Σελίδες

12.12.12

Σκέψεις για ένα δεύτερο παιδί ή Δεύτερες σκέψεις για ένα (ακόμη) παιδί??

Και να που έρχεται πάλι εκείνη η ώρα που πιάνεις τον εαυτό σου να χαζεύει τα μωρουδιακά! Που μαζεύεις τα ρουχαλάκια που δεν κάνουν πια στο παιδάκι σου και τα χαϊδεύεις και μονολογείς ''ίσως...'' και κάτι σε κρατάει και αφήνεις την φράση σου μισοτελειωμένη... 

Και προσπαθείς να περάσεις την επιθυμία στο υποσυνείδητο γιατί το συνειδητό ξέρει πως δεν είναι καιροί για τέτοια.....Και σου έρχεται ένας κυκεώνας σκέψεων στο μυαλό, προσπαθείς να μετρήσεις την επιθυμία με μαθηματικά, με υπέρ και κατά, μα πως να μετρήσεις συναισθήματα , πόθους και ανάγκες της καρδιάς? 

Και κάνεις σκέψεις, σκέψεις που γίνονται λίστες, λίστες με το τι έχω και τι θα χρειαστώ, και κυρίως πόσα έχω και πόσα θα χρειαστώ. Μα αξίζει να στρώνεις τέτοιο δρόμο για τον ερχομό ενός παιδιού?

Και αν έχεις το δαιμόνιο της οργάνωσης και της προετοιμασίας για παν ενδεχόμενο, προσπαθείς να δεις τους ''εχθρούς'', να αναγνωρίσεις και να προετοιμαστείς για όλα αυτά που μπορεί να συμβούν. Αλλά κυρίως προσπαθείς να ξορκίσεις τους φόβους σου. Όχι να τους λογικέψεις. Να τους ξορκίσεις!

Και κάνοντας ενδοσκόπηση καταλήγεις ότι οι φόβοι αυτοί είναι ή μπορεί να είναι:

- Οικονομικοί: ξέρεις την κατάσταση που βιώνει η χώρα σου. Δεν είναι πλέον στην διπλανή χώρα, δεν την μαθαίνεις από την οικονομική μετανάστρια που με κάμποσα πτυχία περιοριζόταν να σου καθαρίζει το σπίτι, δεν είναι καν στο κατώφλι σου. Είναι μέσα στο σπίτι σου! και τα επακόλουθά της σου ''τρώνε'' την καρδιά. Οικονομικοί μετανάστες γίνονται πλέον οι δικοί σου, οι φίλοι σου, το έθνος σου. Και πλέον δεν αποκλείεις ότι θα γίνεις και εσύ! Το έχεις αποδεχτεί τόσο πολύ, που συχνά πυκνά το καλωσορίζεις κιόλας, αν είναι να σου φωτίσει πάλι το λίκνο της ελπίδας. 

Και ίσως ήδη να ''ζορίζεσαι'' με το ένα παιδί, και σκέφτεσαι ότι ήδη έχεις κόψει τα πάντα και έχεις περιοριστεί στα απαραίτητα και δεν έχεις περιθώρια να κόψεις άλλα για να έρθει και άλλο ένα παιδάκι. 

Και μετά σκέφτεσαι το πασιφανές: πώς τα καταφέρνουν κάποιοι άλλοι ή ακόμα καλύτερα πως τα κατάφεραν οι παππούδες μας και οι γονείς μας? Ναι, σίγουρα δεν είχαν τις απαιτήσεις που αξιώνουμε εμείς, για να μας μεγαλώσουν. Αλλά είναι αυτό που θες για το παιδί σου? στερήσεις, ανέχεια, φτώχεια, πείνα?

Και εκεί κάπου ''πέρνεις ανάποδες''. Δεν προέρχεσαι από πλούσια σε φράγκα οικογένεια. Προέρχεσαι όμως από πάμπλουτη σε έμψυχο υλικό οικογένεια. Οι γονείς σου με τα δικά τους και μόνο μέσα ανάστησαν τέσσερα βιολογικά παιδιά. Και μετά η ζωή τους έφερε άλλα δυο, όχι βιολογικά, αλλά εξίσου παιδιά τους, εξίσου αδέρφια σου! Και ναι, το ξέρεις πολύ καλά ότι ο χρυσός με ότι και να προσμιχτεί πάντα λάμπει....

- Συναισθηματικοί: θα μπορέσω να αγαπήσω άλλο παιδί τόσο πολύ? Προσωπικά, αν και υπάρχουν φευγαλέες στιγμές που το έχεις σκεφτεί, ξέρεις πολύ καλά ότι η αγάπη πολλαπλασιάζεται. Δεν το ξέρεις σαν γονιός, το έχεις όμως δει σαν παιδί. 

