17.10.12

Σωστή Διακόσμηση Ραφιών!

Εχτές το βράδυ ήταν από αυτές τις πολύ κουραστικές βραδιές!
Μέση -σχεδόν- εβδομάδας, μιας εβδομάδας που ξεκίνησε με ασθένεια και δεν λέει να με αφήσει.
Μια απίστευτη κούραση σε όλο το κορμί...
Και εκεί που είπα ''θα κάτσω σπίτι, θα αράξω σπίτι'' και θρονιάζομαι στον ωραίο μου καναπέ αγκαζέ με την κούπα γεμάτη τσαι με μέλι, να σου απέναντι μου αυτά τα σιχαμένα πάλι!

Ποια σιχαμένα?

Τα ράφια πάνω από την τηλεόραση καλέ!

Και τι δεν έχω κάνει, και τι δεν έχω προσπαθήσει!!

Πάντα  μου μοιάζουν ετερόκλητα και αταίριαστα! Και συν τοις άλλοις έχω ένα κάρο πράγματα που και είναι ασυνδύαστα μεταξύ τους και δεν μου αρέσουν γιατί πολύ απλά δεν τα πήρα εγώ αλλά ήταν δώρα (χωρίς κάρτες αλλαγής) από τον γάμο μου που ...''τα φορέθηκα''. Και επειδή οι ελάχιστοι χώροι αποθήκευσης έχουν τιγκάρει, τα φορτώνω πάνω στα ράφια απλά για να είναι κάπου και ας μην μου αρέσουν.

Αλλά πλέον είχε φτάσει ο κόμπος στο χτένι. Κάτι έπρεπε να γίνει, κάποιος τρόπος θα υπήρχε να τα μετατρέψω έστω χρωματικά ώστε κάποια να ταιριάξουν μεταξύ τους και να δημιουργούν όμορφες γωνιές.

Άλλα έψαχνα και αλλού βρέθηκα όμως (όπως πάντα άλλωστε).

Ψάχνοντας βρήκα μια ανάρτηση σχετικά με το πως πρέπει να διακοσμούνται τα ράφια ώστε τα αντικείμενα να μην μοιάζουν ασυνάρτητα μεταξύ τους! 

Η πρώτη βασική αρχή που πρέπει να ακολουθούμε είναι ότι τα παρόμοια ή ίδια αντικείμενα (και όταν λέμε ίδια μπορεί να είναι ως προς το χρώμα ή το υλικό ή το σχήμα κλπ) πρέπει να δημιουργούν ένα εικονικό τρίγωνο. Η συγγραφέας δικαιολογεί την δημιουργία οπτικού τριγώνου με την έννοια ότι είναι ευχάριστο στο μάτι και δημιουργεί μια οπτική ισορροπία.

Για να το καταλάβουμε καλύτερα, ας δούμε την παρακάτω φωτογραφία που είναι από το εν λόγω blog:


Αν παρατηρήσετε καλύτερα θα δείτε ότι τα λευκά αντικείμενα αν ενωθούν με νοητές γραμμές δημιουργούν ένα τρίγωνο, το ίδιο συμβαίνει και με τα γυάλινα και με τα ασημένια αντικείμενα. Πρώτη ανατροπή για την άσχετη που προσπαθούσε να το παίξει ντεκορίστα: τα τοποθετούσα όλα τα όμοια μαζί, πχ είχα βάζα και βαζάκια σε διάφορα μεγέθη, έβαζα το μεγαλύτερο στο κέντρο και στο ίδιο ράφι τοποθετούσε δεξιά και αριστερά από το μεγάλο τα μικρότερα! Μέγα λάθος τελικά!
Τα νοητά τρίγωνα φαίνονται ακόμα καλύτερα στην κάτωθι φωτογραφία:



Μια άλλη ασφαλής επιλογή είναι να χρησιμοποιήσουμε διακοσμητικά αντικείμενα που θα ανήκουν στην ίδια / ίδιες ομάδα χρωμάτων και να βάψουμε σε ένα έντονο χρώμα τον τοίχο που είναι η ''πλάτη'' των ραφιών. Στην παρακάτω φωτογραφία που επισυνάπτει η συντάκτρια της ανάρτησης από ένα υπέροχο blog, το ζευγάρι κινήθηκε στα χρώματα του πράσινου, γαλάζιου και λευκού βάφοντας το πίσω μέρος του τοίχου σε ένα σκούρο πετρολ χρώμα. Καταπληκτικό! 


