6.10.12

Η Κλέφτρα Αλεπού και η Κρίση!

Βλέπετε Ντόρα η εξερευνήτρια?

Σε περίπτωση που βλέπετε ξέρετε για ποια κλέφτρα αλεπού μιλάω. Αν πάλι δεν έχετε την τιμή, η κλέφτρα αλεπού είναι ένας χαρακτήρας που πάντα κλέβει τα πράγματα της Ντόρας και του φίλου της του Μπουτς, βάζοντας τους σε περιπέτειες!

Δυστυχώς οι κλέφτρες οι αλεπούδες δεν υπάρχουν μόνο στα καρτούν και στα παραμύθια. Υπάρχουν πρώτιστα στην ζωή. Ω ναι!

Σήμερα το πρωί λοιπόν καθώς σέρφαρα πίνοντας το καφεδάκι μου στο γραφείο και πριν αρχίσω την δουλειά της ημέρας, έπεσε το μάτι μου σε μια τέτοια κλέφτρα αλεπού!


Μια ανάρτηση μου φιγουράριζε με τα ίδια ακριβώς λόγια και τις ίδιες ακριβώς φωτογραφίες σε ένα άλλο -άγνωστο σε μένα- blog. Δεν έχει σημασία ούτε ποια ανάρτηση είναι αυτή ούτε σε ποιο blog φιγουράριζε. Δεν ήταν δα και καμιά διατριβή ούτε καμιά επιστημονική έρευνα. Μια απλή ανάρτηση ήταν και μάλιστα γυναικείου περιεχομένου που αν η κλέφτρα η αλεπού μου την είχε ζητήσει, σαφώς και θα της την είχα παραχωρήσει. Ακόμα και αν δεν την είχε ζητήσει, αν είχε το τακτ να αναφέρει την πηγή, και πάλι δεν θα είχα κανένα έρεισμα να μιλήσω.

Όμως τίποτα από τα δυο δεν έγινε! Ούτε πριν ούτε μετά αφού κατάλαβε από τον βομβαρδισμό των μηνυμάτων μου ότι ήμουν έτοιμη να ψαχτώ νομικά. Απλά όταν άκουσε για νομική οδό κατέβασε την ανάρτηση. Δυστυχώς όμως για εκείνη στο ιντερνετ όλα καταγράφονται και μάλιστα με ακρίβεια ώρας και λεπτού,  και μάλιστα σε περισσότερους από έναν τόπους...

Από την στιγμή που ''κατέβασε'' την ανάρτηση μου, και δεδομένου του όγκου δουλειάς που είχα σήμερα, δεν το συνέχισα να ψαχτώ νομικά. Θα το κάνω όμως για να γνωρίζω από εδώ και πέρα αν ξανασυμβεί είτε σε μένα είτε σε άλλη φίλη μπλογκερ.

Και εδώ ακριβώς έρχεται η κρίση που αναφέρω και στον τίτλο. Τώρα πια που καταλάγιασε το όλο θέμα και διεκπεραιώθηκαν τα ''πρέπει'' της ημέρας, τώρα που το σκέφτομαι καθαρότερα και με κάποια απόσταση, δεν ενήργησα σωστά. Έπρεπε από την αρχή να είχα κινηθεί νομικά.

Και αυτό γιατί για μένα το θέμα είναι πρώτιστα ηθικό!

Θυμάμαι μια σκηνή από την παιδική μου ηλικία που έχουμε πάει με την μαμά στο ψιλικατζίδικο της γειτονιάς και πετυχαίνουμε έναν καβγά μεταξύ του ψιλικατζή και ενός μικρού αγοριού. Ο μικρός είχε κλέψει κάποιες τσίχλες καθώς ο άνθρωπος προσπαθούσε να τακτοποιήσει στις σακούλες άλλα πράγματα που του είχε ζητήσει. Το τι κήρυγμα άκουσα από την μάνα μου ακόμα το θυμάμαι! και που να ήμουν εγώ η κλέφτρα και όχι το μικρό αγόρι. Από τότε λοιπόν εμπέδωσα ότι δεν απλώνουμε το χέρι σε τίποτα που δεν μας ανήκει και δεν παίρνουμε τίποτα χωρίς να το ζητήσουμε ή να το πληρώσουμε!

Παραπονιόμαστε για την οικονομική κρίση και όντως τα πράγματα είναι ζόρικα. Δεν είμαι από τις τυχερές που μπορούν να μιλάνε φιλολογικά και αόριστα για την κρίση και τα δεινά της. Αντιθέτως, την ζω στο πετσί μου καθώς το εισόδημά μου έχει μειωθεί στο ήμισυ και αντιθέτως οι υποχρεώσεις έχουν διπλασιαστεί. Κάτι τέτοια γεγονότα όμως με βάζουν σε σκέψεις κατά πόσο αυτή η κρίση είναι μόνο οικονομική.