Τόσα αδέλφια και καθένα που ερχόταν περιβαλλόταν με την ίδια αγάπη και φροντίδα όπως και τα προηγούμενα. Και ξέρεις επίσης ότι έχεις άπειρη αγάπη να δώσεις ακόμη. Πάλεψες τόσο για το ένα, έχεις περάσει τόσο πόνο για να έρθει, επομένως σου αντιστρέφω το ερώτημα: αρκεί έναν παιδί για να εξισώσει αυτόν τον πόνο?? Το επάγγελμά σου σου έχει μάθει πολύ καλά ότι το ισοζύγιο πρέπει πάντα να είναι ισοσκελισμένο...

- Κοινωνικοί: γιατί θες να κάνεις ακόμα ένα παιδί? για σένα? για το πρώτο σου παιδί? για να μην λέει ο κόσμος ότι έμεινες με ένα ή ότι ''ένα ίσον κανένα''? 

Ναι δεν είναι ντροπή να το παραδεχτείς: το θες για σένα, για όλα αυτά που έχεις μέσα σου να δώσεις, για όλα αυτά που θες να το μάθεις, για το ισοζύγιο που είπαμε ότι πρέπει να ισοσκελιστεί...

Το θες και για το παιδί σου, όχι όμως το πρώτο σου παιδί, το παιδί σου γενικά. Θες να έχει το ένα το άλλο. Δεν θες το ένα χωρίς το άλλο. Γιατί έτσι μεγάλωσες, γιατί έτσι έχει καταγραφεί στον γενετικό σου κώδικα. Γιατί θεωρείς πολύ εγωιστικό και ολότελα άδικο, εσύ να έχεις τα αδέρφια σου να στηριχτείς για μια ζωή, ακόμα και όταν τα μάτια των γονιών σου σφαλίσουν, και το δικό σου το παιδί να είναι μόνο του. Το ξέρεις βέβαια ότι μόνο του δεν θα είναι ποτέ. Θα έχει τα ξαδέρφια του και στο χέρι σου είναι να το μάθεις αυτό που σου έμαθαν εσένα έμπρακτα οι γονείς σου: ότι όταν η ζωή το επιτάσσει τα ξαδέρφια γίνονται αδέρφια...
Και πάλι όμως είναι δικαίωμα σου να θες να του δώσεις και βιολογικά αδέρφια!

Για τα λόγια του κόσμου. Τα λόγια του κόσμου...''να τα πέρνει ο αέρας να τα σκορπίζει στην άβυσσο'' μου έλεγε μια φίλη. Πόσο δίκιο είχε! Πόσο ακριβά πλήρωσα για να το μάθω. Το έμαθα όμως, by heart που λένε. Ο κόσμος να πάει να...τιμηθεί! 

Για το ''ένα ίσον κανένα''. Να με συγχωρείς σοφέ λαέ αλλά έχεις λάθος! Ένα ίσον ο κόσμος όλος! Γιατί το κάθε παιδί είναι μοναδικό και αν ακόμα η ζωή σε προικίσει με ένα και πάλι είναι ο κόσμος σου όλος. Όπως ακριβώς είναι και τα δυο και τα τρια και τα τεσσερα...

Μη παραγνωρίζουμε τόσους και τόσους γονείς εκεί έξω που παλεύουν με νύχια και με δόντια για το ένα παιδί. Αυτό που ο σοφός λαός το εξισώνει με το κανένα. ''Ο Κανένας'' ήταν και ο Οδυσσέας, τον τύφλωσε όμως τον Κύκλωπα! 
Και ναι, δεν έκανα λάθος: είναι γονείς έστω και αν δεν έχουν αποκτήσει ακόμα παιδί. Γιατί είναι γονείς στην καρδιά, γιατί το ουσιαστικό προσόν του γονέα απλά έχει προηγηθεί του τυπικού προσόντος της γέννησης.. Είναι γονείς, όπως γονείς είναι και όλοι αυτοί οι γονείς της καρδιάς, οι τόσο πλούσιοι και όμως τόσο κοινωνικά αδικημένοι...

Και αν διαβάζοντας με -μαμά της ταλιμπανούλας και τυχόν αναγνώστη- έχεις μπερδευτεί,  μια ερώτηση έχω μόνο για την καρδιά σου: το θέλεις? 

