Σελίδες

14.9.12

Ιδέες και Λύσεις για μικρούς χώρους

Αλλαγή εποχής!

Το φθινόπωρο -ημερολογιακά τουλάχιστον- είναι ήδη εδώ, και οι περισσότερες νοικοκυρές προσπαθούμε να ετοιμάσουμε τα σπιτικά μας για τις κρύες χουχουλιάρικες νύχτες.

Τι γίνεται όμως όταν τα τετραγωνικά είναι περιορισμένα; 
και οι ανάγκες μας πάρα πολλές; 
και τα πραγματά μας πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο;

Ζω σε ένα σπίτι που κατά την γνώμη μου είναι μικρό, ή -να το πω διαφορετικά- τα πράγματά μας είναι πάρα πολλά. Αν σε αυτό προσθέσεις το γεγονός ότι όταν επιπλώναμε το σπίτι αφενός είχαμε μαύρα μεσάνυχτα από τις λέξεις ''πρακτικότητα'', ''αποθηκευτικοί χώροι'', ''προσωπικός χώρος'' και αφετέρου κάναμε το λάθος να βάλουμε από την αρχή όλα τα έπιπλα και μάλιστα αγορασμένα από ακριβά μαγαζιά, γίνεται κατανοητό ότι τα περιθώρια για δραστικές αλλαγές και μάλιστα σε περιόδους οικονομικής κρίσης είναι απλά ανύπαρκτα.

Για τους παραπάνω λόγους είμαι διαρκώς σε αναζήτηση λύσεων, εύκολων - οικονομικών και κυρίως πρακτικών, προκειμένου να φτιάξω όσο γίνεται καλύτερα τον χώρο μου. 

Δεν είμαι ούτε interior designer, ούτε αυτόφωτος ειδήμων επί του θέματος. 
Όσα γράφω πηγάζουν αποκλειστικά και μόνο από την εμπειρία μου και την ζωή μου μέσα σε ένα διαμέρισμα λίγων τετραγωνικών.

Καταρχήν, κατά την γνώμη μου, πρωταρχικό ρόλο σε ένα σπίτι παίζει η είσοδος. Παλιότερα νόμιζα ότι η είσοδος -δεδομένου ότι είναι ο πρώτος χώρος που αντικρίζει ένας επισκέπτης- θα πρεπε να ναι βγαλμένη από ιλλουστρασιον περιοδικά και διακοσμημένη ανάλογα. 

Μέγα λάθος! 

Στο σπίτι μου δεν ζει κανένας επισκέπτης! 
Ζω εγώ και η οικογένεια μου, και η είσοδος είναι αφενός ο τελευταίος χώρος που αφήνω φεύγοντας και ο πρώτος που αντικρίζω όταν επιστρέφω. Επομένως θα πρέπει να ναι εξοπλισμένη με όλα αυτά που χρειαζόμαστε οικογενειακώς για άμεση αναχώρηση και άφιξη. 
Με άλλα λόγια, όχι δεν μου χρειάζεται τόσο ο μεγάλων διαστάσεων καθρέπτης που τοποθέτησα για να δίνει βάθος στο χώρο λόγω του ότι ήταν μικρός, όσο: κρεμάστρες για τα πανωφόρια-καπέλα-κασκόλ, γάντζοι για τις τσάντες, ραφάκια για τα κλειδιά και τα κινητά, ομπρελοθήκη, έναν μικρό καθρέπτη για ένα τελευταίο τσεκ απ και ότι άλλο χρειάζεται μια οικογένεια. Έτσι φεύγοντας βουτάω παλτό, κλειδιά, κινητό, τσάντα, ομπρέλα αν χρειάζεται, ρίχνω και μια γρήγορη ματιά στον καθρέπτη μήπως και ΔΕΝ πετάει κανά τσουλούφι (πάντα αναμαλλιασμένη φεύγω) και βουρ. Αντιθέτως, στην επιστροφή μετά από μια κατάκοπη μέρα τα τοποθετώ όλα στη θέση τους και είμαι ήδη έτοιμη για την επόμενη φορά που θα αφήσω  το σπίτι.