Άλλα πραγματάκια στα οποία πρέπει να δίνουμε σημασία για ένα όμορφο και αρμονικό αποτέλεσμα είναι: 

- η ομαδοποίηση των αντικειμένων (αυτό έκανα εγώ μέχρι τώρα αλλά και αυτό εσφαλμένα από ότι κατάλαβα), 

- η διατήρηση ενός συγκεκριμένου ύψους: τα αντικείμενα δεν πρέπει να είναι εντελώς αταίριαστα μεταξύ τους αναφορικά με το ύψος και να είναι άλλα χαμηλά και άλλα πανύψηλα. Για να μπορέσουμε να ''διορθώσουμε'' κάτι τέτοιο  μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε βιβλία που χρωματικά θα ταιριάζουν (και αν δεν ταιριάζουν τα ντύνουμε εμείς με ένα ωραίο ύφασμα και τα ταιριάζουμε μια χαρά), τα οποία θα τοποθετήσουμε οριζόντια και πάνω τους θα ακουμπήσουμε τα κοντότερα αντικείμενα έτσι ώστε να πετύχουμε μια ισορροπία,

-  αν τα ράφια σας εκτελούν αποκλειστικά χρέη βιβλιοθήκης και πάλι τοποθετήστε βιβλία κατά  ομάδες, άλλα κάθετα και άλλα οριζόντια, και προσθέστε μικρές πινελιές αντικειμένων όπως πχ. κορνίζες,

- χρησιμοποιήστε καλάθια για να ''κρύψετε'' διάφορα μικροαντικείμενα που διαφορετικά θα χάλαγαν την εικόνα (πχ εμείς πάνω στα ράφια πολλές φορές τοποθετούμε dvds δικά μας γιατί αν πέσουν στα χέρια της ταλιμπανούλας... απλά δεν θα επιστραφούν στο κατάστημα!) αλλά και για να δημιουργήσετε λειτουργικούς χώρους πάνω στα ράφια σας (τώρα που το σκέφτομαι αυτό, στο κάτω ράφι της γυψασανίδας έχουμε το ασύρματο τηλ. και δίπλα ατζέντες, στιλό, σημειωματάρια κλπ... ήρθε η ώρα να μπουν σε ένα ωραίο καλαθάκι!)

Δεν ξέρω για εσάς αλλά εγώ βρήκα αυτή την ανάρτηση σωτήρια!
Νοητά έχω ήδη καταλήξει στο πώς και ποιά αντικείμενα θα τοποθετήσω στα ράφια για την διακόσμηση του χειμώνα. Αρκεί να σταματήσουν να πονάνε τα κόκκαλα μου και το κυριότερο να με αφήσουν ήσυχη οι αμυγδαλές μου!

Ράφια κρυφτείτε! Θα σας αλλάξω τα φώτα!!

Για περισσότερες ιδέες και φώτος ΕΔΩ!



25 σχόλια:

  1. Καλημέρα!Πολύ ωραίες ιδέες! Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θελω να παω σπιτι να τους αλλαξω τα φωτα ΤΩΡΑ!!! (παρ οτι σε μερικα ραφια μου ειμαι μεσα, χιχι!!) Το κανες παλι το θαυμα σου!!.... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ χρήσιμο το άρθρο ότι πρέπει για φθινοπωρινή ανανέωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Great post! :) I'm your new Follower! I hope you'll visit my blog sometimes.. Thank you so much!!
    Kisses from VV!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. παρα πολύ χρησιμες συμβουλές!
    μπράβο που το βρήκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαχαχα! Έχεις πολύ φάση τελικά!!!

    Καταρχήν περαστικά :)

    Κατά δεύτερον, ευχαριστούμε για το χρηστικότατο post σου!

