Σελίδες

9.11.12

Διακόσμηση τζακιού και σχέση τζακιού - τηλεόρασης!

Σε συνέχεια της ανάρτησης που παρουσιάσαμε πως διακοσμούμε σωστά τα ράφια μας, ήρθε η ώρα να δούμε και ποια είναι η σωστή διακόσμηση του τζακιού μας.

Η αλήθεια είναι ότι προσωπικά δυσκολεύομαι πολύ όταν είναι να διακοσμήσω το τζάκι μου, όχι τόσο από θέμα διάταξης -καθώς εφάρμοζα όσα είχαμε πει για τα ράφια- όσο από θέμα χώρου, καθώς το τζάκι μου είναι σε ευθεία γραμμή με τον τοίχο (δηλαδή η εστία του είναι ουσιαστικά εξωτερικά του τοίχου του σπιτιού) με αποτέλεσμα το περβάζι πάνω από το τζάκι να είναι πολύ στενό.

Βρήκα λοιπόν μια ανάρτηση που εξηγεί πως είναι η σωστή διάταξη των αντικειμένων και ουσιαστικά επαληθεύει όσα είχαμε δει για τα ράφια, αφού αν το καλοσκεφτείτε και το περβάζι του τζακιού είναι ουσιαστικά σαν ράφι.

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε το κάτωθι τζάκι:


Αρχικά αδειάζουμε το περβάζι από όλα όσα έχουμε πάνω προκειμένου να δουλέψουμε σε καθαρή επιφάνεια απερίσπαστα.

1. Πρωταγωνιστής: Το πρώτο πράγμα που τοποθετούμε είναι το κεντρικό κομμάτι το οποίο θα πρέπει να είναι μεγάλου μεγέθους και επιβλητικό. Καθρέπτες, έργα τέχνης, κάδρα και άλλα τέτοια αντικείμενα εξυπηρετούν το σκοπό αυτό. Η ουσία είναι ότι το μεγάλο κεντρικό κομμάτι θα είναι ο πρωταγωνιστής που θα τραβάει το μάτι και δεν θα επισκιάζεται από τα μικρότερα αντικείμενα ακόμα και αν τοποθετηθούν μπροστά του.

2. Αντικείμενα που ταξιδεύουν το μάτι: Επιλέξτε να προσθέσετε μικρότερα αντικείμενα που όμως τραβούν το μάτι. Αυτό το επιτυγχάνεται με την χρήση κεριών σε διάφορα ύψη που οι φλόγες τους μαγνητίζουν το μάτι ή με φωτογραφοθήκες που ''ταξιδεύουν'' τον θεατή σε άλλα μέρη και καταστάσεις.

3. Οπτικός όγκος: Και στην διακόσμηση του τζακιού ισχύει κάτι που ήταν της μόδας και στα ρούχα: η δημιουργία ''στρωμάτων'' ή αλλιώς το γνωστό layering. Για να το επιτύχετε αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αντικείμενα που διαθέτουν περισσότερο όγκο παρά ύψος. Καλό είναι αυτά τα αντικείμενα να τοποθετηθούν μπροστά από το κεντρικό κομμάτι - πρωταγωνιστή. Ένα χαμηλό αλλά πλατύ βάζο τοποθετημένο μπροστά από έναν καθρέπτη με λίγα λουλούδια επιτυγχάνει το σκοπό αυτό χωρίς να τραβάει την αίγλη από τον πρωταγωνιστή αλλά ταυτόχρονα προσθέτωντας όγκο και χρώμα.

4. Layering: Το layering που αναφέραμε παραπάνω μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα υπόλοιπα μικροαντικείμενα που θα βάλετε στο τζάκι. Ξεκινώντας από τα ψηλότερα αντικείμενα που μπαίνουν πίσω, προσθέστε μπροστά τους διάφορα πιο κοντά διακοσμητικά.