Άλλος μεγάλος πονοκέφαλος οι αποθηκευτικοί χώροι. 
Και όταν λέω αποθηκευτικοί χώροι δεν εννοώ τους προφανείς που πρέπει να έχουμε για αποθήκευση ρούχων, παπουτσιών και ειδών σπιτιού που έτσι και αλλιώς όλα τα σπίτια διαθέτουν. Εννοώ αποθηκευτικούς χώρους για άλλα πράγματα που φαίνονται μικρά και ευτελή αλλά που όταν μαζεύονται δημιουργούν χαοτικές καταστάσεις.

Ένα από αυτά και η αλληλογραφία και οι υποχρεώσεις που κάθε φορά φέρνει. Λογαριασμοί, επίσημα έγγραφα και άλλα χαρτιά μπερδεύονται με συνταγές, σημειώσεις και εκτυπώσεις. Στην αρχή η τραπεζαρία μου είχε καταντήσει σαν τραπέζι ταχυδρομείου, αργότερα πήρα ένα σταντ από τα τζάμπο αλλά και πάλι δεν με εξυπηρετεί και είμαι σε αναζήτηση νέας λύσης. Μόνο που αυτή τη φορά θα την κατασκευάσω μόνη μου, για να την πετύχω όπως θέλω, και αν δεν με εξυπηρετεί και πάλι....θα αυτομαστιγωθώ!

Όταν είδα τις παρακάτω φωτογραφιες ομολογώ ότι ενθουσιάστηκα και εμπνεύστηκα παράλληλα. Πρέπει όμως να το μελετήσω λίγο ακόμα...




Στην κατηγορία των αποθηκευτικών αλλά και των προσωπικών χώρων, ανήκουν και οι συνήθειες και τα χόμπι των μελών που απαρτίζουν την οικογένεια. Συνήθως, ιδίως όταν μιλάμε για σπίτια με λίγα τετραγωνικά, παραγκωνίζουμε τις προσωπικές μας ανάγκες για ένα μεγαλύτερο σαλόνι που θα δεχόμαστε κόσμο ή για μια μεγαλύτερη τραπεζαρία. Το σπίτι μας όμως είναι το καταφύγιο μας, και αυτοί που θα περνάνε τον περισσότερο χρόνο της ζωής του ς εκεί μέσα είμαστε εμείς. Αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να απαρνηθούμε τα χόμπι μας και τις συνήθειες μας καλό θα είναι να προβλέψουμε και κάποιο ανάλογο χώρο για αυτά. 

Και πάλι επί προσωπικού, αυτό που με χαλάρωνε και μου άρεσε από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου ήταν το διάβασμα. Μιλάμε για τρελή βιβλιοφάγο. Μέχρι να ρθει η μικρή στη ζωή μας το παιδικό είχε μετατραπεί σε γραφείο που φιλοξενούσε υπολογιστή και βιβλία και σε αποθήκη φυσικά για την σιδερώστρα, τα ασιδέρωτα και οτιδήποτε δεν είχε βολευτεί κάπου αλλού. Είναι προφανές ότι λίγο πριν έρθει η ταλιμπανούλα όλα αυτά έπρεπε να μεταναστεύσουν για να της ετοιμάσουμε ένα παραμυθένιο δωμάτιο.

Έτσι χωρίς πρόβλεψη και ύπαρξη χώρου τα βιβλία μου σκορπίσανε: κάποια χαρίστηκαν σε βιβλιοθήκες και κάποια άλλα, τα πιο αγαπημένα, είναι έξω στο κρύο σε μια ντουλάπα στο μπαλκόνι μέχρι να δω τι θα τα κάνω. Βέβαια για να είμαι ειλικρινής με τον καιρό το ξεπέρασα το διάβασμα (σε σημείο να μην διαβάζω ούτε υπότιτλους ταινίας) και την καρδιά μου κέρδισαν οι κατασκευές. Τώρα και αν είναι σκούρα τα πράγματα! που να βρεθεί χώρος για τοσα κορδελάκια, μαρκαδόρους, ψαλίδια, κόλλες, χαρτόνια κλπ. Και αυτά έξω από το σπίτι τα έχω!
Το μεγαλο μου ονειρο λοιπον ειναι ενας χωρος δικος μου, καταδικος μου!
και αν δεν ειναι ολοκληρος χωρος ας ειναι τουλάχιστον μια γωνίτσα ή το πολυμορφικο ντουλαπι της φωτογραφιας! Πόσο αψογο και ντελικατο!!






