6.7.12

Άλφα Βήτα για παιδάκια

Το να μάθεις διάφορα πράγματα σε ένα παιδί δεν είναι δύσκολο, καθώς η ηλικία μέχρι τα 5-6 έτη χαρακτηρίζεται από έντονη αφομοίωση και πνευματική διέγερση. 

Προσωπικά πιστεύω ότι το ζητούμενο είναι να το μάθεις χωρίς να νιώθει ότι το εκπαιδεύεις. Η γνώση θα πρέπει να παρέχεται με τρόπο χαλαρωτικό και διασκεδαστικό, σαν παιχνίδι! Πάνε οι εποχές που η στείρα αποστήθιση και η ξερή παπαγαλία κυριαρχούσε! Και ελπίζω, να έφυγε ανεπιστρεπτί!

Όντας μαμά ενός 16μηνου κοριτσιού που μόλις έχει αρχίσει να μιλάει, είναι πολύ νωρίς για μένα να αρχίσω να μαθαίνω στο παιδί μου γραμματάκια και αριθμούς. Όταν όμως ''πέφτω'' πάνω σε κάτι που με εντυπωσιάζει και που θεωρώ ως έξυπνο τρόπο να εκπαιδεύσεις το παιδί σου μέσα από το παιχνίδι, τότε θέλω να το μοιράζομαι!

Τυχαία λοιπόν έπεσα σε αυτό το blog http://linnejustpinned.blogspot.gr όπου δίνει έναν άλλο τρόπο να μάθουμε στο παιδί μας την Άλφα Βήτα διασκεδαστικά.

Η εν λόγω μαμά λοιπόν πήρε ξύλινα μανταλάκια, τα έβαψε με την βοήθεια του παιδιού της και ζωγράφισαν πάνω τα γράμματα του αλφάβητου: πάνω τα κεφαλαία και κάτω τα μικρά.


Στη συνέχεια τα πέρασαν σε μια κρεμάστρα ώστε να είναι συμμαζεμένα σε σειρά και να μην χάνονται.


Με αυτόν τον έξυπνο τρόπο, το παιδάκι σιγά σιγά θα εξοικειώνεται με την όψη των γραμμάτων και θα τα μαθαίνει. Θα αρχίσει να συνδέει το όνομα του κάθε γράμματος με το σχήμα του και εν συνεχεία με τον ήχο που βγάζει. Ποιος ξέρει;; ίσως αργότερα αρχίζουν να φτιάχνουν και λεξούλες, αποσπώντας ένα ένα γραμματάκι - μανταλάκι και τοποθετώντας το σε άλλη κρεμαστρούλα. 

Μια άλλη σκέψη μου είναι ότι βοηθάει και στο να μάθεις στο παιδί σου ορθογραφία: έχεις απο την μια πλευρά την κρεμάστρα με όλα τα γράμματα και από την άλλη, σε μια άλλη κρεμάστρα σχηματίζεις για παράδειγμα την λέξη ''παγωτό'' αφήνοντας κενά τα ω και ο και ζητώντας από το παιδί να τα τοποθετήσει!!

Σαφώς κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει και με τους αριθμούς!!


2 σχόλια:

  1. Η ιδέα είναι πραγματικά έξυπνη και μου αρέσει πολύ.Ιδιαίτερα τώρα που έχω κι έναν μικρό που φέτος θα πάει πρώτη Δημοτικού!! Εκανα μια βόλτα στο μπλογκ σου και μου άρεσε πολύ!! Υπεροχα χρώματα και εικόνες αλλά προπάντων πολλή ωραία άποψη και γραφή!!! Μου αρέσεις!! Καλώς σε βρήκα κι εγώ αφού πρώτα με βρήκες εσύ λοιπόν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Έχει πολύ μεγάλη σημασία για μένα που προέρχονται από κάποια με τόση εμπειρία στο blogging! Σας παρακολουθώ καιρό τώρα και περνάω πολύ καλά μαζί σας. Απλά τα σχόλια μου φαινόντουσαν ως ''Ανώνυμος'' (τελευταία σου έλεγα ότι είμαι στο κέντρο της Αθήνας και ζήλευα με τις υπέροχες φώτο σου! Ευχαριστώ και που μου έλυσες την απορία για το που είναι αυτή η υπέροχη παραλία!!).
    Χαίρομαι που με βρήκες και κυρίως που σου αρέσει η δουλειά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας μου είναι πολύτιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...