5. Διάφορα ύψη: όπως φαίνεται και από τα προηγούμενα δεν θα πρέπει τα ύψη των αντικειμένων να είναι στην ίδια ευθεία δημιουργώντας κάτι μονότονο. Αντίθετα θα πρέπει να ''παίζουμε'' με τα ύψη, τοποθετώντας τα ψηλότερα αντικείμενα πίσω και τα χαμηλότερα μπροστά. Προσοχή όμως, τα ψηλά αντικείμενα δεν θα πρέπει να ξεπερνούν το ύψος του ''πρωταγωνιστή'' γιατί έτσι θα του κλέβουν την παράσταση.

Με αυτόν τον τρόπο διακόσμησης, δημιουργείται και εδώ ένα οπτικό τρίγωνο, με κορυφή το κεντρικό κομμάτι - πρωταγωνιστή. Αυτή η κορυφή έρχεται και ''χαμηλώνει'' γλυκά με την χρήση μικρότερων και χαμηλότερων αντικειμένων που όμως ο όγκος τους, η αίσθηση κινητικότητας και η διαστρωμάτωση τους τέρπουν το μάτι του θεατή και δημιουργούν μια αίσθηση αρμονίας.

Μερικά παραδείγματα τέτοιας διακόσμησης τζακιών βλέπουμε στις παρακάτω φωτογραφίες:




Και κάποιες ιδέες ακόμα!




Ωραία και χρήσιμα όλα αυτά αλλά τι γίνεται αν θέλουμε να τοποθετήσουμε τηλεόραση στον ίδιο χώρο με το τζάκι? Κάτι που συμβαίνει κατά κόρον στα ελληνικά σπίτια. Πως πρέπει να τοποθετηθούν ώστε να μην κλέβει το ένα από την αίγλη και την χρηστικότητα του άλλου αλλά και να έχουμε μια αρμονική εικόνα?

Πρώτη περίπτωση: Τηλεόραση πάνω από το τζάκι!

Πρωταρχικός κανόνας σε αυτή την περίπτωση είναι ότι οι διαστάσεις της τηλεόρασης δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τις διαστάσεις του τζακιού.

Παρακάτω δίνονται δυο φωτογραφίες, η μια σωστής τοποθέτησης και άλλη λανθασμένης. Δείτε πόσο άσχημα χτυπάει στο μάτι, η υπερμεγέθης, σε σχέση με το τζάκι, τηλεόραση!


Άλλο ένα σημείο που πρέπει να προσέξουμε είναι το πόσο ψηλά θα τοποθετήσουμε την τηλεόραση πάνω από το τζάκι. Η απόσταση δεν θα πρέπει να είναι μεγάλη γιατί -πέρα από το άσχημο αισθητικό αποτέλεσμα- μπορούν να δημιουργηθούν και προβλήματα αυχένα. Δείτε πόσο άσχημη και άβολη μοιάζει μια μεγάλη απόσταση μεταξύ τζακιού και τηλεόρασης.


Μια άλλη πρόταση για τηλεόραση πάνω από τζάκι είναι η περίπτωση η τηλεόραση είτε να κρύβεται με κάποιο τρόπο είτε να είναι ενσωματωμένη μέσα σε γυψοσανίδα, με διακόσμηση δεξιά και αριστερά με την χρήση ραφιών.



Θα παρατηρήσατε βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις ότι ακόμα και αν υπάρχει περβάζι στο τζάκι δεν το διακοσμούμε!

Πολλοί διαφωνούν με την τοποθέτηση της τηλεόρασης πάνω από το τζάκι επειδή έτσι ουσιαστικά το τζάκι χάνει τον ρόλο του εφόσον η τοποθέτηση της τηλεόρασης ακριβώς από πάνω δεν σου επιτρέπει να κάτσεις κοντά στο τζάκι και να απολαύσεις την φωτιά. Κάτι τέτοιο δεν θα επέτρεπε την ταυτόχρονη παρακολούθηση τηλεόρασης. Το καλύτερο για κάποιος σχεδιαστές και διακοσμητές είναι να τοποθετούνται χωριστά αν αυτό το επιτρέπει ο χώρος.

Περίπτωση Δεύτερη: Τηλεόραση παραπλεύρως του τζακιού!