Μα να μην μπορω να βρω εστω μια γωνιτσα, μια  τοση δα γωνιτσα!! Ποσο ομορφα διακοσμημενη και πληρως αξιοποιημενη γωνια!




Πολλες φιλες μου παραπονιουνται για τις μικρες κρεβατοκαμαρες ιδιως στα καινουργιας κατασκευης διαμερισματα. Σε αυτο δεν εχω παραπονο, μπορει να διαθετουμε μονο δυο κρεβατοκαμαρες αλλα ευτυχως ειναι κανονικων και βαλε διαστασεων.

Τη λυση στο προβλημα αυτο, αν προκειται για παιδικο δωμάτιο, την δινουν οι κουκετες αλλα και καποιες πιο μοντερνες κατασκευες που κυκλοφορουν τελευταια και κερδιζουν συνεχως εδαφος.

Επι προσωπικου δεν νομιζω να εχω προβλημα σε αυτο το δωματιο γιατι η ταλιμπανουλα ειναι μοναχοπαιδι και η ελληνικη οικονομια φροντιζει τα μαλλα να παραμεινει μοναχοπαιδι......

Κοιτάξτε τις παρακάτω λύσεις, ποσό πρωτότυπες!








Και αν ο χωρος σας ειναι τοσο περιορισμενος που δεν χωραει τιποτα ενω εσεις χρειαζεστε κρεβατι και γραφειο στον ιδιο χωρο, και παλι υπαρχει λυση! 



Στις πολυ μικρες κρεβατοκαμαρες που ακομα και για ενα παιδι ειναι μικρες μη ξεχνατε οτι  υπαρχει και η καθετη εκμεταλλευση του χωρου. Ετσι κρεβατι και ντουλαπα / αποθηκευτικος χωρος μπορουν να καταλαμβανουν την ιδια επιφανεια του δωματιου αφηνοντας περισσοτερο ελευθερο χωρο.

Επισης μια πολυ καλη λυση που ηταν απο τα λιγα πραγματα που προνοησα οταν διαλεγα επιπλωση ειναι τα κρεβατια με αποθηκευτικο χωρο. Προσωπικα, αγορασα ενα υπερδιπλο κρεβατι με αποθηκευτικο χωρο και κυριολεκτικα μου ελυσε τα χερια, ιδιως οσον αφορα ογκωδη σκεπασματα, πατακια, παπλωματα κλπ.



Σωτήρια λύση για μικρά τετραγωνικά αποτελεί η κάθετη αξιοποίηση του χώρου. Μπορεί ο χώρος να ναι μικρός, αλλά πολλές φορές ξεχνάμε ότι υπάρχουν και οι τοίχοι που δίνουν περισσότερα τετραγωνικά για εκμετάλλευση. Ράφια και ιδιόμορφες κατασκευές μπορούν να μας βοηθήσουν να αξιοποιήσουμε τους χώρους μας στο έπακρο. Το λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι με τους τοίχους είναι ότι κοιτάμε και εξετάζουμε μόνο το προφανές, δηλαδή εμμένουμε σε αυτά που έχει συνηθίσει το μάτι να βλέπει σε έναν τοίχο και μάλιστα σε συγκεκριμένα σημεία του, όπως πχ. κάδρα-καθρέπτες-ράφια!

Ξεχνάμε ότι υπάρχουν χώροι που μπορεί να τοποθετηθούν ράφια δίνοντας ταυτόχρονα χρηστική και εικαστική νότα.

Ράφια πάνω από ντουλάπα....


Ράφια στο μπάνιο...

Ράφια πρωτότυπου σχεδιασμού πίσω από πόρτα....

