13.7.12

Μάκα, Το μυστικό του Περού

Ήρθε κάποια στιγμή στη ζωή μου που τα πράγματα ήταν πολύ άσχημα. Το σώμα μου είχε ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ από απώλειες, επεμβάσεις, εξετάσεις, η ψυχή μου είχε κατατσαλακωθεί και η καρδιά είχε μονίμως ένα πόνο που την οξύτητα του δεν μπορώ να περιγράψω με λέξεις. Αισθανόμουν και αναγνώριζα ότι χρειαζόμουν βοήθεια, κυρίως ψυχολογική στήριξη, αλλά δεν ήθελα να καταφύγω σε επαγγελματία, όχι γιατί έχω κάποιο θέμα με τους ψυχολόγους, αλλά γιατί κυρίως  αναγνώριζα ότι το βάλσαμο στα δικά μου δεινά θα ήταν ένα μωρό και μια ενδεχόμενη θεραπεία από τους επαγγελματίες του είδους, απλά θα με απομάκρυνε από τον στόχο μου, καθώς τέτοιου είδους θεραπείες δεν είναι συμβατές τις περισσότερες φορές με προσπάθεια τεκνοποίησης.


Κάπου εκεί, διάβασα για το μάκα. Πρέπει να τονίσω ότι είμαι πολύ σκεπτικίστρια για όλα αυτά που υπόσχονται με ένα χάπι ή με ένα σκεύασμα να λύσουν τα πάντα όλα και να κάνουν το μαύρο άσπρο. Για τον λόγο αυτό αν και είχα διαβάσει πολύ καιρό για το μάκα και τις ιδιότητές του, δεν είχα αποφασίσει να το πάρω.  

Κάποια στιγμή βρέθηκα σε ένα κατάστημα βιολογικών προϊόντων για τελείως άσχετο λόγο, και το μάτι μου έπεσε στην εν λόγω σκόνη. Είναι από εκείνες τις στιγμές που το σώμα λειτουργεί αυτοβούλως, που βγαίνεις έξω από το κατάστημα και έχεις τελικά ''φορτωθεί'' τον καρπό της ανταρσίας του σώματος στο μυαλό και συνειδητοποιείς την πράξη και τα βάζεις με τον εαυτό σου και ίσως με την απόγνωσή σου!! Γι αυτό το λόγο μάλλον, και από πλέον επανάσταση του μυαλού στην πράξη του σώματος, το μάκα παρέμεινε για κάποιες εβδομάδες ξεχασμένο στο ντουλάπι της κουζίνας.

Ώσπου κάποια στιγμή, και αφού πλέον είχα αποφασίσει ότι δεν θα προσπαθήσω για εγκυμοσύνη άμεσα, τουλάχιστον όχι μέχρι να αισθανθώ καλά και να είμαι σε θέση να αντιμετωπίσω τα πάντα, είπα να το δοκιμάσω. Περισσότερο από περιέργεια και όχι για άλλο λόγο. Ούτε είχα καμιά προσδοκία! 

Αυτό που διαπίστωσα στο δικό μου οργανισμό είναι ότι ξαφνικά άρχισα να αισθάνομαι καλύτερα. Όχι μόνο σωματικά αλλά κυρίως ψυχολογικά. Ήμουν περισσότερο αισιόδοξη και πλέον δεν αντιδρούσα με αγανάκτηση στον κάθε περίεργο που με ρώταγε για το θέμα μου, περισσότερο για να έχει τροφή για συζήτηση με τον κύκλο του, και πολύ λιγότερο από πραγματικό ενδιαφέρον. Επίσης, επειδή έχω στίγμα μεσογειακής αναιμίας και πάρα πολύ χαμηλό αιματοκρίτη, για πρώτη φορά στη ζωή μου είδα αιματοκρίτη άνω του 35! 

Επειδή, όπως εξήγησα είμαι σκεπτικίστρια για όλα αυτά, προσπάθησα να αποδώσω τα θετικά σε άλλες παραμέτρους. Πχ. μπορεί να αισθανόμουν καλύτερα ψυχολογικά λόγω...αυθυποβολής, δηλαδή να νόμιζε το μυαλό ότι είναι καλύτερα απλά και μόνο γιατί έπαιρνε κάτι, ή γιατί απείχα από προσπάθεια τεκνοποίησης και άρα ήταν μια περίοδος που αν μη τι άλλο, δεν θα μου έφερνε μεγαλύτερο πόνο. Για τον αιματοκρίτη τώρα, ενδεχομένως να έπαιξε ρόλο ότι έκανα καθημερινή μου συνήθεια την κατανάλωση ενός χυμού από παντζάρι, σέλινο, καρότο, μαιντανό και όποιο άλλο φρούτο μου άρεσε. Και αυτά τα συστατικά, βοηθούν τον αιματοκρίτη.

Επειδή όμως μακρηγόρησα πολύ θα σας πω πιο τεκμηριωμένα και επιστημονικά στοιχεία για το μάκα γιατί είμαι σίγουρη ότι κάποιοι θα ενδιαφερθείτε.