Πρόκειται για μια ασφαλής επιλογή! Η τηλεόραση τοποθετείται παραπλεύρως του τζακιού, και δένουν αρμονικά μαζί. Και σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να τοποθετηθεί είτε πάνω σε έπιπλο, είτε σε γυψοσανίδα. Μπορεί επίσης να είναι και έγκλειστη σε  κάποιο ντουλάπι ώστε να μην φαίνεται όταν δεν χρησιμοποιείται.



Περίπτωση Τρίτη: Τηλεόραση και τζάκι σε ξεχωριστούς τοίχους!

Άλλη μια περίπτωση η οποία είναι εύκολη σε σχεδιασμό αν σας το επιτρέπουν τα τετραγωνικά του σπιτιού σας. Η χρήση γωνιακού καναπέ στις περιπτώσεις αυτές σας εξασφαλίζει εύκολη όραση προς την τηλεόραση και άμεση πρόσβαση προς το τζάκι. Κατά την γνώμη μου η ιδανική διάταξη, αρκεί να στο επιτρέπουν τα καταραμένα τα τετραγωνικά!



Ωχ ωχ ωχ! Μετά από όλα αυτά δεν με βλέπω να μένω μόνο στη σωστή διακόσμηση τζακιού που έτσι και αλλιώς θα άλλαζα όπως όλες μας για να το ντύσω χριστουγεννιάτικα. Βλέπω να την πληρώνει και η τηλεόραση.....Δεν τα γλυτώνει τα εγκεφαλικά ο άντρας μου...

Οι ιδέες και οι φώτο ανήκουν ΕΔΩ!

36 σχόλια:

  1. τι ωραιες εικονες πρωινιατικα ετσι μου ρχεται να το σκασω απο το γραφειο και να πιασω δουλεια στο σπιτι και συγκεκριμενα στο τζακι!πολλα φιλακια και καλο σκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμάς δυστυχώς η διαρρύθμιση του καθιστικού μας είναι τέτοια που ο μόνος χώρος που μπορούσε να μπει τηλεόραση ήταν ακριβώς δίπλα από το τζάκι. Και μάλιστα τόσο δίπλα, που δε μας επιτρέπει να το ανάψουμε. Οπότε τζάκι γιοκ. Το έχω μόνο για να ανάβω κεριά μέσα :)
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ωραίες συμβουλές! Εμάς δυστυχώς έχει μια σταλιά περβάζι και έχω βάλει μόνο κορνίζες, δεν χωράει τίποτα άλλο! Έχω σκεφτεί βέβαια μήπως κάποια στιγμή ντύσουμε με ξύλο όλο το περβάζι και έτσι μεγαλώσει! Αλλά διστάζω! Κι αν δεν βγει καλό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ πρακτική ανάρτηση με χρήσιμες συμβουλές για τα do's and dont's της διακόσμησης!Δυστυχώς δεν έχω περβάζι-ράφι στο τζάκι μου(είναι σε μίνιμαλ γραμμή)και το έχω μετανιώσει, βλέποντας όλους αυτούς τους υπέροχους τρόπους διακόσμησης!Μήπως ήρθε η ώρα να κάνω ένα??Φιλιά και καλό ΠΣΚ Μάχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα! Αν εξαιρέσω το κεντρικό κομμάτι με τον πρωταγωνιστή, κατά τ'άλλα έχω μάλλον τη πιο κακόκουστη διακόσμηση που υπάρχει πάνω σε τζάκι. Πολύ όμορφες προτάσεις. Έβαλα ήδη "πλώρη" για τις αλλαγές...Καλό Σαββατοκύριακο!! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολυ ενδιαφερουσες αποψεις.Το τζακι ειναι παντα αγαπημενος χωρος και πρεπει να του δινεται ιδιαιτερη σημασια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ, Ταλι, μες το μυαλό μου είσαι! σήμερα ανέβασα απ'τη αποθήκη λίγα ξύλα για το τζάκι και το κοιτούσα, το ξανακοιτούσα και το έβρισκα πολύ βαρετό... Θέλει αλλαγή. Πολύ ωραίες οι φωτό που ανέβασες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μάχη με σώνεις! Μετά από 7 χρόνια που ήθελα να βάλω ξύλο στο περβάζι γύρω γύρω από το τζάκι, επιτέλους θα το κάνω στις επόμενες μέρες. Οι συμβουλές-προτάσεις σου ήρθαν κουτί! Με γλύτωσες από τεράστια έρευνα. Είσαι θεά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Kαλησπέρα!Καί εμείς τήν τηλεόραση τήν έχουμε επάνω από τό τζάκι!Ολες οι προτάσεις σου είναι φανταστκές!Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτή σε. Ηταν ανάρτηση, ήταν ολόκληρη επιστήμη!!!! Μας λύσεις τα χέρια! Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τέλειες εικόνες και τέλειες ιδέες.Βέβαια σε εμένα δεν αρέσει η τηλεόραση πάνω από το τζάκι...πάει χαμένο το τζάκι βρε παιδί μου!!!Ωραία ανάρτηση γλυκιά μου, διαφωτιστική και εξυπνη.Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. σούπερ ιδέες!!! αχ, πόσο θα ήθελα να έχω ένα τζάκι!!! είναι τόσο μαγικό! φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ως ειδικός, ή τέλος πάντων πιο ειδικός, θα πω ότι το τζάκι είναι εστία όχι τόσο θέρμανσης αλλά συγκέντρωσης. Το ίδιο και η τηλεόραση. Το να την κρύβουμε σε ντουλάπια το βρίσκω εντελώς περιττό. Γιατί να μη φαίνεται; ειναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Το σπίτι είναι για να το ζούμε και όχι για να το επιδεικνύουμε. Άρα γιατί να κρύψουμε την τηλεόραση;
    Θα προτιμούσα τις λύσεις με την τηλεόραση κάπου δίπλα. Το τζάκι είτε μίνιμαλ είτε όχι, έχει αίγλη που όσο να'ναι θα χαθεί με την τηλεόραση πάνω του.
    Διάβασα όλα τα σχόλια και στέκομαι σε αυτό της Ασπασίας (My lovable baby). Το λάθος ξεκινά, όπως πάντα λέω, από το χτίσιμο του σπιτιού. Το να υπάρχει τζάκι στα σχέδια μπορεί να ανεβάζει την αξία του σπιτιού. Όταν όμως δεν έχει γίνει παράλληλα μελέτη, η αξία αυτή είναι εντελώς πλασματική. Γι'αυτό και πολύ συχνά συναντάμε τζάκια στη γωνία, μικρά και στριμωγμένα λες και έπρεπε σώνει και καλά να υπάρχουν. Με αποτέλεσμα, όταν μπουν τα έπιπλα, το τζάκι να είναι πίσω μας και όχι μπροστά μας, κεντρικά, εκεί που πρέπει να είναι η θέση του.
    Ωστόσο, πολλές από τις προτάσεις εδώ με βρίσκουν σύμφωνες.
    Είπα πολλά, σόρυ!
    Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ όμορφες επιλογές, το τζάκι στις μέρες μας είναι από τις πιο οικονομικές πηγές θέρμασης. Πέρα από αυτό όμως επειδή αποτελεί και αυτό κομμάτι του σπιτιού μας θα πρέπει να το διακοσμήσουμε κατάλληλα ώστε να δένει με το υπόλοιπο ντεκόρ.

