16.4.13

Γιατί έτσι πρέπει να ναι οι κριτικές: αντικειμενικές & καλοπροαίρετες!

Η σχέση των περισσοτέρων ανθρώπων με την κριτική είναι αρνητική. Προσωπικά, πολύ σπάνια ως ελάχιστα, έχω συναντήσει ανθρώπους που να είναι ανοικτοί στην κριτική. Δεν τους αδικώ! Κάθε άλλο μάλιστα! Και αυτό γιατί τις περισσότερες φορές, η κριτική δεν είναι αντικειμενική και ο στόχος της δεν είναι η βελτιστοποίηση αλλά η στηλίτευση, αν όχι ο εξευτελισμός!

Προσωπικά δεν έχω θέμα με την κριτική, όποια και αν είναι η μορφή της. Όχι, δεν γεννήθηκα έτσι... Δεν είμαι ούτε ''υπεράνω'', ούτε εγωίστρια, ούτε δεν με αφορά η γνώμη των άλλων. Αντίθετα, ''εκπαιδεύτηκα'' να είμαι έτσι! ''Εκπαίδευσα'' τον εαυτό μου αρχικά να διακρίνει την κριτική σε καλή και κακή, σε αντικειμενική και υποκειμενική, σε αυτή που σε προάγει σαν προσωπικότητα και σε αυτή που σε κατακεραυνώνει υπηρετώντας προσωπικές ανασφάλειες άλλων. 

Στα προσωπικά μου, λοιπόν, κρατάω την κριτική μόνο των ανθρώπων που αγαπώ και σέβομαι την γνώμη τους. 
Στα επαγγελματικά βέβαια δίνω βάση σε όλες τις κριτικές, τις φιλτράρω και πράττω αναλόγως.
Τι γίνεται όμως με το blogging? Πόσο καλή blogger είμαι? Καταρχήν είμαι καλή ή μπα?


Να σας πω την αλήθεια δεν με είχε απασχολήσει ποτέ το ερώτημα γιατί πολύ απλά δεν θεωρούσα τον εαυτό μου blogger. Αυτό το blog δεν έχει ούτε ένα χρόνο ζωής και εγώ δεν είχα καμιά ιδέα από blogging! Ακόμα ψάχνομαι λοιπόν και ακόμα κάνω ότι μου κάνει κλικ και πηγαίνει στην αισθητική μου!

Προφανώς τίποτα από αυτά δεν είχα σκεφτεί όταν καταχωρούσα το blog μου στο All4blogs και ''τίκαρα'' το αντίστοιχο εικονίδιο στην αποδοχή κριτικής! Για να είμαι ειλικρινής, ούτε που θυμάμαι τι ακριβώς από αυτές τις επιλογές πάτησα!



Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Αll4blogs είναι μια σελίδα που σκοπό έχει να ενώσει, να στηρίξει αλλά και να βοηθήσει όλους τους Bloggers. Προς το παρόν το πεδίο δράσης του επικεντρώνεται σε πέντε τομείς: 
α) να φτιάξει μια λίστα με τα blogs ανά κατηγορία: σε αυτό μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι εμείς οι bloggers απλά καταχωρώντας το blog μας, 
β) να μας συμβουλεύει αλλά και να μας δίνει νέες ιδέες για τα blogs μας μέσα από πολύ καλά και κατατοπιστικά άρθρα, 
γ) να διεξάγει κριτικές, όπως αυτή που έγινε στο δικό μου blog, όπου και θα δίνει κατευθύνσεις στον υπό κριτική blogger για βελτίωση, 
δ) να φιλοξενεί στο χώρο του διαγωνισμούς που διεξάγουν διάφορα blogs, και τέλος αλλά πολύ σημαντικό κατά την γνώμη μου 
ε) να φιλοξενεί συνεντεύξεις από διάφορους bloggers δίνοντάς μας την δυνατότητα να τους γνωρίζουμε καλύτερα!

Η ουσία είναι ότι το Αll4blogs αφού πρώτα επικοινώνησε μαζί μου και με ενημέρωσε σχετικά, έκανε μια πολύ εποικοδομητική κριτική που μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ! 

Κάποιες φίλες που την διάβασαν μου είπαν ότι αν είχαν blog δεν θα δημοσιοποιούσαν αυτή την κριτική, όχι γιατί τους φάνηκε αρνητική αλλά γιατί εστιάζει σε πολύ τεχνικά σημεία που είναι αδιάφορα για το ευρύ κοινό! 