Αν το θέλεις, βρες και τον τρόπο.... όπως έκανες και άλλοτε...


photos via pinterest




34 σχόλια:

  1. Όπου υπάρχει θέληση...υπάρχει και τρόπος!
    Μια μεγάλη αγκαλιά και ένα φιλί σου στέλνω και να το πάρεις απόφαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειναι ότι πιό όμορφο μπορείς να σκεφτείς.... διάβασα πολύ γρήγορα την ..σε όλα υπέροχη ανάρτηση σου..( λόγω φόρτου εργασίας) θα σταθώ σε δύο σημεία το δεύτερο μωράκι θα αγαπηθεί εξ ίσου με το πρώτο,δε έχοντας τις εμπειρίες με το πρώτο θα το μεγαλώσεις καλύτερα και με άφθονη αγάπη που θα πρέπει να την μεταδώσεις στο μεγάλο για να'ναι πάντα αγαπημένα...εξ άλλου ενα δεύτερο θα βελτιώσει τον χαρακτήρα του πρώτου και μάλλον καλομαθημένου παιδιού,θα μάθουν να μοιράζονται τα πάντα, και κάνοντας ένα ακόμη, πίστεψέ με, μέχρι τα βαθιά γεράματα θα έχουν την καλύτερη παρέα, θα αλληλοστηρίζονται και είναι θαυμάσιο αυτό...... Σου τα λέω από πείρα ,είχα κι εγω απορίες για το αν θα μπορούσα να αγαπήσω τόσο πολύ ένα δεύτερο κι όμως λάτρεψα την δεύτερη κόρη σαν να ήταν μοναδική...και μέχρι τώρα είναι δεμένες και αγαπημένες όσο τίποτα και ας έχουν τις δικές τους οικογένειες....Φιλάκια στην γλυκιά σου Ταλιμπανούλα , καλό σου βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ τι όμορφη ανάρτηση!!! Τι καλα!!! Να κάνετε κ ενα δεύτερο κ θα το αγαπησεις εξίσου μη φοβάσαι!!! Καταλαβαίνω τις σκέψεις σου γιατι κ εμένα αυτο με έχει φάει οι πολλές σκέψεις κ η πολυ οργάνωση!!! Αστα!!!! Καντο γιατι μετα θα σου μείνει! Η τουλάχιστον προσπάθησε κ οτι είναι θέλημα Θεού!!!καλη επιτυχία!!!! Τα φιλία μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οσο ακόμα μπορείς και το θέλει το είναι σου, κορίτσι μου, κάντο! Δημιούργησε μια ζωή! Δεν υπάρχει μεγαλύτερη τιμή για έναν άνθρωπο. Εγώ την κόρη μου την έκανα στα 36 με πολλές δυσκολίες. Μετά προσπάθησα επανειλλημένα για δεύτερο και ίσως προσπαθώ και τώρα στα 43 μου αλλά ξέρω ότι είναι μάταιο! Η μάνα μου (μια υπέροχη μάνα) έλεγε "τι κιαν έχεις πολλά παιδιά; με μια κατσαρόλα τα ταίζεις όλα!" Μακάρι να ήμουν πάλι 36 και να ξαναπροσπαθούσα! Πολύ ωραία ανάρτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάντο!
    Δεν πρόκειται ποτέ να μετανιώσεις που θα το κάνεις ενώ είμαι σίγουρη ότι θα μετανιώσεις που δεν θα το κάνεις!
    Αν και είμαι μικρή(20) έχω ήδη ένα παιδί θέλω όμως κι άλλα!(Δε νομίζω να μπορέσω να κάνω πολλά..αλλά ένα εύχομαι να μου χαρίσει ο Θεός ακόμα!)
    Το μόνο που με φοβίζει είναι ότι αν κάνω άλλο ένα τώρα στη φάση που βρίσκομαι ότι θα αισθάνομαι
    τύψεις που ίσως παραμελήσω το μικρό μου και αναγκαστικά θα δίνω περισσότερη σημασία στο μελλοντικό μωρό..θέλω λοιπόν να χορτάσω την ηλικία του πρώτου μου να μεγαλώσει λίγο ώστε να αυτοεξυπηρετείται και μετά να ξεκινήσω τις προσπάθειες!
    Όσο για την άποψη σου ''ένα=κανένα'' συμφωνώ απόλυτα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μόνο η καρδιά σου θα σε συμβουλέψει σωστά Μάχη μου αν συνηθίζεις να την ακολουθείς.Πολύ σωστά αναρωτιέται και το μυαλό και πατάει φρένο,αλλά η καρδιά είναι αυτή που πρέπει να αποφασίζει,γιατί το μυαλό μας παίζει παιχνίδια ενώ η καρδιά,μας λέει πάντα την αλήθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας!
    το θεμα δεν ειναι μονο προσωπικο! σαφως το αν και ποτε θα κανεις ενα παιδι ειναι θεμα προσωπικο και οικογενειακο, αλλα ξερω οτι οι σκεψεις αυτες εκφραζουν ολοενα και περισσοτερες γυναικες
    το εχω συζητησει με φιλες και γνωστες και ολες πανω κατω σκεφτονται τα ιδια
    ακομη και γυναικες που δεν εχουν κανει καν το πρωτο τους παιδι αν ειναι σε ηλικια που μπορουν να το αναβαλουν για λιγο, το αναβαλουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τά παιδιά είναι ευτυχία στό σπίτι Μάχη!Ενα παιδάκι ίσον καννένα λένε!!Μήν τό σκέφτεσαι!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είμαι σίγουρη ότι είσαι μια υπέροχη μανούλα, αυτό φαίνεται από το πόσο πολύ αγαπάς την κορούλα σου.
    Όσον αφορά στους γονείς που δεν έχουν βιολογικά παιδιά, είμαι απόλυτα σίγουρη, και το λέω εφόσον έχω κάνει παιδιά, ότι μάνα δεν σε κάνει η γέννα, αλλά η ανατροφή των παιδιών, που είναι και η πιό δύσκολη. Η λατρεμένη μου κουμπάρα προσπαθεί 10 χρόνια τώρα και τίποτα. Προσπαθώ να την πείσω να υιοθετήσει αλλά δεν θέλει ο άντρας της...
    Έχω πολλές φίλες που έχουν σταματήσει στο πρώτο παιδί και είναι ανένδοτες για δεύτερο, ούτε καν σαν σκέψη. Μόνο που το συζητάς εσύ, ξέρω ότι το θέλεις γλυκιά Μάχη γιατί είσαι γεννημένη μαμά.
    Άπειρες φορές λέω σαν και σένα, "οι γονείς μας και οι γονείς αυτών, πως μεγάλωσαν 4-5 παιδιά και εμείς δεν μπορούμε 1-2? Τόσο καλομαθημένοι είμαστε?". Τι να σου πω Μάχη μου, δεν έχω καταλήξει τι είναι σωστό, να φέρουμε ένα ακόμα παιδί στον κόσμο αυτό όπως είναι τώρα? Είναι σωστό ή εγωιστικό? Ας μας απαντήσει κάποιος πιό ειδικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Passei, vi, li e gostei deste blog, parabéns! Deixo aqui o meu blog e aguardo a sua gentil visita... http://inkdesignerstampas.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. πως θα θελα να εχω ενα και δυο και τρια και τεσσερα παιδια..:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ όμορφη ανάρτηση ανέβασες σήμερα Μάχη μου! Σωστές όλες αυτές οι σκέψεις και οι προβληματισμοί σου, που φυσικά είναι προβληματισμοί πολλών από εμάς. Σωστή απάντηση δεν υπάρχει. Ούτε μία μόνο απάντηση υπάρχει. Η καθεμία μας οφείλει να πάρει την απόφαση να προσπαθήσει η όχι για το δεύτερο, τρίτο, κλπ...μέσα από το δικό της πρίσμα παραμέτρων που για την καθεμία μας είναι τελείως διαφορετικό. Πάντως, προσωπικά πιστεύω ότι η θέληση είναι το παν. Το motto σου, είναι η απάντηση: Όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος!