    Κατά τρίτον, ελπίζω να μην σε διαβάζουν οι καλεσμένοι του γάμου σου. Χαχαχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ χρήσιμη ανάρτηση... δεν έχω ιδέα από διακόσμηση, όπως να'ναι τα έχω στο σπίτι! Ευτυχώς που είναι μικρό και δεν χρειάζεται πολλά-πολλά!
    Περαστικούλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρηστικότατο το άρθρο σου! Ξέρεις πόσοι έχουν τις ίδιες απορίες με σένα σε αυτό το ζήτημα;;; Είναι λιγουλάκι ζόρικη υπόθεση το θέμα ράφια, κορνίζες κλπ. Ευχαριστούμε και περαστικά σου γλυκό κοριτσάκι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχω και γω ράφια πάνω από τηλεόραση και τα βλέπω και τρελλαίνομαι! Πολύ χρήσιμο post! Θα το βάλω στο πρόγραμμα!!! Περαστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ax, έλα πες τα εσύ στον άντρα μου που τσακωνόμαστε για το εάν θα βάλουμε ράφια πάνω από την τηλεόραση ή όχι. Μεταξύ μας....θα βάλουμε, ιδίως μετά το post!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Mετά από αυτό το post, πρέπει να "επιτεθώ" στη βιβλιοθήκη μου! Περαστικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. εγω κοριτσια επιτεθηκα σημερα! τα μεσα εξω και τα πανω κατω ηρθαν... ακομα ομως το ψαχνω αλλα σαφως ειναι καλυτερα απο πριν!
    εγω δεν ειμαι καλυτερα, ξε-πα-τω-θη-κα! Και δεν προλαβα και την ραπτομηχανη στα lidl γμτ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καταρχήν περαστικά! Κατά δεύτερον: ευχαριστώ. Είσαι ουσιαστικά το 1ο μέλος του blog μου (αυτό που φαίνεται σαν πρώτο είμαι εγώ...χα χα!). Είμαι πολύ αρχάρια στο blogging αλλά λατρεύω ο,τιδήποτε έχει να κάνει με οργάνωση σπιτιού, οικογένειας κλπ. Τα ράφια με προβλημάτισαν τελευταία πριν διαβάσω την ανάρτησή σου: έχω μια σκοτεινή βιβλιοθήκη Neoset στο σαλόνι και σκέφτομαι να βάλω χρώμα στο κομμάτι που ακουμπάει στον τοίχο (με ταπετσαρία, με αυτοκόλλητο, με κάποιο ιδιαίτερο χαρτί; θα δω) Παντως η ανάρτησή σου ήταν μια ευχάριστη έκπληξη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γλυκό μου ταλιμπανάκι (έτσι μ'αρέσει να σε λέω, πειράζει;) αρχικά έχω να κάνω μια διαπίστωση. Δεν είναι φοβερό πως ακόμη κι όταν είμαστε άρρωστες-κομμάτια, δεν σταματάμε ποτέ να σκεφτόμαστε την οργάνωση του σπιτιού;; Μάλιστα μου κάνει εντύπωση που δεν παράτησες το τσάι να πιάσεις τα ράφια χεχε!!
    Πράγματι πολύ καλή ανάρτηση, μου έλυσε πολλούς προβληματισμούς! Είμαι στην ίδια φάση σχετικά με τα ράφια πάνω από την τηλεόραση, τα έχω βαρεθεί, αλλά θ' ασχοληθώ όταν τελειώσω με την γενική του σπιτιού (ουφ!!).
    Περαστικά σου κοριτσάκι και περιμένω με αγωνία (το εννοώ) τ' αποτελέσματα των δικών σου αλλαγών.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αχ, αυτά τα ράφια!! Τι κρίμα για τη ραπτομηχανή! Κι εγώ αργά το πήρα χαμπάρι..
    Μη μου πεις είσαι ακόμα άρρωστη! Άσε τα ράφια και πιάσε τα ζεστά να γίνεις καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. L. μου να με λες οπως θες! βασικα ο καθενας με λεει διαφορετικα, ακομα και το ονομα μου αλλοι το χρησιμοποιουν ολοκληρο και αλλοι μισο, επομενως ακουω στα παντα... σε λιγο θα αρχισω να γυρναω και στις βρισιες αχαχαααα

    για τα ραφια τα δικα μου, τα εφτιαξα, ξεπατωθηκα οπως ειπα αλλα και παλι κατι δεν μου αρεσει, θα τα φωτογραφισω ομως να τα δειτε, μαλλον εχω βαρεθει τα διακοσμητικα μου!

