5.10.12

Το ελαιόλαδο ως καλλυντικό!

Το ότι το ελαιόλαδο είναι καλό για τον οργανισμό μας, λίγο πολύ, το γνωρίζουμε όλοι.

Γνωρίζετε όμως ότι έχει θαυματουργές ιδιότητες και για το δέρμα μας, ακόμα και αν το δέρμα μας είναι λιπαρό?

Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί μια τάση καταπολέμησης της περίσσειας λιπαρότητας και της έκκρισης σμήγματος μέσω του ελαιολάδου. Όσο αντιφατικό και αν ακούγεται αυτό με μια πρώτη ανάγνωση, εντούτοις έχει βάση. 

Το δέρμα μας είναι το μεγαλύτερο όργανο του οργανισμού μας και αναμφίβολα το όργανο που εκτίθεται περισσότερο σε περιβαλλοντικές συνθήκες, ρύπους, μολύνσεις. Ο ρόλος του είναι να προστατεύει το εσωτερικό του οργανισμού μας από την εισροή καταστροφικών παραγόντων και βλαβερών ουσιών.

Η σύγχρονη κοσμετολογία έχει την τάση να χρησιμοποιεί προϊόντα που ''στεγνώνουν'' το δέρμα στην προσπάθεια της να το απαλλάξει από τους ρύπους. Τα προϊόντα αυτά γίνονται ακόμα πιο επιθετικά και δραστικά αν απευθύνονται σε λιπαρά δέρματα.

Η τακτική αυτή όμως το μόνο που καταφέρνει είναι να βάζει το δέρμα σαν όργανο σε μια φαύλη διαδικασία. Γιατί με την χρήση δραστικών προϊόντων στερείται όλη την λιπαρότητα  και όχι μόνο την περίσσεια, με αποτέλεσμα να ξαναμπαίνει στην λειτουργία παραγωγής περαιτέρω λιπαρότητας και μάλιστα σε αυξημένη ποσότητα, προκειμένου να αναπληρώσει την απώλεια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται τελικά περισσότερη λιπαρότητα από την αρχική που δεν βρίσκει διεξόδους και τελικά αναπόφευκτα δημιουργείται σμήγμα που φράζει τους πόρους.

Η ενασχόληση και η έρευνα μου με αυτό το φαινόμενο άρχισε εντελώς τυχαία. Πριν από λίγο καιρό, ξέμεινα ταυτόχρονα και από κρέμα ημέρας και από νύχτας. Επειδή δεν είμαι από τις γυναίκες που θα τρέξουν να αντικαταστήσουν την κρέμα τους και επειδή δεν έχω κατασταλάξει σε μια και μόνο κρέμα ή εταιρεία που θα κάνει θαύματα στο δέρμα μου, αμέλησα να αγοράσω με την δικαιολογία ότι έπρεπε να ψάξω και ποια θα είναι η επόμενη κρέμα που θα αγοράσω.

Μετά το βραδινό μπάνιο μου όμως ένιωθα το δέρμα μου να με τραβάει πάρα πολύ. Καθώς γενικότερα το ελαιόλαδο το χρησιμοποιώ κατά κόρον στο σώμα μου, η πιο άμεση και απλή λύση ήταν να ποτίσω ένα βαμβάκι με λίγο ελαιόλαδο και να περάσω με αυτό το πρόσωπο μου. Το επόμενο πρωινό με κοίταζα έκθαμβη στον καθρέπτη! Παρότι είχα κοιμηθεί ελάχιστες ώρες ήμουν φρεσκότατη. Και όχι δεν ήταν η ιδέα μου γιατί στο γραφείο μου το επισήμαναν και άλλοι. Το συνέχισα αυτό για κάποιες νύχτες και το αποτέλεσμα το επόμενο πρωι ήταν το ίδιο καλό. Και σημειώνω ότι έχω λιπαρό δέρμα.

Κάπως έτσι άρχισα να κάνω μια μικρή έρευνα. Το πρώτο που έμαθα είναι ότι το λάδι διαλύει το λάδι. Από αυτό και μόνο, τα πάντα άρχισαν να αποκτούν νόημα. Το ελαιόλαδο καθαρίζει το δέρμα χωρίς να του αφαιρεί την φυσική του υγρασία και χωρίς να το βάζει στην διαδικασία να παράγει εκ νέου έξτρα λιπαρότητα για να επιφέρει ισορροπία. Από μόνο του το ελαιόλαδο δεν θα δημιουργήσει ούτε ακμή ούτε λιπαρότητα ούτε εκκρίσεις γιατί πολύ απλά ο οργανισμός θα χρησιμοποιήσει όση έξτρα λιπαρότητα χρειάζεται και μόνο αν πραγματικά την χρειάζεται! Επιπρόσθετα πέρα από την εξισορροπητική του δράση, το ελαιόλαδο έχει καθαρτικές, προστατευτικές και ενυδατικές ιδιότητες. Γι αυτό το δέρμα δείχνει λαμπερό αλλά χωρίς γυαλάδα, υγιές και ενυδατωμένο. Για καλύτερα αποτελέσματα οι διάφορες έρευνες πρότειναν την πόση αρκετού νερού για να γίνεται και εσωτερική κάθαρση στον οργανισμό ταυτόχρονα.