    Βέβαια, δεν είναι όλα θέμα θέλησης, αφού το παιδί είναι δώρο που δεν ξέρεις αν σου δοθεί, ακόμη και να βρεις τη θέληση να προσπαθήσεις.

    Φιλάκια xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μάχη μου σ'ευχαριστούμε που μοιράστηκες τις σκέψεις σου! Ό,τι είναι να γίνει θα γίνει.. Θα έρθει από μόνο του-αν το επιτρέψεις βέβαια και εσύ..και οι συνθήκες να είναι αρκετά κατάλληλες! Να ευλογείς το γεγονός ότι έχεις γίνει μάνα.. Εμείς που είμαστε η νέα γενιά θα καθυστερήσουμε πολύ.. ίσως και να μην γίνουμε..Οπότε φαντάσου τους δικούς μας προβληματισμούς!!
    Πολλά φιλιά καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. this entry is so cool <3
    want to follow each other? i will defiently follow back

    my blog:
    http://thebizarrebirdcage.blogspot.de/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Άργησα λίγο να σχολιάσω την πανέμορφη ανάρτηση σου αν και την έχω δει από την πρώτη στιγμή που την κοινοποίησες. Πολύ ευαίσθητο θέμα αυτό που έθιξες. Ειδικά αυτή την περίοδο. Φαντάζομαι ότι πολλές οικογένειες κάνουν παρόμοιες σκέψεις. Δεν ξέρω αν μπορώ να σε συμβουλέψω. Το μόνο που θα σου πω είναι να κάνεις αυτό που λέει η καρδιά σου. Γιατί μόνο τότε μπορείς να είσαι σίγουρη ότι θα υποστηρίξεις την απόφαση σου. Όποια και αν είναι αυτή. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα κι από μένα.
    Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για το υπέροχο άρθρο σου.
    Με βοήθησες παρα πολύ επειδή τις ίδιες αγωνίες έχω κι εγώ.
    Θα σου πω την δική μου αποψη και εμπειρία κι ελπίζω να μπορέσω κι εγώ να σε βοηθήσω.
    Εχω μία κορούλα 17 μηνών και τώρα είμαι πάλι έγκυος στον 5ο μήνα της εγκυμοσύνης μου. Δεν σκεφτόμασταν να κάνουμε κι άλλο μωράκι, ούτε καν το συζητούσαμε επειδή φοβόμουν. Ο αντρουλης μου κι εγώ για το πρώτο μας μωράκι προσπαθούσαμε τέσσερα χρόνια ώσπου ευτυχώς κάποια στιγμη πήγαν όλα καλά, έμεινα έγκυος και γέννησα την κορούλα μου την οποία λατρεύω!!!! Για άλλο μωράκι φοβομουν ακόμη και να το σκεφτώ επειδή ένιωθα ότι θα φανώ αχάριστη απέναντι στο Θεό, στην Παναγία και στην Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου που μου χάρισαν την κορούλα μου (για το πρώτο μου μωράκι έκανα τάμα στην Παναγία (γι' αυτό και ονόμασα την κορούλα μου Μαρία) και στην Αγία Ειρήνη). Τελικά ο Θεός, η Παναγία και η Αγία Ειρήνη αποφάσισαν να μας χαρίσουν κι άλλο μωράκι και μάλιστα χωρίς καν να προσπαθήσουμε, έγιναν όλα πολυ γρηγορα!!!!!! Δυσκολευτήκαμε όμως και αυτή τη φορά επειδή ενώ για το πρώτο μου μωράκι προσπαθούσα 4 χρόνια και δεν μπορούσα ούτε καν να μείνω έγκυος ώσπου τελικά έμεινα έγκυος κι όλα πήγαν καλά, φέτος έμεινα έγκυος άλλες δυο φορές αλλά δυστυχώς απεβαλα. Με κλόνισε πάρα πολύ ψυχολογικά που έχασα δύο μωράκια μου και το μόνο που με κρατουσε ήταν ότι έχω ήδη την κορούλα μου. Το κοριτσάκι μου με βοήθησε να συνελθω, να ξανασταθω στα πόδια μου και να ξαναμείνω έγκυος. Δεν σκέφτηκα να περιμένω, δεν