Απεναντίας, για μένα η συγκεκριμένη κριτική είναι από τις καλύτερες που έχω λάβει γενικότερα ως άνθρωπος. 

Και αυτό γιατί:
α) έγινε με διακριτικότητα και σεβασμό σε έναν άνθρωπο που δεν είναι του χώρου, δεν κάνει σχετικό επάγγελμα και δεν έχει τον άπειρο χρόνο να αφιερώσει. Άλλωστε το blog αυτό δεν δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει κάποιους συγκεκριμένους σκοπούς ούτε ασχολείται με μια συγκεκριμένη και μόνο κατηγορία ή έκφανση της ζωής μου. Το blog αυτό είναι και θα είναι τόσο πολύπλευρο όσο και η υποφαινόμενη.

β) δεν έμεινε στην στυγνή και στείρα κριτική! αντιθέτως, ανέδειξε τα θετικά σημεία του blog αλλά επέμεινε στα αρνητικά και στις ελλείψεις του, προσφέροντας σε μένα την αδαή λύσεις και τρόπους να το κάνω καλύτερο. Κάποιες από τις ελλείψεις αυτές τις γνώριζα και απλά δεν είχα ασχοληθεί, κάποιες ήξερα ότι πρέπει να τις διορθώσω αλλά δεν γνώριζα τον τρόπο ενώ κάποιες άλλες δεν τις είχα πάρει καν χαμπάρι. Κάποια πράγματα τα έχω διορθώσει ήδη, κάποια άλλα όχι, είτε γιατί δεν βρήκα τον χρόνο ακόμη είτε γιατί κατά την γνώμη  μου δεν χρειάζονται αλλαγή (Ανθή μου αν περιμένετε μικρότερες αναρτήσεις...μάλλον θα πάτε σε άλλο blog).

γ) μου δόθηκε η δυνατότητα να εκφράσω απορίες και να ζητήσω βοήθεια για θέματα που θέλω να φτιάξω και δεν ξέρω τον τρόπο! Βέβαια, να ομολογήσω ότι δεν έχω ρωτήσει ούτε τα μισά ακόμα από αυτά που θέλω αλλά είμαι σίγουρη ότι, έτσι και αλλιώς, τα άρθρα που ανεβάζουν τα παιδιά θα με καλύψουν πριν καν ρωτήσω.

Για όλους αυτούς τους λόγους, θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς την ομάδα του Αll4blogs για την αντικειμενική και καλοπροαίρετη κριτική τους και να ευχηθώ καλή επιτυχία σε οποιοδήποτε εγχείρημά τους, επαγγελματικό και προσωπικό!

Αν, λοιπόν, είστε blogger και το στομάχι σας αντέχει την αντικειμενική και to the point κριτική, μπορείτε να καταχωρίσετε το blog σας, και που ξέρετε? μπορεί να είστε οι επόμενοι! 


26 σχόλια:

  1. Κι εγώ ζήλεψα μετά την κριτική σου..ήταν όντως χρήσιμη και εποικοδομητική! Και όλα για να γίνουμε καλύτεροι κι ας ήταν πιο πολύ σε τεχνικά σημεία, δεν θα μπορούσε άλλωστε να κρίνει το περιεχόμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ενδιαφέρουσα η κριτική, μόλις την διάβασα, όντως χρειαζόμαστε βοήθεια με τα τεχνικά κ εγώ δεν το'χω καθόλου! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Την είχα δει την κριτική για το blog σου. Δήλωσα κι εγώ συμμετοχή. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει μόνο να χαϊδεύουμε τ αυτιά μας με καλά σχόλια! Είναι δεκτά και τα άσχημα όταν μάλιστα γίνονται με ένα τόσο ωραίο τρόπο και από κάποιον γνώστη. Εξάλλου συμβουλές δίνουν τα παιδιά! Και είναι λογικό να είναι εξειδικευμένες! Αν οι φίλες σου δεν γνωρίζουν από blog σίγουρα δεν κατάλαβαν τίποτε. Αλλά εμείς που παιδευόμαστε τόσο καιρό με αυτά μια χαρά τα καταλάβαμε όλα! Αυτό που μου άρεσε στην κριτική είναι ότι όταν κρίνουν κάτι "αρνητικά" το αιτιολογούνε και ταυτόχρονα σου προτείνουν λύσεις! Έτσι δεν είνα μια κριτική μόνο για σένα αλλά μια κριτική από την οποία μαθαίνουμε κι εμείς οι υπόλοιποι!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ πάντως ζηλεύω την έκφραση του γραπτού σου λόγου! Πως μου αρέσει που συγκροτείς την σκέψη σου και μας την μεταφέρεις τόσο όμορφα δεν μπορώ να το περιγράψω! Μου αρέσει άνθρωποι να έχουν τέτοιο χάρισμα λόγου!! Στο δια ταύτα έχω να πω το εξής: "Για να αποφύγεις την κριτική, μην κάνεις τίποτε, μη λες τίποτε, μην είσαι τίποτε!!" και δεν είναι δικό μου είναι ενός αμερικάνου συγγραφέα που έπεσα τυχαία πάνω του σε σχόλιο του fb και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη!Ταλιμπανούλα συνέχισε έτσι μακάρι όλος ο κόσμος να είχε αυτή την οπτική των πραγμάτων!!! Καλό βράδυ!! φιλιά πολλάαααα!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αααα και τώρα βλέπω ότι δεν είναι αμερικανιά η έκφραση " Για να αποφύγεις την κριτική, μην κάνεις τίποτε, μη λες τίποτε, μην είσαι τίποτε" τρέχω να τους διορθώσω στο fb χιχιχι

      Διαγραφή
    2. Και αν δεν ειναι αυτο κοπλιμέντο τώρα, τότε τι είναι?
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  5. Μάχη μου Καλησπέρα , το σημαντικότερο όλων είναι οτι υπάρχει κάποιο άτομο που κάνει μια καλοπροαίρετη κριτική και βοηθά σε οτι δεν γνωρίζουμε , πρ΄ν γράψω το σχόλιό μου πέρασα από το ALL4BLOGS και μου άρεσα τρομερά ο τρόπος που προσεγγίζει τα θέματα . Οπως δήλωσες εσύ και εγώ δηλώνω οτι δεν είμαι Blogger , ότι έχω φτιάξει είναι με δυσκολία και κανένα πρόβλημα δεν έχω να κριτικάρουν τα κακώς κείμενα.
    Καλό βράδυ και προσωπικά χρειάζομαι βοήθεια κατά συνέπειαν και την κριτική, φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οντως προσεγγιζουν τα θέματα πολύ καλά και το σημαντικότερο για μένα με σεβασμό! Οσο για τα blogs μας, σιγά σιγά θα τα φτιάξουμε όπως θέλουμε. Το βασικό για μένα είναι ότι δεν έχω κατασταλάξει πως ακριβώς το θέλω...

      Διαγραφή
  6. Μάχη σε ευχαριστούμε για όλα...

    Πρώτον επειδή δέχτηκες την κριτική μας καλοπροαίρετα
    δεύτερον που αφιέρωσες τον χρόνο σου για να μας παρουσιάσεις στο blog σου,
    αλλά πάνω από όλα σε ευχαριστούμε που ενώ δεν μας γνωρίζεις προσωπικά, είδες πίσω από τις λέξεις μας...

    Λίγοι άνθρωποι μέχρι στιγμής, έχουν καταλάβει ότι οι κριτικές που κάνουμε έχουν σαν μοναδικό σκοπό, να βοηθήσουμε τους bloggers, και ότι απλά προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε την βασική -για εμάς- αρχή του blogging, το να μοιραζόμαστε την γνώση...και να γίνουμε μέσα από όλη αυτή την διαδικασία ακόμη και εμείς καλύτεροι.

    Συνεχώς μαθαίνουμε καινούργια πράγματα και από σένα μάθαμε ότι οι “μεγάλες”
    αναρτήσεις μπορούν να είναι και απίστευτα απολαυστικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ και πάλι για τα καλά σας λόγια!
      Δεν είναι ανάγκη να με ευχαριστείτε για τίποτα, το έκανα από καρδιάς, άλλωστε αν δεν έδειχνα αυτή την κριτική θα ήταν σαν να μην την αποδέχομαι. Απλά λόγω κάποιων συγκυριών άργησα αρκετά την σχετική ανάρτηση (όπως και αρκετές άλλες...).
      Πάντως ειμαι σίγουρη πως -όπως και εγώ- έτσι και άλλες bloggers θα περιμένουν με αγωνία tutorials για να βελτιώσουν τα blogs τους! Και κάτι μου λέει ότι θα αυξηθούν τα requests για κριτική, τώρα που όλοι είδαμε πόσο καλοπροαίρετα γίνεται από μέρους σας!

