φτιάξεις τα βιβλιάρια του, τρέχα - τρέχα - γενικώς τρεχάτε ποδαράκια μου!

Άν μέσα σε όλα αυτά, χρειαστεί να κάνεις και καμιά περαιτέρω εξέταση, όπως εμείς καλή ώρα, εκεί βιώνεις στο πετσί σου την αναλγησία, όχι μόνο της κρατικής μηχανής, αλλά και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που ναι μεν ζητάει ένα σκασμό λεφτά για αιματολογικές εξετάσεις, αλλά από την άλλη, δεν θέλει να σε εξυπηρετήσει κιόλας!


Και εξηγούμαι...

Δυόμιση χρόνια πριν γεννήθηκε η ταλιμπανούλα, επομένως το διάστημα που έτρεχα να φτιάξω βιβλιάρια και να κάνω και σε αυτήν εξετάσεις θυρεοειδή λόγω της δικής μου πάθησης, δεν είναι και τόσο μακρινό. 

Τότε λοιπόν αναφορικά με τα βιβλιάρια είχαν ζητήσει όλα και όλα 4 έγγραφα τα οποία κατέθετες στην αρμόδια αρχή (ΟΠΑΔ συγκεκριμένα) και είχες άμεσα τα βιβλιάρια του παιδιού. Τώρα, 2,5 μόλις χρόνια μετά, και επί εποχής ΕΟΠΠΥΥ, έχουν όλα κεντροποιηθεί, ο πληθυσμός μιας ολόκληρης μεγαλούπολης έχει ένα και μόνο σημείο εξυπηρέτησης και πρέπει -γιατί προφανώς είσαι και αργόσχολος και δεν έχεις καλύτερο τρόπο να περάσεις την μέρα σου- να στηθείς στην ''ουρίτσα'' από τις 7 το πρωί για να πάρεις νουμεράκι και να περιμένεις μέχρι τις 9 που θα ανοίξουν τα γκισέ για το κοινό για να εξυπηρετηθείς...αν προλάβεις! και ναι όλα αυτά τα λέω εγώ που έχω διττή προσωπικότητα (πολυσχιδή έχουμε πει, αλλά δεν είναι της παρούσης): ελληνίδα πολίτης και ελληνίδα δημόσιος υπάλληλος!

Και αφού έρθει η σειρά σου (αν έρθει) σου ζητάνε για την έκδοση βιβλιαρίου του τέκνου την Άρτα και τα Γιάννενα! Αν δεν με πιστεύεις, δες εδώ. Και αν έχεις τους Θεούς με το μέρος σου και προλάβεις να τα καταθέσεις και είναι και όλα σωστά, τότε σε ειδοποιούν για να παραλάβεις τα βιβλιάρια. Το διάστημα μέσα στο οποίο σε ειδοποιούν ποικίλλει. Ιδία πείρα ακόμα δεν έχω γιατί ακόμα μαζεύω χαρτιά, αλλά από συναδέλφους που έκαναν την διαδικασία πρόσφατα, δηλαδή μέσα στο 2013, έχω ακούσει για διάστημα από 1-3 μήνες!!! Στο μεταξύ εσύ, αν το τέκνο χρειαστεί εξετάσεις, τα ''ακουμπάς'' κανονικότατα!!

Τώρα θα μου πείτε, οκ ελληνικό δημόσιο, το οποίο το ξέρεις και εκ των έσω, τι περίμενες?

Έχω ράμματα και για την ιδιωτική πρωτοβουλία....

Αφήνουμε τον παράγοντα ''βιβλιάρια υγείας'' και περνάμε στις εξετάσεις...

Λόγω του δικού μου αυτοάνοσου, θα πρέπει και τα παιδιά μου να ελέγχονται για την πάθηση ευθύς αμέσως από την γέννα. Και τα δυο, ελέγχθησαν αμέσως μετά την γέννα στο μαιευτήριο αλλά πρέπει εντός του πρώτου μηνός της ζωής τους να ελεγχθούν ξανά και έπειτα σε κάποια τακτικά χρονικά διαστήματα που μεγαλώνοντας όλο και αραιώνουν. 

Στην ταλιμπανούλα, η εξέταση αυτή είχε γίνει αρχικά στο μαιευτήριο και μετά στο Τμήμα Συγγενούς Υποθυρεοειδισμού, που ανήκει στο Παίδων. Πήγαμε μια ωραία μέρα, πληρώσαμε γιατί και τότε δεν είχαμε φτιάξει ακόμα τα βιβλιάρια της, κάναμε την εξέταση και όλα ωραία και καλά. Μάλιστα, όταν έγινε 6 μηνών, επαναλάβαμε την εξέταση, χωρίς να πληρώσουμε τίποτα αφού είχαμε τα βιβλιάρια, κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο...