το συζήτησα καν, απλά χαλαρωσα και όλα πήγαν και πάλι καλα και σε λίγους μήνες θα κρατώ και το άλλο μωράκι μου στην αγκαλιά μου (και γι' αυτό το μωράκι μου στο οποίο είμαι έγκυος τώρα έκανα τάμα στη γλυκιά μου Παναγιά και με βοήθησε να πάνε και αυτή τη φορά όλα καλά). Στην αρχή ήμουν πολύ φοβισμένη κι αγχωμένη, ακόμη και τώρα αγχώνομαι και φοβάμαι αλλά με μια αγκαλιά της κορούλας μου ή μ' ενα χτύπημα στη κοιλίτσα μου από τον γιοκα μου (απ' ότι μας είπαν το μωράκι μου στο οποίο είμαι έγκυος τώρα είναι αγοράκι) όλα μου περνάνε!!!!!!!! Αν θέλεις να κάνεις κι αλλο μωράκι χαλάρωσε κι όλα θα πάνε καλά!!!!! Κι αν δεν έρθει όμως κι άλλο μωράκι σκέψου ότι έχεις ήδη μία κορούλα και είσαι ήδη μανούλα ενώ άλλες γυναίκες προσπαθούν να γίνουν μανούλες, περνάνε πολύ δύσκολες στιγμές και δεν μπορούν ν' αποκτήσουν ούτε ένα μωράκι. Περασα κι εγώ δύσκολες στιγμές μέχρι να μείνω έγκυος στο πρώτο μου μωράκι ώσπου όταν πήγαν όλα καλά κι έμεινα έγκυος στην κορούλα μου και προπαντ΄ςο από την ημέρα που γεννήθηκε και την κράτησα για πρώτη φορά στην αγκαλιά μου πραγματοποιηθηκε το μεγαλύτερο όνειρό μου έγινα μητέρα (πιστεύω ότι είχα ήδη άρχισει να νιώθω μητέρα πριν ακόμη μάθω ότι ήμουν έγκυος στο πρώτο μου μωράκι). Σκέψου ότι κι εσύ εχεις ήδη μία κορούλα κι αυτό είναι το σημαντικότερο, είσαι ήδη μανούλα!!!!!!! Αν θέλεις να κάνεις κι άλλο μωράκι χαλαρωσε και θα ρθει, μην το σκέφτεσαι επειδή όσο το σκεφτεσαι τόσο το εμποδίζεις!!!!! Και όσο για το αν θ’ αγαπάμε και τα δεύτερα μωράκια μας, επειδή κι εγώ το σκέφτομαι κι αγχώνομαι μερικες φορές (είμαι παρα πολύ κολημένη με την κορούλα μου, την λατρεύω!!!!!) σκεφτομαι ότι και το άλλο μου μωράκι σίγουρα θα το αγαπώ επειδή η μητρική αγάπη είναι ανεξάντλητη, αστείρευτη και χωρίς όρια!!!!!!!!!! Οσο για αυτό που λένε ότι "ενα παιδί ίσον κανένα" είναι αδιανόητο!!!!!!! Το διαβασα και καπου αλλού και νευρίασα!!!!! Και φυσικά είπα τη δική μου αποψη για αυτούς που το λένε!!!! Κι αυτοί που το λένε ας έρθουν να το πουν σε μένα και σε πολλές ακόμη γυναίκες που προσπαθησαμε για να αποκτήσουμε έστω ένα μωράκι!!!!!!!!! Ενα παιδί είναι ένα παιδί!!!!!!! Ειναι μία ψυχή, είναι μία ζωή!!!!Κάθε παιδί είναι ένα θαύμα, είναι το πολυτιμότερο δώρο που μας χαρίζει ο Θεός!!!!!!! Αυτή ήταν η δική μου εμπειρία και οι απόψεις μου. Με συγχωρείς αν σε κούρασα με το μεγάλο μήνυμά μου αλλά όταν μιλώ για τα μωράκια μου παρασύρομαι. Ελπίζω πάντως να σε βοήθησα έστω και λίγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ αχ αχ, εξυσες πληγες βαθιες τωρα...
      αν διαβασεις λιγο το μπλογκ και ιδιαιτερα την ιστορια μου θα δεις οτι και εγω ταλαιπωρηθηκα, και με αποβολες (παλινδρομες κυησεις) και με χειρουργεια δυστυχως... οταν σε διαβασα -ιδιως ως προς την λατρεια στην κορη σου- ηταν σαν να διαβαζω εμενα...
      με ποναει αυτο το θεμα και δεν θελω να επεκταθω αλλο...
      σε ευχαριστω για το σχολιο σου, να χαιρεσαι την κορουλα σου και το μωρακι της κοιλιτσας!