Το μάκα λοιπόν είναι ποώδες φυτό που φύεται σε μεγάλα υψόμετρα στις Άνδεις του Περού. Οι Περουβιανοί από αρχαιοτάτων χρόνων το χρησιμοποιούσαν σαν φαρμακευτικό φυτό και κυρίως για ενίσχυση της γονιμότητας σε ανθρώπους και ζώα. Λέγεται ότι οι Ίνκα είχαν αναγνωρίσει τις θεραπευτικές ιδιότητές του και το χρησιμοποιούσαν σε θρησκευτικές τελετές. Το έδιναν επίσης στους στρατιώτες κατά την διάρκεια των μαχών ενώ στην καθημερινή ζωή αποτελούσε προνόμιο μόνο για τους ευγενείς. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η αναγνωρισιμότητα της αξίας του ήταν τόσο μεγάλη που, τον καιρό του αντιπραγματισμού,  χρησιμοποιήθηκε ως το κύριο ''νόμισμα'' με το οποίο πλήρωναν τους φόρους τους στους Ισπανούς κατακτητές.

Στην ουσία του πράγματος τώρα, πρόκειται για μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή! Η διατροφική του αξία είναι παρόμοια με εκείνη των δημητριακών όπως το σιτάρι και το ρύζι. Περιέχει 60% υδατάνθρακες, 10% πρωτείνες, 8,5 % φυτικές ίνες και 22% λίπη. Είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία όπως σελήνιο, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο και από λιπαρά οξέα περιέχει λινολεϊκό οξύ, παλμιτικό οξύ καθώς επίσης και ελαϊκά οξέα και πολυσακχαρίτες.

Οι θεραπευτικές του ιδιότητες έχουν να κάνουν με:
  • αύξηση της λίμπιντο - αποκαλείται συχνά και ως ''φυσικό βιαγκρα του Περού''
  • βελτίωση της ποιότητας και της ποσότητας σπέρματος στους άνδρες
  • αντιμετώπιση αναιμίας
  • αντιμετώπιση διαταραχών κύκλου και εμμηνόπαυσης
  • φυσικό αντικαταθληπτικό
  • ενίσχυση του ανοσοποιητικού
  • αύξηση της σωματικής αντοχής
  • ισχυρές αφροδισιακές ιδιότητες
Είναι γνωστές δυο πανεπιστημιακές έρευνες που έγιναν για το μάκα και τις ιδιότητές του.
Η πρώτη έγινε κατά τις δεκαετίες του '60 και του '70 σε τρωκτικά και τα αποτελέσματά της επαλήθευσαν τις ευεργετικές ιδιότητες του μάκα όσων αφορά την αύξηση της λίμπιντο, τον χρόνο επίτευξης στύσης στους άντρες καθώς και την αύξηση της ποσότητας και την βελτίωση της ποιότητας του σπέρματος.

Μια δεύτερη έρευνα που έγινε αργότερα σε 57 υγιείς άνδρες, ηλικίας 21-56 ετών, όπου σε κάποιους χορηγήθηκε μάκα ενώ σε κάποιους άλλους πλασέμπο, έδειξε ότι όσοι λάμβαναν 1,5 - 3 γρ. μάκα την ημέρα είχαν αυξημένη ερωτική επιθυμία και σημαντική βελτίωση της ψυχικής τους διάθεσης σε αντιδιαστολή με αυτούς που έπερναν πλασέμπο, και το σημαντικότερο είναι ότι δεν παρατηρήθηκε μεταβολή στα επίπεδα των σεξουαλικών ορμονών.

Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι χρειάζονται περαιτέρω έρευνες για την επαλήθευση και επιστημονική τεκμηρίωση των ιδιοτήτων του μάκα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν καταγραφεί αντενδείξεις.

Το μάκα το βρίσκουμε σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων σε μορφή σκόνης αλλά και σε φαρμακεία σε μορφή κάψουλας. Τη σκόνη μπορούμε να την διαλύσουμε σε νερό, γάλα ή χυμό. Μπορεί επίσης να προστεθεί και σε γιαούρτι ή δημητριακά. Τέλος μπορεί να καταναλωθεί σαν αφέψημα. Από την εμπειρία μου σας λέω ότι καλύτερα να ''κρύβεται'' σε γιαούρτι ή δημητριακά γιατί από γεύση υστερεί!!!

Υπογραμμίζω για άλλη μια φορά ότι δεν λαμβάνουμε ΤΙΠΟΤΑ που να μην γνωρίζει ο γιατρός μας κατά την προσπάθεια μας για τεκνοποίηση!!! Επίσης, έχουμε δεν έχουμε πρόβλημα υγείας καλό είναι να κάνουμε μια ερώτηση στο γιατρό μας για την λήψη οποιουδήποτε φυτικού ή όχι σκευάσματος. Είναι περιττό να πω, ότι μόλις προσπάθησα για τεκνοποίηση σταμάτησα τη λήψη του από πιο πριν.


Και επειδή οι παραπάνω εικόνες είναι θλιμμένες και ...χειμωνιάτικες, βάζω και μια για να είμαστε μέσα στο κλίμα! Ελάτε, με καλή διάθεση τα πάντα φτιάχνουν!!! Είμαστε καλά και έχουμε ο ένας τον άλλον! Αυτό μας έμεινε, αυτό μόνο χρειαζόμαστε!!




1 σχόλιο:

  1. Τελικά τα κατάφερες και αυτό έχει σημασία.. να σου ζήσει η μικρούλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...