      Διαγραφή
  7. Tην είχα διαβάσει μέρες πριν.. και δεν μου άφησε αρνητικά για το μπλογκ σου, ίσα ίσα.
    Όντως κριτική με διακριτικότητα και με προτάσεις.
    Μου άρεσε!
    Φιλιά και την καλημέρα μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα,γλυκιά μου!Μείνε ανοιχτή στην κάθε κριτική και πιστεύω πως μόνο όφελος θα αποκομίζεις πάντα!Εξάλλου κι αν δε θες να υιοθετήσεις κάτι είναι στο χέρι σου!Φιλιά σε σένα και στο ζουζουνογοργονάκι σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κι εγώ την είδα την κριτική Μαχη μου..Μια χαρά μου φάνηκε..Εποικοδομητική, τόνιζε τα καλά στοιχεία και έδινε προτάσεις για τα αρνητικά χωρίς κακεντρεχή τρόπο..Θα το δοκιμάσω κι εγώ..Μπραβο που το τόλμησες!! φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίδα μου δεν το είχα πολυσκεφτεί για να είμαι ειλικρινής.
      Αλλά και πάλι έχω ακουσει τοσα κατά καιρούς, και θετικά και πολύ αρνητικά, που πλέον έχω μάθει να τα φιλτράρω και να κρατάω αυτά που νομίζω ότι είναι ειλικρινά!

      Διαγραφή
  10. Μάχη, πόσο πάω τους ανθρώπους που πραγματικά έχουν καταφέρει να δέχονται την κριτική! Πόσο!!! :) Σου βγάζω το καπέλο και σου στέλνω πολλά ζζζζζζζζζζζζζζζζσμουυυυτς! :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ''πραγματικά'' είναι κάπως παρακινδυνευμένο.Δεν ξέρω αν τα έχω καταφέρει πραγματικά, ξέρω όμως ότι πλεον αφενός μπορώ να ακούω τα πολύ αρνητικά χωρίς να γίνομαι ''Τούρκος''και αφετέρου να φιλτράρω -όχι αυτά που με βολεύουν- αλλά αυτά που πιστεύω ότι είναι πραγματικά και όχι κεκαλυμμένοι κομπλεξισμοί κάποιων....

      Άσε το καπέλο κάτω, δεν έχω βάψει μαλλί....ΖΖΖΖΖΖμουτς!