Όχι για μένα δεν είναι μόνο οικονομική. Η οικονομική της έκφανση είναι η απόρροια μιας βαθύτερης κρίσης που βιώνουμε σαν λαός σε αξίες και ιδανικά. Είναι περισσότερο κρίση αξιών και ηθικής. Γιατί αν αυτές οι κλέφτρες αλεπούδες δεν υπήρχαν, αν δεν τους είχαμε επιτρέψει εμείς να υπάρχουν με τον γραψαρχιδισμό μας -και συγχωρείστε μου την λέξη- , την ανοχή μας και το ''δεν βαριέσαι βρε αδελφέ'', τα πράγματα σίγουρα δεν θα είχαν φτάσει ως εδώ. Και αν σκέφτεστε ότι ο συλλογισμός και ο παραλληλισμός μου είναι παρατραβηγμένοι, να διευκρίνισω ότι κλέφτρες αλεπούδες είναι και οι γιατροί με τα φακελάκια τους και οι συνάδελφοί μου δημόσιοι υπάλληλοι με τα γρηγορόσημά τους, και ο καθένας που σου ζητάει εκδουλεύσεις για να σου κάνει την δουλειά που υποχρεούται να κάνει. Όλοι το έχουμε ζήσει φαντάζομαι.

Μάθαμε να κοιτάμε το περιτύλιγμα και όχι την ουσία. Τα πάντα αρκεί το περιτύλιγμα να είναι γυαλιστερό και πομπώδες. Δάνεια, κάρτες και δανεικά για το ''φαίνεσθαι''. Και ξεχάσαμε να είμαστε άνθρωποι. Να υπολογίζουμε και να σεβόμαστε τον διπλανό μας και τον κόπο του. Γιατί για κόπο πρόκειται. Είτε είναι ένα απλό κείμενο, είτε είναι ολάκερη περιουσία κάποιος άνθρωπος και όχι η κλέφτρα η αλεπού, κατέβαλε κάποια προσπάθεια για να δημιουργηθεί αφιερώνοντας χρόνο σε αυτό και αφαιρώντας χρόνο από κάπου αλλού. Και αυτό κλέφτρες αλεπούδες σε οικονομικούς όρους λέγεται τεκμαρτό κόστος και δεν έχει δικαίωμα κανείς να σου το πάρει χωρίς να σε ρωτήσει.  Σε νομικούς πάλι όρους λέγεται ιδιοκτησία, είτε πνευματική είτε υλική, και εδώ το αποτέλεσμα είναι πάλι ίδιο: κανείς δεν μπορεί να στο πάρει χωρίς να σε ρωτήσει ή να λογοδοτήσει....

Σκέφτηκα πολύ αν θα έγραφα αυτό το κείμενο. Και μετά ήρθε στο μυαλό μου το περιστατικό που σας αφηγήθηκα ανωτέρω με την μάνα μου. Η μάνα μου με έμαθε με ζωντανό παράδειγμα ότι δεν πρέπει να κλέβω στη ζωή μου και πρέπει να σέβομαι και να τιμάω τον κόπο του άλλου, ανεξάρτητα από την αξία του κλοπιμαίου ή την ποιότητα του κόπου. Δεν έχω δουλέψει εγώ για κάτι άρα δεν μου ανήκει, άρα αν το θέλω οφείλω να ρωτήσω ή να δουλέψω για να μπορώ να το αποκτήσω και εγώ. 
Τελεία και παύλα. 

Το θέμα είναι εγώ τί θα μάθω στην κόρη μου? 
να σιωπά όταν αδικείται? 
να αφήνει τις κλέφτρες αλεπούδες να κατασπαράζουν τον όποιο κόπο της γιατί ''δεν βαριέσαι βρε αδερφέ!''?, 
να ανέχεται την ατιμωρησία? 
να μπορεί να ελίσσεται και από θύμα να γίνεται θύτης για να επιβιώσει?

Πείτε με ρομαντική αλλά δεν θέλω να φτιάξω έναν τέτοιο άνθρωπο! Έχω ηθική υποχρέωση να φτιάξω ένα παιδί από το καλύτερο υλικό για ένα καλύτερο αύριο. Και αυτό το ''καλύτερο αύριο'' δεν θα το φτιάξουν ούτε οι ανοχές από μέρους μας ούτε οι πονηρές και οι κλέφτρες αλεπούδες......


3 σχόλια:

  1. Έχεις δίκιο βέβαια! Τουλάχιστον ας μάθουμε εμείς στα παιδιά μας μια πιο σωστή νοοτροπία και στάση ζωής..
    υ.γ. είμαι σίγουρη ότι το διαβάζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ σωστά σκέφτεσαι Μάχη!!!!!
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το κείμενό σου δεν θα μπορούσε να είναι πιο περιεκτικό,τα είπες όλα.Και το κυριότερο,δεν θίγεις ανθρώπους και ονόματα(αν και θα έπρεπε)δηλώνοντας έτσι την ακεραιότητα του χαρακτήρα σου.Είναι λίγο να ακούσεις από μένα 'μπράβο'.Αλλά μπράβο μπράβο μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...