    Βέρα μου ακομα χαλια ειμαι, ειπαμε ειναι οι αμυγδαλες που εχω προβλημα και αν με πιασει κραταει καιρο!!

    ΑΛΛΑ!!!! βρηκα την ΡΑΠΤΟΜΗΧΑΝΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ ΓΙΟΥΠΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ
    το οποιο σημαινει οτι πρεπει να στρωθω!!! και να βρω υφασματα για εξασκηση απο τιποτα παλιορουχα... διαφορετικα βλεπω να τσακιζω τα σεντονια και τα τραπεζομαντηλα και δεν λεει!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση!!! Αυτό με τα οπτικά τρίγωνα το κάνω κι εγώ... αλλά το πρόβλημα μου είναι ότι μου αρέσουν τόσο πολύ τα χρώματα, που έχω καταντήσει το σαλόνι μου...παρδαλό!!! :P
    Eύχομαι να είσαι καλύτερα τώρα.. φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που μας έδωσες! Ελπίζω να καταφέρω να τις ακολουθήσω τώρα που αλλάζω και την διακοσμηση λόγω εποχής :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εξαιρετικά χρήσιμες και καλαίσθητες οι ιδέες που μας μετέφερες!Ευχαριστούμε και πάντα τέτοια!
    Λέω ν΄ασχοληθώ λιγάκι με τις βιβλιοθήκες μου..χι..χι..Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Επαναφορά, μετά την ανάγνωση των σχολίων!!!!!Περαστικά! Δώσε στα ράφια να καταλάβουν!Χαίρομαι που πρόλαβες τη μηχανή, θα περιμένουμε να δούμε τα δημιουργήματα σου!
    Μια πρόταση: Κόψε τετράγωνα κομμάτια από σεντόνια και ράψτα γύρω - γύρω για εξάσκηση κι αν σου ξεφύγει λιγάκι δεν πειράζει, θα τα χρησιμοποιήσεις για πετσετάκια στην κουζίνα ή για..ξεσκονόπανα.Ξανά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. πολυ καλη προταση Αρμονια μου! το θεμα ειναι να βρω χρονο να ασχοληθω γιατι την βλεπω και με τρωει αλλα μια το σπιτι, μια τα χαλια, μια οι ντουλαπες εχω καταληξει να εχω αφησει κατασκευες στην μεση και την μηχανη να καθεται και να την κοιταω!

    βουρ στις βιβλιοθηκες λοιπον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Και τα δικά μου ράφια υποφέρουν! Αλλά ο,τι και να κάνω δε μου άρεσε και τα παράτησα! Αφησα απλά μερικές κορνίζες και ένα βαζάκι και τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μάχη ο,τι δεν μου αρέσει ή το χαρίζω 'η πετάω!!!!Λίγα και καλά αρκούν!Τόσα όσα μπορείς να βλέπεις καθαρά...Τα πολλά πολλά μαζί δεν τρα βλεέπι κανείς και δεν ευχαριστιέσαι και εσύ βλέπωντας τα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πολύ μου άρεσε το post σου !!! Η σωστή τοποθέτηση των διακοσμητικών αντικειμένων είναι και όλη η δουλειά !!!!!!!!!!! Περιμένω και άλλα παρόμοια port "διακοσμητικού αντικειμένου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Λοιπον το ιδιο προβλημα εχω και γω με τα ραφια ...μου σπανε τα νευρα βαζω το ενα βγαζω το αλλο δε μου αρεσει τιποτααααααααα ....θα ακολουθησω τις συμβουλες αυτες να δω τι θα γινει ....διοτι τα βλεπω και με πιανει τρελα ..τα κανω μινιμαλ λεω ειναι αδεια ...τα κανω πιο busy λεω ειναι κιτς ..δε βρισκω ακρη χαχαχαχαχαχαχχαχ Να σαι καλα βρε Μαχη που εχεις ακομα ενεργεια να κανεις και decoration!!! Σε θαυμαζω!!!!! Πολλα Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...