Δυο χρόνια μετά και το εν λόγω Τμήμα δεν δέχεται να γίνει η εξέταση έτσι, παρά μόνο να υπάρχει λόγος σοβαρός και να γίνει εισαγωγή στο βρέφος...

Επικοινωνώ με παιδοενδοκρινολόγο που δουλεύει μέσα στο συγκεκριμένο φορέα, δυστυχώς αυτή είναι πλέον η διαδικασία και δεν γίνεται τίποτα...γενικότερα υπάρχει θέμα με αυτές τις εξετάσεις σε τόσο νεογνά γιατί και ιδιωτικά δεν γίνονται εύκολα...

Και αρχίζουμε να ψαχνόμαστε ιδιωτικά....

Ξέχασα να αναφέρω ότι η παιδίατρος ήθελε να γίνουν οι εξετάσεις και κάπου αλλού εκτός απο το μαιευτήριο που γέννησα για να υπάρχει μια σύγκριση τιμών.

Τηλέφωνο στο πρώτο διαγνωστικό κέντρο, δεν κάνουν αιμοληψία σε τόσο μωρό. Οκ! δεκτόν!
Τηλέφωνο στο δεύτερο διαγνωστικό, να πάω το μωρό απο εκεί και αν βρουν φλέβα θα πάρουν, απο φλέβα όχι από πατουσάκι... Η δε τιμή που έδωσαν η διπλάσια από αυτή που πληρώνω εγώ για να κάνω τις ίδιες εξετάσεις.
Τηλέφωνο στο τρίτο διαγνωστικό, το οποίο όλως τυχαίως έχει συνεργασία με μαιευτήριο και με παραπέμπει εκεί. Όπου ενημερώνομαι ότι γενικά κάνουν τις εξετάσεις αυτές αλλά επειδή δεν συνεργάζονται με τον μαιευτήρα μου δεν μπορούν να με εξυπηρετήσουν!!!! Και τι δουλειά έχει ο μαιευτήρας με το βρέφος οεο?? Η ίδια απάντηση και από άλλα ιδιωτικά μαιευτήρια!!!

Τηλέφωνο σε δημόσια μαιευτήρια, θα πρέπει να κλείσω ραντεβού σε κανά δίμηνο και αν, και αν μέχρι τότε δεν έχω τα βιβλιάρια, πληρώνω κανονικότατα....

Αποτέλεσμα??ολόκληρος μύλος για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι τελικά η πιο άμεση και λιγότερο χρονοβόρα, αλλά αρκετά κοστοβόρα λύση, είναι να τις κάνουμε στο μαιευτήριο που γέννησα...... τζάμπα ταλαιπωρία!

Και αναρωτιέμαι, αν δεν ήμουν από τις τυχερές που έχουν κάποιον δικό τους άνθρωπο να τρέξει γι αυτά τα έγγραφα ή αν το παιδάκι χρειαζόταν κάτι πιο εξειδικευμένο, σε πόση περισσότερη ταλαιπωρία θα μπαίναμε? Σε μια χώρα που οι πολίτες της ανεβαίνουν Γολγοθά καθημερινά για τα προς το ζην, και που η ίδια η πολιτεία τους απομυζά μεγάλο μέρος του εισοδήματός τους για ''κοινωνικές'' παροχές και ''υποχρεώσεις'', αυτό είναι το κράτος πρόνοιας????

Θα έλεγα και άλλα πολλά, αλλά πρέπει να πάω να ταΐσω εις διπλούν...



24 σχόλια:

  1. Τα χάλια μας Μάχη μου... Καλά κάνεις και τα επισημαίνεις... Μακάρι κάποτε επιτέλους να γίνουμε Ευρωπαϊκή χώρα όπως θέλουμε να λεγόμαστε, γιατί πιο πολύ σε τριτοκοσμική φέρνουμε.
    Τέλος πάντων... Καλό Φθινόπωρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μια φορα να αλλαξουν αυτες τις διαδικασιες και να μην ταλαιπωρειται ο κοσμος δεν γινεται;;;;απο γραφειοκρατικα τα εχω φαει κι εγω με το κουταλι και σε καταλαβαινω... Γερα να ειναι τα παιδακια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαχη μου εμεις εδω ζουμε στη χωρα του παραλογου ξεκινουν τις προληπτικες εξετασεις μονο και εφοσον νοσεις τι να το κανω ρε φιλε τοτε ασε που αρχες Αυγουστου σε μια ατελειωτη ουρα στο ΟΑΕΕ συναντησα εναν μπαμπα που προσπαθουσε και αυτος να βγαλει οσο πιο γρηγορα μπορευσε το βιβλιαριο του νεογεννητου του και οταν μας ελεγε τις διαδικασίες φριαξαμε ολοι ευτυχως συμφωνησαμε και περασε πρωτος γιατι αλλοιως θα χρειαζοταν και αλλη μερα αδεια απο την δουλεια του σε φιλω και φιλησε και εσυ τις πατουσιτσες ολων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άστα να πάνε βρε Μάχη μου.
    Και σε αυτόν τον τομέα έχουμε τα κακά μας χάλια.
    Ήμουν έγκυος ακόμα, όταν σκεφτόμουν όλη τη γραφειοκρατία και πελάγωνα. Δεν ξέρω γιατί πρέπει όλα μα όλα τα γραφειοκρατικά να τα κάνουν τόσο εχθρικά για το κοινό...
    Τι να πεις.
    Καλημέρα και φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλό κουράγιο με την υπέροχη ελληνική γραφειοκρατία.
    Και βέβαια αν σε αυτήν τη χώρα δεν έχεις ένα σκασμό λεφτά άσχετο αν πληρώνες τα μαλλιά της κεφαλής σου κάθε μήνα για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη τότε να σε κλαίνε οι ρέγγες.
    Ευχομαι όλα να πάνε καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελλας το μεγαλειο σου!!! Τι να πεις και ποσες φορες να τα πεις(;) εχει μαλλιασει η γλωσσα μας!!! Αντι να πηγαινουμε μπροστα παμε πισω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κουράστηκα μόνο που το διάβασα!Που να έτρεχα να το κάνω κιόλας!Κάνουμε σ'αυτήν τη χώρα τα εύκολα δύσκολα και ζούμε κωμικοτραγικές καταστάσεις!Είμαι περίεργη να δω πότε θα έρθει μια αλλαγή βρε παιδί μου σε όλο το σύστημα να νιώσω λίγο Ευρωπαία(άνθρωπος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βρε, εσύ καλά κάνεις και τα λες...
    Ποιός σε ακούει όμως?
    Απ' ό,τι βλέπω εγώ, τα πράγματα όλο πιο χάλια γίνονται...
    Αυτό πάλι το "κράτος πρόνοιας" που έγραψες στο τέλος, πού το θυμήθηκες?
    Να μετακομίζαμε στη Σκανδιναβία, μήπως???
    ;-)
    Φιλάκια και όλα καλά εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Διάβασα την ανάρτηση, "άμα τη εμφανίσει" αλλά, για δες (!), άργησα να σχολιάσω και βγήκα ένατη-δέκατη (δεν ξέρω μπορεί να τερματίζει κάποια άλλη τώρα που κοπιάζω με το ένα χέρι - στ' άλλο χέρι το μπεγλέρι: ο μικρός!)
    Είναι η τρίτη ανάρτηση που διαβάζω σήμερα με παρόμοιο θέμα. Την ταλαιπωρία εννοώ...
    Αυτό. Που λες "θα πάρω μια ανάσα, θα κλείσω τη μύτη μου, και θα βουτήξω στις δημόσιες υπηρεσίες! Κι ύστερα, μόλις μπεις, "Πρέπει πάση θυσία να βγω στην επιφάνεια, να μην πνιγώ.
    Μπορεί να μην τα καταφέρω με τη μία και να πρέπει να ξαναβουτήξω (και πάει λέγοντας προς μακροβούτι μεριά!!)"
    Υπάρχει λύση για όλα αυτά τα "προβλήματα". Για να σου την πω, πρέπει να με ψηφίσεις!! χιχι
    Άντε, θα στην πω!!! Μέχρι να βγει το βιβλιάριο, να σου δίνουν ένα προσωρινό χαρτί που να λέει ότι έχουν κατατεθεί όλα τα δικαιολογητικά, φυσικά με μια @#$^%@#$^ σφραγιδούλα. Και με αυτό να κάνεις ό,τι κάνεις. Όπως η προσωρινή ταυτότητα (ξέρεις όπως παλιά που την έχανες και αργούσε να βγει η καινούργια). Γιατί πουλάκι μου, δίνετε τζάμπα λεφτά και φταίνε αυτοί! Το παιδί έχει γεννηθεί, και είναι το δικό σου παιδί, που έχεις πληρώσει τις εισφορές σου κτλ. Αυτά είναι τα αληθινά γεγονότα. Το ψέμα είναι ότι δεν το θεωρούν ασφαλισμένο, και αναγκάζεσαι να πληρώσεις από την τσέπη σου. Μιλάμε ότι το κάνουν επίτηδες, λες και μας αρέσει να ταλαιπωρούμαστε και μας βοηθάνε προς τη μαζοχοπλευρά μας.
    Τάδε έφη marron κι ανέβηκε πάλι στο δέντρο χιχι