Ράφια σε πολύ στενές εσοχές τοίχων...

apartmenttherapy.com
www.designspongeonline.com
Η ένστασή μου για τα ακριβά έπιπλα έγκειται στο ότι δεν μπορείς να παρέμβεις πάνω σε αυτά! Κακά τα ψέμματα, αν έχεις ακριβοπληρώσει κάτι, δεν σου κάνει καρδιά να το βάψεις, να το κόψεις, να του καρφώσεις γάντζους, να κρεμάσεις καλάθια και τόσα άλλα πράγματα που μπορεί να αυξήσουν κατακόρυφα την χρηστική του αξία.

zwizzk.com
www.ikeahackers.net
Άλλος χώρος που συνήθως μένει ανεκμετάλλευτος είναι πίσω από πόρτες, πορτάκια ντουλαπιών, πλαϊνά ψυγείων. Και όμως αυτοί οι χώροι μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο εύκολα και ανέξοδα!

www.bhg.com











Επίσης όταν έχουμε μικρούς χώρους δεν επιμένουμε ντε και ναι να προσαρμόσουμε το χώρο μας στα έπιπλα του γούστου μας (άντρα μου με διαβάζεις;;;οεο;;), αλλά αντίθετα κάνουμε το προφανές: προσαρμόζουμε το έπιπλο στα μέτρα του χώρου, έστω και αν χρειαστεί να το κατασκευάσουμε αν δεν μπορούμε να το βρούμε έτοιμο προς πώληση.

Κοιτάξτε τι όμορφη κουζίνα! μικρή και λειτουργική με το τραπεζάκι να ανοίγει μόνο όταν είναι απαραίτητο αφήνοντας ελευθερία κινήσεων!




Χμμμμ! αυτό έπρεπε να το είχα δει όταν αγόραζα τραπεζαρία και καθρέπτη εισόδου, τουλάχιστον θα είχα αποφύγει την μια αγορά εκ των δυο!



Αν φτιάχνετε τώρα σπίτι επενδύστε σε ένα καλό κρεβάτι και στρώμα, σε έναν άνετο και βολικό καναπέ και σε κουζίνα και ντουλάπες αντοχής. Ωστόσο, για τα μικροέπιπλα και τα βοηθητικά έπιπλα, γνώμη μου πάντα, δεν χρειάζεται να δίνεις μια περιουσία. Αλλάζεις και αντικαθιστάς κάτι πολύ ευκολότερα αν δεν το έχεις χρυσοπληρώσει!

Προσπαθήστε να εκμεταλλευτείτε όλους τους χώρους έχοντας ως γνώμονα πρώτιστα την πρακτικότητα και έπειτα την αισθητική και μη φοβηθείτε να πειραματιστείτε με όλους τους χώρους τοποθετώντας ράφια, κρεμάστρες, γάντζους και άλλα σύνεργα που θα σας λύσουν τα χέρια!




17 σχόλια:

  1. Τι ωραίες ιδέες μας έδωσες!
    Τουλάχιστον σε μας αυτό τον καιρό προτεραιότητα έχει η είσοδος..δυστυχώς όπως τα είπες..λογαριασμοί με συνταγές και κλειδιά μαζί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τρελαίνομαι για πρακτικά post!Φοβερές οι ιδέες σου και οι συμβουλές ειδικά για κάποιον που φτιάχνει τώρα το σπίτι του,για να αποφύγει τις κακοτοπιές και τις λάθος αγορές.Θα προσπαθήσω να εφαρμόσω κάποιες από αυτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χαίρομαι που σας αρεσαν!
    Μαμα κουκουβαγια ασε! πρέπει να πεσει εκκαθαριση στο σπιτι και γρήγορα γιατι εχω αρχισει να βλεπω στον υπνο μου επιπλα και τζατζαλα μαντζαλα να με κυνηγουν!!

    μιράντα μου οσο πιο οικονομικες λυσεις μπορεις! ιδιως αν εισαι σαν και εμενα που βαριεμαι να βλεπει το ματι μου τα ιδια και τα ιδια, επελεξε επιπλα που και να τα ξεπατωσεις δεν θα σε νοιαζει!