      Διαγραφή
  11. Mαχούλα(μάμα) την κριτική την είχα διαβάσει όταν το πρωτοείπες και ήθελα να σου πω ότι στη συγκεκριμένη κριτική δεν βρήκα τίποτα μεμπτό. Ίσα-ίσα έγινε από κάποιον που δεν σε ξέρει και δεν σου χρυσώνει τα αυτιά (και αυτό είναι το δύσκολο σε αντίθεση με τους γνωστούς σου). Από μόνη σου την έχεις αξιολογήσει πολύ ουσιαστικά και έτσι θα βελτιωθείς και θα γίνεις καλύτερη (σε σχέση με το μπλογκ). Συμφωνώ απείρος πολύ με το σημείο β και κάποια στιγμή ίσως γραφτώ κι εγώ. Είμαι σίγουρη πώς η εξέλιξη είναι αναμενόμενη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μπράβο σου που δέχεσαι και αποζητάς την κριτική - την καλοπροαίρετη -γιατί αυτή μας βελτιώνει. Όσο για την κριτική δεν μου φάνηκε καθόλου αρνητική. Ακριβώς το αντιθέτο. Συνέχισε την πολύ καλή "δουλειά" για να παίρνουμε και εμείς φώτα από σένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μιας και μιλάμε για κριτική να σου πω οτι χάρηκα που σε βρίκα. Πολύ μου αρέσει το μπλοκ σου... Έχω περίπου μια ώρα που διαβάζω διάφορα θέματα. Θα τα λέμε συχνά!!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μάχη μου διάβασα και εγώ την κριτική του all4blogs και μπορώ να πω οτι μου άρεσε! Δεν μου φάνηκε καθόλου άσχημη ίσα ίσα πιστεύω οτι τόνισε τα καλά στοιχεία του blog και σου έδωσε κάποιες συμβουλές για διόρθωση ή βελτίωση. Μπράβο σου που καταχώρησες αρχικά το blog σου και κατά δεύτερον που δέχτηκες την κριτική, εγώ δεν ξέρω αν θα τσέκαρα την επιλογή αυτή, το σίγουρο είναι οτι θα μπω να γραφτώ άμεσα γιατί σίγουρα θα βοηθήσει σε πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όπως σου έγραψα και στο FB, ζήλεψα λιγάκι και θα ήθελα να εγώ τα υποβάλλω το μπλογκάκι μου στην εποικοδομητική κριτική των ALL4BLOGS :)
    Άλλωστε ξέρεις ότι επιδέχομαι την εποικοδομητική καλοπροαίρετη κριτική από ανθρώπους που εκτιμώ τη γνώμη τους, είτε αυτή (η κριτική) είναι καλή είτε κακή. Αρκεί να γίνεται καλοπροαίρετα. Δεν έχουμε το αλάθητο του Πάπα. Όποιος το έχει, πετάει στα σύννεφα...ή είναι Πάπας.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. το να δεχομαστε κριτικη δειχνει-παντα κατα την γνωμη μου-ωριμανση χαρακτηρα!φτανει οπως κι εσυ ειπες, και ολοι οι "ανωθεν", να γινεται καλοπροαιρετα και με σκοπο την βελτιωση.
    εγω βεβαια δεν θα ηθελα να δεχτω κριτικη για το μπλογκ μου σε αυτη τη φαση, γιατι ηδη γνωριζω οτι και ελλειψεις εχει και προβληματακια.ισως αν ασχοληθω πιο εμπεριστατωμενα και φτασω σε σημειο που δεν μπορω να διακρινω αν χρειαζεται κατι αλλο, να το κανω!τα φιλια μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγώ το βρήκα εξαιρετική ιδέα να δεχθείς κριτική από κάποιον που έχει την τεχνογνωσία να το κάνει! Διάβασα την κριτική, την βρήκα πολύ χρήσιμη, πόσο μάλλον για εμένα που κάνω τα πρώτα μου βήματα στο χώρο του blogging...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ καλό... γράφτηκα κι εγώ. Πιστεύω οτι η κριτική που σου έκαναν δεν ήταν καθόλου κακή, αντιθέτως.
    Το να δεχόμαστε κριτική (απο ειδικούς μάλιστα) μας κάνει καλύτερους σε αυτό που κάνουμε...
    Μπράβο Μάχη μου, ευχαριστούμε για την ανάρτηση σου αυτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Άργησα αλλά ήρθα!!! Τα έχουμε ήδη πει βέβαια, αλλά θα το πω ξανά. Λάτρεψα την κριτική. Σε παραδέχομαι που το τόλμησες και μπράβο στην ομάδα γιατί ήταν πολύ αξιόλογη η κριτική και to the point, δεν έγραψε γλυκόλογα και σάλτσες για να κερδίσει συμπάθειες, αλλά έκανε ακριβώς ότι θα έκανε ένας επαγγελματίας. Συμφώνησα σε πολλά που είμαι σίγουρη πως τα ξέρεις αλλά λόγο χρόνου δεν προλαβαίνεις να βελτιώσεις. Βρήκα και εγώ πολλά χρήσιμα tips και όταν βρω χρόνο θα ασχοληθώ και εγώ με το δικό μου και θα στείλω σίγουρα στα παιδιά email να με περάσουν από κόσκινο. Εκτιμώ τις καλοπροαίρετες κριτικές που στόχο έχουν ένα καλό αποτέλεσμα.
    Μάκια σου Μαχάμα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μου άρεσε η κριτική τους. Δεν ειναι κακόβουλη, ουτε επιπολαιη. Μαλιστα δίνουν λυσεις για τα προβληματα που αναφέρουν. Γιατί δεν αρκει μόνο να κριτικάρεις αλλά να λές στον αλλο και πως να το διορθωσει. Εχω αρχίσει να το σκεφτομαι να ζητησω και εγω τελικα.Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...