    Μια δροσερή καλημέρα στη μωροπαρέα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Μάχη μου. Έχεις απόλυτο δίκιο να γκρινιάζεις και το λέω κι εγώ που είμαι κι εγώ δημόσιος υπάλληλος (χιχιχι, θα μας πάρουν με τις πέτρες!).
    Δεν έχω ιδία πείρα με τα του ΕΟΠΠΥΥ γιατί όταν γέννησα το 2011 την κόρη μου δεν είχαν ακόμη αλλάξει όλα όσα ξέραμε. Πάντως, επειδή προέκυψε και σ᾽ εμάς θέμα με το θυρεοειδή, το οποίο ανακαλύψαμε, όταν νοσηλεύτηκε στο Παίδων Αγία Σοφία 11 ημερών λεχουδάκι εξαιτίας του παρατεινόμενου ίκτερου για 5 ημέρες μόνο (ευτυχώς), και καταλήξαμε ότι έφταιγε ο θυρεοειδής. Κανείς δε μας είχε πει να κάνει επιπλέον εξετάσεις αν κι εγώ έπαιρνα όλο το διάστημα της εγκυμοσύνης χάπι Τ4. Το αντιπαρέρχομαι και συνεχίζω. Μας παρέπεμψαν και μας ανέλαβαν από εκεί και πέρα στο Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού (το οποίο στεγάζεται μέσα στο Παίδων) και ειδικεύεται στην παρακολούθηση των παθήσεων του θυρεοειδή) και μας παρακολουθούν χωρίς να πληρώνουμε τίποτα, μέχρι και σήμερα που είναι 2 1/2 χρονών και συνεχίζουμε. Οι εξετάσεις αίματος γίνονται απο το ίδιο το Ινστιτούτο με ραντεβού από Δευτέρα εώς Πέμπτη και τα αποτελέσματα, οι οδηγίες, η δόση (αν χρειάζεται το παιδί) δίνονται τηλεφωνικά την Παρασκευή και κλείνεται το επόμενο ραντεβού.
    Δεν ξέρω αν όλα αυτά σου είναι γνωστά. Εγώ είμαι υπέρ ευχαριστημένη απο το Ινστιτούτο και αν και τώρα είμαστε οικογενειακώς στην Καβάλα, κάνουμε τις εξετάσεις της μικρής, όποτε μας το ορίζουν οι παιδοενδοκρινολόγοι και τις στέλνουμε με φαξ και μας παρακολουθούν εξ αποστάσεως.
    Μακάρι να σε βοήθησα σε κάτι με όλα όσα έγραψα (ναι ξέρω, σεντόνι). Για ό,τι θέλεις στείλε μου μήνυμα marygeorgali@gmail.com και ελπίζω σύντομα να τελειώσει η ταλαιπωρία σας!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. .....και πεταγεται το Positive Junkie απο το κοσμο του να σχολιασει .....
    Αχ βρε Μαχη μου σε καταλαβαινω και ως νεα στην Ελληνικη πραγματικοτητα καποιες φορες νιωθω ακριβως το ιδιο .....αλλαααααα ..(διοτι παντα υπαρχει ενα αλλα) ...εχω διαπιστωσει επισης οτι αν εχω τη προθεση να εκνευριστω πριν ακομα καλα καλα παω σε καποια δημοσια υπηρεσια ..μονο που το σκεφτομαι δλδ ...εκνευριζομαι
    Επισης αν σκεφτομαι ωχ και τωρα δε θα γινει η δουλεια με τους μπηξε δηξε κτλπ παλι εκνευριζομαι και δε γινετε η δουλεια μου !
    Δε θελω να πω οτι δε ταλαιπωρησε απλα θελω να προτεινω να εστιασεις στα θετικα (καπου θα βρεις κααααατιιιιι μικρο δε μπορει) , και να σκεφτεσαι και να βλεπεις μπροστα σου οτι η δουλεια σου εγινε ηδη!!! και ολο και καποιος καλος δημοσιος/ ιδιωτικος υπαλληλος που θελει να κανει τη δουλεια του σωστα θα εμφανιστει να σε βοηθησει....ε? τι λες ? για δοκιμασε και μας λες!!
    Φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τον τρόπο λειτουργίας αυτής της Λερναίας Υδρας που λέγεται Δημόσια Υγεία. Και επειδή όλος αυτός ο συρφετός επηρεάζει τα παιδιά μας, σε συγχαίρω που βγαίνεις και τα λες. Κι αυτό πρέπει να κάνουμε όλοι. Τόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το μονο που μπορει να κανει κανειs ειναι υπομονη. Οσο και να τα λεμε προκοπη δεν γινεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το μονο που μπορει να κανει κανειs ειναι υπομονη. Οσο και να τα λεμε προκοπη δεν γινεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το μονο που μπορει να κανει κανειs ειναι υπομονη. Οσο και να τα λεμε προκοπη δεν γινεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Tώρα τί να πω;
    Όλα μου τα χρόνια ακούω τα ίδια και κάθε φορά όλο και χειρότερα!
    Δεν πρόκειτα να αλλάξει ποτέ και τίποτα!
    Τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καταλαβαίνω πόσα πρακτικά θέματα μπαίνουν, αλλά επειδή έχω
    χάσει επεισόδια, θα σταθώ στις πατουσίτσες της προηγούμενης ανάρτησης.
    Μαχούλα να σας ζήσει το μωράκι σας, γερό και καλότυχο !!!!
    Φιλάκια και στα δυο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κοριτσάκι μου, να σου ζήσει το αστέρι σου!!!! Το είδα και το καμάρωσα, φτου φτου το γιαβρί μου!!! Να είναι γερό και τυχερό στη ζωή του και να ρουφήξει όλα αυτά τα υπέροχα που θα του μαθαίνεις κάθε μέρα της ζωής του για να γινει ένας υπέροχος , ξεχωριστός άνθρωπος!!!! Σε ότι αφορά την αναλγησία του Δημοσίου δεν έχω λόγια... Ζήσαμε πρόσφατα τον εφιάλτη και τον παραλογισμό και πραγματικά ντρέπομαι για τις τριτοκοσμικές καταστάσεις που βιώνουμε εμείς οι έρμοι βαριά φορολογούμενοι Έλληνες πολίτες!!!! Σας φιλώ γλυκά και τους τρεις!!!! Καλό φθινόπωρο να έχουμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μα είναι όντως ταλαιπωρία όλο αυτό! Λίγη υπομονή μέχρι να κάνεις τη δουλειά σου!
    Σμουουτς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Να σας ζήσει το μωράκι σας!
    Εμένα πάλι καλά τα έκανε όλα ο άντρας μου και ξεθεώθηκε. Ακόμη μου το κοπανάει!
    Μαργαρίτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μέσα στη γεμάτη τσατίλα ανάρτηση (που έχεις χίλια δίκια) είδα τα κερασάκια σου και χαμογέλασα φαρδιά :) Μα είναι τόσο χαρούμενο το background που δεν μπορώ να μην το σχολιάσω :)
    Όσο για αυτά που καταθέτεις, σε καταλαβαίνω απόλυτα. Υπομονή μέχρι να μεταναστεύσεις να πας σε μία πιο πολιτισμένη χώρα όσον αφορά στις υπηρεσίες προς τον πολίτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ειναι μεγάλη ταλαιπωρία τελικά το χαρτομάνι... Δεν θα σχολιάσω το θέμα υγείας, σε αυτήν την περίπτωση ισχύει το μη σου τύχει! Εγω ευτυχώς έχω τον άντρα μου που την βρίσκει με χαρτιά, γραφεία, ουρές και τα κάνει αυτός όλα! Αλλα τον ρώτησα μόλις διάβασα την ανάρτηση σου και μου είπε οτι το βιβλιάριο το έβγαλε σε μια μέρα....... Μιλάμε για τύχη βουνό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. λινα μου και εγω στην κατερινα σε μια μερα το εβγαλα
      εξαρταται και αν εισαι στο ικα ή στον οπαδ
      απο οσο ξερω ο οπαδ αργει και αςωειναι ολα εοππυυ πλεον
      ευχαριστω πολυ και για τις ευχες

      Διαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...