    Ευχαριστώ, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτή την ανάρτηση την αποθήκευσα!Τη χρειάζομα αυτές τις μέρες!!!
    'Ερχομαι από το party σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πώς τα ζηλεύω αυτά τα τέλεια διακοσμημένα τζάκια... Κρίμα που στο δικό μας σπίτι δεν έχουμε :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εμάς το δικό μας δεν έχει ράφι! Είναι γωνιακό με διχρωμία, έχω βάλει 3 καδράδια με μουσικές νότες!
    Ωραία ανάρτηση Μαχη μου, από το παρτυ σου έρχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. πω πω ιδέες!!!!!!!!!!!!!!!!! Δυστυχώς δεν έχω τζάκι!!!
    Έρχομαι από το πάρτυ σου!! χαχαχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ρε παιδιά τι σπίτια είναι αυτά;....Τέλεια;
    Εμείς δεν έχουμε τζάκι σπίτι...αλλά ήταν πολύ χρήσιμη συμβουλή για τα ράφια...
    έρχομαι από το πάρτυ σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μεγάλο μου απωθημένο που δεν έχω τζάκι στο σπίτι έτσι κι εγώ στολίζω τον μπουφέ ανάλογα με τις εποχές και τις γιορτές. Πανέμορφες οι φωτογραφίες που διάλεξες! Την καλημέρα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αχ Μάχη μου πολύ όμορφες οι προτάσεις σου αλλά δυστυχώς δεν έχω τζάκι καρδιά μου....!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αχ Μάχη μου, δυστυχώς και το δικό μας τζάκι δεν έχει μεγάλο περβάζι, καθότι ενεργειακό... οπότε περιορίζομαι αρκετά με τι θα το διακοσμήσω! Αυτή την περίοδο έχω καρφώσει από πάνω του (στον τοίχο) δυο μεγάλες πήλινες, χρωματιστές πεταλούδες και το περβάζι το έχω διακοσμημένο με δύο χειροποίητα μπουκάλια με την τεχνική του ντεκουπάζ, που μου τα δώρισε η νονά της αδερφής μου το Πάσχα!
    Φιλιά (μόλις πήρα μέρος στο πάρτι σου...χιχιχι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αναλυτικότατη η ανάρτηση Μάχη, σ' ευχαριστούμε!!!
    Εγώ πάντως, αν κι έχω τζάκι, "ζηλεύω" αυτά που είναι χωνευτά, οπότε σε βρίσκω πολύ τυχερή! Το ράφι εξάλλου μπορεί να μεγαλώσει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ωραίες ιδέες! Αν αποκτήσω τζάκι θα ακολουθήσω τις συμβουλές σου!
    Έρχομαι από το πάρτυ σου! χιχι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ωραιες ιδεες! ειδικα ο καθρεπτης...δεν το ειχα ξαναδει σε τζακι. εγω τελευταια προσθεσα ενα τελειο φτεροπουλο σε κορνιζα, δωρακι φιλης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. κι εμεις ενεργειακο. νομίζω όμως ότι τα παραδοσιακά είναι πιο "ζεστα" στην εμφανιση. ειδικά αν ακολουθήσουμε τις συμβουλές της Μάχης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τι όμορφες ιδέες! Μπορεί να μην έχουμε τζάκι αλλά από δω και πέρα θα έχω μια ιδέα περί διακόσμησης τζακιού ;)
    Ευχαριστώ Μάχη.
    Party is Here!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πολύ όμορφες οι προτάσεις σου!
    Αν δεν είχα ενεργειακό τζάκι σε άκρως αφαιρετική εκδοχή, θα υιοθετούσα σίγουρα τη λύση του καθρέφτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τι κρίμα που δεν έχουμε τζάκι! Πολύ όμορφες οι ιδέες και μπράβο σου για την λεπτομερή ανάρτηση!! Φιλάκια, από το πάρτυ σου ήρθα! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Τί όμορφες γωνίες είναι όλες που έχεις βρει?! Παρόλο που είναι βολικό να έχεις και την τηλεόραση εκεί ψηλά,πάνω από το τζάκι..είναι σαν να την κάνεις κέντρο του σπιτιού σου και τουλάχιστον όσο είναι μικρά τα παιδιά μου, αν μπορούσα, θα το απέφευγα..! Μου έμεινε όμως στην καρδιά το τζάκι με την ταμπέλα ''count your blessings''..Κάποια πράγματα είναι ωραίο να τα υπενθυμίζεις στον εαυτό σου (παρόλο που οι ταμπελίτσες δεν συνηθίζονται στην Ελλάδα)....Καλώς σε βρήκα!!!-από το πάρτι σου και εγώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Όλα τέλεια....

    Έρχομαι από το πάρτυ της mommasdailylife!

    Καλώς σε βρήκα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καταπληκτικές ιδέες! Εγώ το μόνο που σκέφτομαι είναι το ξεσκόνισμα...Κάθε φορά να τα μετακινείς όλα αυτά... (όχι, δεν είμαι τεμπέλα καλέ!..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...