    οποια θελει ας μπει στην σελιδα http://www.ikeahackers.net/
    όπου αγοραστές επίπλων ΙΚΕΑ τους αλλάζουν κυριολεκτικα τα φωτα και τα προσαρμοζουν στις αναγκες τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πω πω φοβερή οργάνωση... φανταστική ανάρτηση, ευχαριστούμε ταλιμπανούλα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ααααααχ, εισαι ξεσηκώστρα, τελος!!! Θελω να τα φτιαξω ΟΛΑ!! Μ εχει πιασει ο ...παροξυσμος της ανανεωσης τωρα, λόγω εποχης, και φανταζεσαι!! Και αυτα που ανεβασες, ειναι ΤΕΛΕΙΑ, χιλια μπράβο σου!!! (ενα ραφακι σαν αυτο που εχεις με το παραθυρο εχω φτιαξει ηδη πανω απ την πόρτα του δωματιου μου, αλλα νομιζω θα επεκταθω και σ αλλα δωματια!!) Και θα αλλαξω και επιπλα, και και... (ατιμη, παει η πλατη μου παλι!, και συ θα σαι η αιτια, χιχι!!) Σμουτς, φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ναι το θυμαμαι το ραφακι!
    οσο για την πλατη σου εεε δεν μπορεις να τα κανεις εσυ γρια γυναικα! αχαχαχχαχα
    εσυ θα δινεις εντολες και αλλος θα εκτελει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αααα καλα, τωωωρα, δεσαμε!! Χαχαχαχα!!
    (το γρια το αντιπαρερχομαι, γιατι ειμαστε στο "σπιτακι" σου και δε μπορω να κανω σαματά, αλλιως θα σου λεγα γω!!..) Αυτο το post παντως θα το κρατησω οπωσδηποτε για αμεση χρηση, πραγματικα ειναι τελειο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καταπληκτικές οι προτάσεις σου, για την δημιουργία αποθηκευτικών χώρων στο σπίτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν έχω λόγια για το ΤΕΛΕΙΟ post σου, τόσο ψαγμένο και λεπτομερές! Ζούμε σε ένα μικρό σπίτι με τον άντρα μου και τα 2 μας παιδιά και βιώνουμε καθημερινά την έλλειψη χώρων! Από την κουζίνα, τα δωμάτια μέχρι το σαλόνι! Οι ιδέες και λύσεις φανταστικές! Μπράβο σου. Έκανες φοβερή δουλειά talibanoula!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποια ειναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε ακριβως;προκειται να κανω ενα project για σχεδιασι επιπλου για μικρα σπιτια και θα με βοηθοθσε η γνώμη σου αφου εχεις τετοια εμπειρία!

      Διαγραφή
  10. Είναι τόσο ωραία να τα βλέπεις όλα αυτά. Και ΜΠΟΡΟΥΝ να γίνουν!!! Δεν είναι εξωπραγματικά. Τέλος. πΠρέπει να μάθω να χειρίζομαι to black & Decker.Αν περιμένω από "τους άνδρες", σώθηκα... Μπράβο σου που συγκέντρωσες όλες αυτές τις λύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Aυτη την αναρτηση την κοιτάζω συνεχως και μου δτιαχνει τη διαθεση!! -(ευχαριστω!!!)!! Γιατρε μου, παω καλα?? Θα ζησω?? Χχαχαχαχαχα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γεια σας!κανω μια έρευνα για τα μικρα σπιτια και θα ήθελα να μάθω ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που δημιούργουνται λόγω έλλειψης χώρου οσον αφορα τα επιπλα και την ανεση των δραστηριοτητων σας.θα με βοηθουσατε πολυ αν μου απαντήσετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υ-Π-Ε-Ρ-Ο-Χ-Ο POST!!!
    Σε ακουλουθώ να ενημερώνομαι για τα θέματά σου!
    Ρίξτε μια ματιά στο νέο blog μόδας!!!
    Ευχαριστώ!!!
    chicates.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Talibanoula είσαι ήδη στα Bookmarks μας. Μας έσωσες ευχαριστούμε για το υπέροχο post.

    Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τελειο αρθρο!
    Εγω εχω θεμα με τη κουζινα στο σπιτι που νοικιαζουμε..μικρη,χωρις φυσικο φωτισμο αφου εχει ενα μονο παραθυρο σε φωταγωγο που ειναι καταμαυρος.
    Καμια ιδεα γ φωτεινοτητα
    Θα κανω το τραπεζι που κλεινει της φωτογραφιας σιγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Βρήκα σπίτι χωρίς μπαλκόνι, τι μπορώ να κάνω για να απλώνω τα ρούχα μου?? Σας παρακαλώ βοηθήστε με...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...