      Διαγραφή
    2. Γλυκιά Ταλιμπανούλα,
      Σ' ευχαριστώ πολύ για την απαντησή σου.
      Απ' ότι καταλαβαίνω εσύ περασες πιο δύσκολα από μένα.
      Εγω δόξα το Θεό όταν έμεινα έγκυος στο πρώτο μου μωράκι δεν είχα καποιο πρόβλημα, πήγαν όλα καλά και γέννησα την κορούλα μου. Αν μου συνέβαινε κάτι δυσαρεστο στην πρωτη μου εγκυμοσύνη θα ήταν πολύ δύσκολο για μένα ίσως και ακατόρθωτο να το ξεπεράσω!!!! Οταν αντιμετωπισα δύσκολες στιγμές με τις παλίνδρομες κυήσεις που είχα φέτος η μεγαλύτερη παρηγοριά μου και το καλύτερό μου φάρμακο ήταν η κορούλα μου και γι' αυτό μπόρεσα να συνελθω και να ξαναμείνω έγκυος. Πάντως σκέψου ότι εμείς, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, τελικά σταθήκαμε τυχερες και αποκτήσαμε τα μωράκια μας ενώ άλλες γυναίκες προσπαθούν να γίνουν μανούλες και δεν μπορούν ν' αποκτήσουν ούτε ένα μωρακι.
      Μην χάνεις την πίστη σου και τις ελπίδες σου!!!!! Εχεις ήδη ένα μωράκι κι αυτό είναι το σημαντικότερο!!!!!!