Διάφορα άρθρα πρότειναν επίσης τον συνδυασμό ελαιόλαδου και καστορέλαιου για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Το καστορέλαιο είναι και αυτό καθαρτικό και έχει προστατευτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες. Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή στις δοσολογίες καθώς η υπερίσχυση του καστορέλαιου μπορεί να έχει αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα αφού θα στεγνώσει το δέρμα πάρα πολύ. Οι προτεινόμενες δοσολογίες που βρήκα ήταν οι κάτωθι:

- Κανονικό δέρμα: αναλογία 1-1 δηλαδή ίσες ποσότητες καστορέλαιου και έξτρα παρθένου ελαιολάδου
- Λιπαρό δέρμα ή με τάσεις ακμής: αναλογία 3-1 δηλαδή 3 μέρη καστορέλαιο και ένα μέρος έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
- Ξηρό δέρμα ή ώριμο: αναλογία 1-3 δηλαδή ένα μέρος καστορέλαιο προς 3 μέρη έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Επίσης πρότειναν και την χρήση ηλιέλαιου αντί για ελαιολάδου αλλά προσωπικά είμαι φανατική του ελαιολάδου.

Ο τρόπος εφαρμογής είναι απλός: 
- χρησιμοποιούμε ζεστό νερό με το οποίο πλένουμε τα χέρια μας, 
- τοποθετούμε το λάδι στο εσωτερικό των χεριών και τα τρίβουμε λίγο γιατί μέσω της θερμότητας εκλύονται τα δραστικά συστατικά των ελαίων
- εφαρμόζουμε τα έλαια στο πρόσωπο κάνοντας μασάζ για όση ώρα θέλουμε και ταυτόχρονα χαλαρώνουμε
- βρέχουμε μια βαμβακερή πετσέτα με ζεστό νερό για να διευκολύνουμε την απόφραξη των πόρων και την τοποθετούμε πάνω στο πρόσωπό μας μέχρι να δροσίσει, την ξαναβρέχουμε με ζεστό νερό και επαναλαμβάνουμε
- με την βοήθεια της πετσέτας αφαιρούμε την έξτρα ποσότητα των ελαίων

Αυτό δεν πρόκειται να απομακρύνει τα έλαια τα οποία ήδη, με την βοήθεια του ζεστού νερού και του ατμού που έχει δημιουργηθεί με την χρήση της ζεστής πετσέτας, έχουν προσχωρήσει στο δέρμα.

Προσωπικά δεν δοκίμασα την πρόσμιξη του ελαιολάδου με το καστορέλαιο ούτε ακολούθησα την προτεινόμενη διαδικασία με την ζεστή πετσέτα, αν και μου φαίνεται ότι σίγουρα έτσι θα είναι δραστικότερο το έλαιο αφού το ζεστό νερό βοηθά στην απόφραξη των πόρων και στην διείσδυση των ελαίων. Σκοπεύω όμως να αγοράσω καστορέλαιο σύντομα και να το δοκιμάσω. Και ποιος ξέρει? ίσως τελικά να βρήκα και το καθαριστικό + κρέμα νυκτός μου φυσικά και ανέξοδα!


Σημ. τα σχετικά άρθρα που διάβασα βρίσκονται εδώ και εδώ και εδώ και εδώ.......





6 σχόλια:

  1. Πολύ χρήσιμο άρθρο!Το λατρεύω το ελαιόλαδο και ιδιαίτερα από τις δικές μας ελιές που ξέρω πόσο αγνό είναι.Αυτό επίσης που κάνω,είναι peeling με ελαιόλαδο και ζάχαρη που αφήνει την επιδερμίδα λαμπερή καθαρή και ενυδατωμένη!Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες Talibanoula!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημέρα ταλιμπανούλα
    καλή Παρασκευή
    ευχαριστούμε για τα ωραία άρθρα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλως τα κοριτσια μου!
    χαιρομαι που σας αρεσε το αρθρο.
    απο οτι φαινεται αρεσε και σε αλλους και το παρουσιασαν για δικο τους προς τερψιν των 800+ μελων τους. Ετσι κανω και εγω αναρτήσεις!!!

    δελφινακι μου καλο σκ και σε σενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ευχαριστώ
    θα το εκτυπώσω να το διαβάσω με την ησυχία μου γιατί είναι ενδιαφέρον και η αλήθεια βιαστικά διαβασα λίγο όχι όλο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα Μάχη. Εμείς μιλήσαμε και πριν για αυτό.
    Σε περιμένει ένα βραβειάκι εδώ http://eimaipaidi.blogspot.gr/p/blog-page_5.html
    Σε φιλώ
    Σίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μάχη μου έκανες ολόκληρη έρευνα και τεστ!! Μπράβο πολύ καλό άρθρο!!
    Θα συμφωνήσω είναι θαυματουργό και να προσθέσω πως αν απλώσεις λίγο στα χείλη σου το βράδυ πριν κοιμηθείς κάνει θαύματα ειδικά αν είναι σκασμένα.
    Και συγχρονιστήκαμε κιόλας μιας και από αύριο λέω να το δοκιμάσω ως μάσκα για τις άκρες των μαλλιών μου που είναι πολύ ξηρές μιας και αναγκάστηκα να κάνω ντεκαπάζ. Θα σας πω τα αποτελέσματα με ανάρτηση!!
    Τα φιλιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...