      Διαγραφή
  17. Τέλεια ανάρτηση! Αχ βρε Μαχαμα.. μονο ο θεος ξερει τελικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Όπου υπάρχει θέληση-αγάπη..υπάρχει τρόπος Μαχούλα!!! Πάμε γερά...να φέρεις και τον ταλιμπανούλη στο σπίτι.. πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παμε γερα, αυτό λεω και εγω Ελπιδάκι...αμφότερες! σε περιμένω...ξέρω πως θα ακολουθήσεις!

      Διαγραφή
  19. Εοσαι μεσα στο μυαλο μου Μαχη μου.... Ολα αυτα σκεφτομαι ακριβως απο τα Χριστουγεννα που ο γιος μου ζηταει επιμονα ενα αδερφακι... Ενα παιδακι δικο μας οπως λεει... Κι ομως ακομα φοβαμαι λιγο... Μου εδωσε πολυ κουραγιο αυτη η αναρτηση σου...τι να πω δεν ξερω... Θα το αφησω κι αν θελει ο θεος καλως να ερθει ενα παιδακι ακομα... Θα το παλεψουμε ...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως είδες εγω φοβόμουν πολύ..και ακόμα φοβάμαι..γιατί πολύ απλά ήρθαν πράγματα που ποτέ δεν περίμενα και όπως όλοι μας, κανείς δεν είναι σίγουρος για τίποτα πλεον. Όμως ξέρω ότι αυτο το παιδάκι ήρθε για κάποιο λόγο και για να έρθει στην δεδομένη χρονική στιγμή, κάτι παραπάνω ξέρει...όπως θα ξέρουν και όλα τα σποράκια που θα τρυπώσουν αργά ή γρήγορα..ας τους αφήσουμε ανοικτό το δρόμο και αν ειναι γραφτό θα ρθουν!

      Διαγραφή
  20. Απλά τέλειο το κείμενο σου! Μου αρέσει γενικά ο τρόπος που γράφεις, αλλά εδώ τα είπες όλα!!
    Θα συμφωνήσω με την τελευταία σου πρόταση..
    ''Αν το θέλεις, βρες και τον τρόπο.... όπως έκανες και άλλοτε...''
    Όποια μανούλα το θέλει πολύ ..βρίσκει τον τρόπο να κάνει και άλλο παιδί! και ο Θεός φροντίζει για τα παιδιά του!!
    ..ούτε το οικονομικό σε σταματάει ούτε το συναισθηματικό...όπως άλλωστε είπες ΄΄η αγάπη πολλαπλασιάζεται!
    Το μόνο μου μπορεί να σταθεί εμπόδιο είναι αυτό το μωράκι ''να μη έρχεται''...αλλά και πάλι η καρδιά βρίσκει την γαλήνη της όταν ξέρει πως προσπάθησε ...
    Τα χειρότερα σημάδια δεν τα έχουν οι μανούλες που θέλανε άλλη μια ''μικρή ευλογία'' και δεν ήρθε..αλλά αυτές που ήρθε και την απέρριψαν...
    Και το ένα ίσον κανέναν γιαυτό το έλεγε ο λαός μας..έτσι το εξηγούσε η δική μου η γιαγιά..
    Την εποχή που η αντισύλληψη δεν υπήρχε, αλλά έβρισκαν τρόπους να χαλάσουν μωρά..θεωρούσαν πως για να έχεις μια γυναίκα ένα..κάποιο άλλο έχει ''χαλάσει-θυσιάσει ΄΄ οπότε ..δεν την αναγνώριζαν και αυτό που είχε!
    Αλλιώς κανείς δεν μπορεί να πει πως ένα παιδί δεν έχει αξία!
    Και η Παναγία μας μοναχοπαίδι ήταν ..και έσωσε τον κόσμο όλο!
    Όταν ο Θεός στέλνει ένα παιδί ..στέλνει και ότι χρειάζεται για να μεγαλώσει...
    ..εμείς το πιστεύουμε..ελπίζω και άλλοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ακριβώς όπως τα λες! δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο!

      Διαγραφή
  21. Αν δεν έχω μπερδευτεί, τελικά το έκανες το δεύτερο παιδί. Τον μαχαραγιά σου:)
    Είχα ακριβώς αυτή την κουβέντα εχθές με την κουμπάρα μου. Θέλουμε και εμείς το δεύτερο παιδί και όλα όσα είπες είναι στο νου μας.
    Νομίζω ότι εκφράζεις τις περισσότερες μαμάδες που σκέφτονται να κάνουν παιδί με την ανάρτηση αυτή. Και νομίζω ότι εκει που έχουμε φτάσει , εκφράζει και εκείνες που θέλουν να κάνουν το πρώτο τους...
    Την καλημέρα μου! (Έρχομαι από το παρτάκι:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις μπερδευτεί! όταν τα έγραψα αυτά ήμουν ολίγων ημερών έγκυος αλλά δεν το γνώριζα! πάντως καταλαβαίνω απόλυτα τους φόβους ολων μας! αλλά τελικά ΑΞΙΖΕΙ!!! τολμησέ το!

      Διαγραφή
  22. Και δεύτερο, και τρίτο και τέταρτο, όσα θα με αξίωνε ο Θεός!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 Τα παιδιά είναι ευτυχία, όποιοι οι λόγοι, η αγάπη πολλαπλασιάζεται, οι τρόποι βρίσκονται και τα αδέλφια είναι μεγάλη ευλογία... όσο περισσότερα τόσο το καλύτερο!!!!!!!!!!!!! Από το πάρτι του Craftaholic!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για το δευτερο ναι φυσικά! Ο Θεός να τα έχει καλά ! Από το τρίτο και μετά είναι δύσκολο, όσο και να μπαινω σε πειρασμό με τα μωρουδιακά δε θα το τολμούσα...
    Πολύ ωραία ανάρτηση Μάχη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Όταν είχα μόνο τη μικρή κυρία, πέρασα από όλα τα στάδια προβληματισμών που αναφέρεις Μάχη μου. Ένιωθα πλήρης και αναρωτιόμουν τι νόημα έχει να κάνω και ένα δεύτερο παιδάκι.
    Έχοντας και τη δεύτερη μικρή κυρία να γεμίζει το σπίτι και τη ζωή μας, μπορώ να πω ότι χαίρομαι απίστευτα πολύ που αξιώθηκα να κάνω και δεύτερο παιδί. Η αγάπη πράγματι πολλαπλασιάζεται, όπως επίσης και οι χαρούμενες καθημερινές οικογενειακές στιγμές. Δεν υπάρχει πιο όμορφο πράγμα από το να τις βλέπω να παίζουν μαζί! Και η οικογένειά μας "δέθηκε" ακόμα περισσότερο.
    Θεωρώ ότι εάν δεν συντρέχουν σοβαροί λόγοι σε μια οικογένεια, δύο (τουλάχιστον) παιδάκια είναι ότι καλύτερο!
    Φιλιά
    (έρχομαι από το πάρτι του Craftaholic)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αυτές τις ημέρες σκέφτομαι πολλά από αυτά!
    Έχω πολλούς λόγους για να κάνω ένα δεύτερο παιδάκι! Και πολλούς λόγους που σκέφτομαι ότι ίσως "δεν πρέπει"...
    Δεν ξέρω.. σκέφτομαι πολύ.... και ίσως αυτό να με τραβάει πίσω...
    Για να απαντήσω όμως στην ερώτηση σου, που περισσότερο απάντηση προς τον εαυτό μου είναι, ναι θέλω! άρα τον τρόπο θα τον βρώ κάποια στιγμή!

    Από το πάρτυ της Craftaholic έρχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Σε καλύτερη μέρα δεν θα μπορούσα να σε διαβάσω Μαχούλα μου! Η θέληση θα βρει το δρόμο! Πόσο πολύ το πιστεύω... Σε βρήκα από το πάρτυ του Craftaholic, και πολύ χάρηκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ναι, Μάχη μου, αν το θέλεις, θα βρεις τρόπο να το μεγαλώσεις παρά τις όποιες αντιξοότητες. Ένα παιδί -ή ένα ακόμη παιδί- είναι ζωή, είναι χαρά, είναι ευλογία, είναι όλα όσα περιγράφεις τόσο όμορφα.
    Και, ναι, καλά το λες, και μπορώ να σου το πω κι εγώ και σαν κόρη και σαν μαμά δύο παιδιών: η αγάπη πολλαπλασιάζεται!
    Και, κάτι τελευταίο. Από τη στιγμή που έκανα και το δεύτερο παιδί μου νιώθω πολύ πιο ήσυχη, ξέρω πως όταν θα φύγουμε από τη ζωή εγώ κι ο άντρας μου τα παιδιά μου θα έχουν το ένα το άλλο σε όλη τους τη ζωή. Και επειδή έχω κι εγώ αδερφό, ξέρω πόσο πολύτιμο είναι αυτό.


    Φιλιά πολλά
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...